BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal, responsabil de control și evaluare riscuri
Obiectivele postului sunt:
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a guvernanței interne și a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii și experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățămînt respective; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență suplimentară în domeniul solicitat de minim 2 ani.
- Experiență profesională de cel puțin 1 an în domeniul financiar – bancar.
- Cunoștințe profesionale – un nivel înalt de cunoștințe profesionale, actualizate cu regularitate;
- Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
- Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
- Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
- Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competențe comportamentale:
- Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
- Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile și recomandările;
Principalele atribuții funcționale:
- Evaluează politicile și practicile aferente evaluării guvernanței interne și a riscurilor;
- Economistul principal poate fi șef pe compartimentul aferent evaluării guvernanței interne sau a unui risc în cadrul controalelor pe teren;
- În calitate de șef de compartiment pe riscul de credit verifică și validează formele de credit întocmite de inspectori în cadrul controlului;
- Acordă suportcelorlalți angajați responsabili de același risc, precum și asigură instruirea (transferul cunoștințelor) noilor angajați responsabili de evaluarea riscurilor.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 07 decembrie 2022.
!Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau îl puteţi depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriți să candidați.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
TEMATICA
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
- Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
- Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
BIBLIOGRAFIA
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
- Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
- Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.146 din 7 iunie 2017;
- Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
- Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
Alte anunturi de angajare
- Data Analyst (Specialist Principal în cadrul Secției Suport la Etapa Postinvestițională) Prelungire
- BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal responsabil de procesul de achiziții și raportare managerială
- BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert/ă principal/ă în cadrul Grupului gestiunea numerarului
- Apel Public privind selectarea a unui Mentor în advocacy pentru activitățile de proiect și suportul beneficiarilor în astfel de inițiative
- Centrul de Politici și Reforme angajează Comunicator/comunicatoare
- Trade Marketing Specialist
- Îngrijitoare spații Casa ONU/UN House Cleaner (postul este cu jumătate de normă 50%, Ln-Vn program de muncă seral 17:30-20:30) - UNDP Moldova
- Programul Comunitatea Mea - Anunț de angajare al unui/unei Consultant/e național/e –Specialist/ă e-APL la Agenția de Guvernare Electronică
- RoI - Assessment of the preconditions for the Electronic Know Your Customer (e-KYC) digital platform implementation in Moldova under the World Bank Micro, Small and Medium-Sized Enterprise Competitiveness Project
- Anunț de angajare: Manager Comunicare Asociația Companiilor de Creație din Moldova (COR)