Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Concurs de selectare a expertilor pentru elaborarea capitolelor tematice din textul Strategiei de Mediu 2033
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Durata contractului: 15 zile de lucru/pe expert / 4 experți
Tip Contract: prestări servicii
Domeniile de expertiza: i) resurse acvatice, ii) sol, subsol și resurse minerale utile, iii) protecția aerului, iv) economia verde
Asociația EcoContact în cadrul „O justiție verde pentru un mediu protejat si comunități durabile în Republica Moldova” implementat cu suportul Suediei susține Ministerul Mediului în elaborarea noii Strategii de Mediu, pe un termen de 10 ani.
Strategia de Mediu 2033 va fi elaborată în conformitate cu prevederile Hotărîrii Guvernului nr. 386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice.
AO Ecocontact anunța concursul pentru experți de mediu pentru elaborarea următoarelor capitole tematice din proiectul Strategiei:
Obiectivul specific 2. Îmbunătățirea calității apelor de suprafață și subterane și gospodărirea durabilă a resurselor de apă.
Obiectivul specific 3. Îmbunătățirea calității aerului
Obiectivul specific 4. Îmbunătățirea calității solului, protecția și utilizarea durabilă a resurselor de sol și a resurselor minerale utile
Obiectiv specific 8. Promovarea economiei verzi, eficientizarea utilizării resurselor și dezvoltarea economiei circulare.
Sarcini și responsabilități
Fiecare expert pe domeniul tematic (i) resurse acvatice, ii) sol, subsol și resurse minerale utile, iii) protecția aerului, iv) economia verde) va avea următoarele atribuții și responsabilități:
- Elaborarea capitolului tematic conform structurii Strategiei specificată în pct. 8. din Regulamentul cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice (HG nr. 386/2020):
1) introducere (indicarea importanței și deciziilor care au dus la elaborarea strategiei, relevanței în corespundere cu Strategia națională de dezvoltare, Programul de activitate al Guvernului și angajamentele internaționale asumate de către Guvern, perioada propusă pentru implementare, părțile implicate în elaborarea strategiei);
2) analiza situației (descrierea problemelor în domeniul de activitate și a cauzelor acestora, inclusiv descrierea posibilelor consecințe și riscuri în cazul neintervenției în soluționarea problemelor și a impactului acestora asupra principalelor grupuri vulnerabile afectate, cu utilizarea dovezilor cantitative și calitative);
3) obiective (descrierea rezultatelor preconizate în domeniul de activitate);
4) direcții prioritare (descrierea activităților planificate din domeniul de activitate pentru a atinge fiecare obiectiv în parte);
5) impact (descrierea impactului pe termen lung – schimbările anticipate în mediul economic, social, ecologic și administrativ în urma implementării strategiei);
6) indicatori de monitorizare și evaluare (descrierea indicatorilor de monitorizare a activităților preconizate, prin intermediul cărora este măsurat gradul de implementare a strategiei, precum și a indicatorilor de evaluare, prin intermediul cărora este stabilit nivelul de realizare a obiectivelor);
7) riscuri de implementare (descrierea riscurilor anticipate și a măsurilor de diminuare sau înlăturare a acestora);
8) autorități/instituții responsabile (indicarea autorităților/instituțiilor publice responsabile sau care contribuie la implementarea strategiei, precum și a altor părți implicate);
9) proceduri de raportare (descrierea metodelor de monitorizare și evaluare, indicarea autorităților/instituțiilor publice și subdiviziunilor responsabile de raportare și a periodicității de monitorizare, evaluare și raportare).
- Suport în pregătirea și participarea în procesul de consultări publice a proiectului de Strategie;
- Participarea în cadrul ședințelor Grupului de Lucru pentru elaborarea Strategiei de mediu;
- Redacție finală a capitolului tematic al Strategiei de mediu în urma procedurii de avizare a documentului (completarea tabelului de sinteză, redactarea finală a textului).
Etapele elaborării sarcinii
Realizarea activității este clasificată în 2 etape:
- Proiectul capitolului tematic – maximum 10 pagini (50% din contract)
- Document în redacție finală, aprobat de Ministerul Mediului - (50% din contract)
Cerinţe faţă de aplicant:
Experții cointeresați trebuie să întrunească următoarele criterii:
- diplomă de studii superioare în domeniul de expertiză;
- experiență dovedită în furnizarea de servicii de consultanță sectorului public, ori activități similare în cadrul autorităților publice centrale/instituții publice/proiecte internaționale;
- experiență dovedită în dezvoltarea actelor normative/juridice în conformitate cu cerințele naționale și procesele de promovare;
- cunoașterea profundă a reglementării și funcționării domeniului de expertiza;
- capacități de analiză și experiență relevantă în elaborarea studiilor în domeniile conexe subiectului abordat și altor domenii conexe protecției mediului;
- abilități bune de comunicare.
Criterii de selecţie:
Contractul va fi semnat cu aplicantul care va prezenta cea mai bună valorificare a resurselor puse la dispoziţie, luând în consideraţie următoarele criterii:
- Calitatea CV-lui - cunoașterea demonstrată a domeniului abordat - experienţă anterioară în elaborarea unor studii similare, abordarea profesionistă, analitică, raţională şi inovativă .
2. Oferta financiară rezonabilă.
Cadrul organizatoric:
Expertul/a va semna un contract de prestări servicii şi în procesul de lucru se va consulta cu echipa proiectului.
Bugetul ofertei:
Consultantul/a va face propuneri privind remunerarea zilnică așteptată în EUR, prețul net. Numărul maxim al zilelor disponibile pentru fiecare expert 15 zile.
Prezentarea ofertei:
Oferta urmează sa includă următoarele documente:
- CV-l consultantului cu accent pe consultanțe prestate anterior similare cu această consultanță
- Oferta financiară
Termenul-limită pentru depunerea dosarului: 21 iulie 2022
Propunerile urmează a fi expediate la următoarea adresă e-mail: hr@ecocontact.md, cu mențiunea poziției si domeniului de expertiza.
Asociația își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare confirmative în caz de necesitate.
- BNM angajează economist/ă coordonator/oare al/a Direcției cercetări economice
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- Gender-Centru contractează consultanți/te pentru facilitarea sesiunilor și meselor rotunde naționale și regionale privind managementul cazurilor de violență în bază de gen
- OEAPM-Request for Expressions of Interest - Environmental & Social Specialist
- Apel Public pentru selectarea Trainerilor / echipelor de Traineri, Instruirea: „Participarea eficientă a tinerilor în procesele decizionale”
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








