Șef al Secretariatului Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor şi procurorilor (Rom). Head of the Secretariat for the Pre-Vetting Evaluation Commission (Eng)



Dexis Consulting Group este în căutarea de candidaţi naționali şi internaționali pentru următoarea funcţie:

Șef al Secretariatului

Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor şi procurorilor

Chişinău, Republica Moldova

Termen-limită pentru depunerea dosarelor – 10 aprilie 2022 (ora 18:00)

Contextul:

În cadrul proiectulului „Justiție eficientă” cu livrare nedeterminată/cantitate nedeterminată (IDIQ), implementat de USAID – Moldova, USAID a emis un ordin de activitate prin care a mandatat Dexis Consulting Group să ofere asistenţă tehnică pentru programul „Sprijin pentru Secretariatul Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor şi procurorilor”. Proiectul „Justiție eficientă” IDIQ are drept scop promovarea unui sistem de justiție eficient, accesibil și transparent, care asigură supremația legii în mod uniform. Asistența oferită în cadrul programului „Sprijin pentru Secretariatul Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor şi procurorilor”, cu o perioadă de implementare de 8 luni, va consta în crearea și susținerea unui secretariat responsabil pentru investigarea, analiza și examinarea integrității candidaților pentru organele de autoguvernare ale judecătorilor și procurorilor – Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și, respectiv, Consiliul Superior al Procurorilor (CSP). Autoritatea pentru desfăşurarea procesului de evaluare extraordinară este oferită prin Legea nr. 26 din 10.03.2022, care a intrat în vigoare în data de 16.03.2022. Procesul de evaluare extraordinară este realizat de o comisie de evaluare (CE) independentă, formată din trei (3) membri naţionali şi trei (3) membri internaționali. CE va beneficia de asistenţă din partea Secretariatului format din douăzeci şi unu (21) membri cu funcţii operaţionale, precum jurişti, analişti, investigatori, traducători, dar şi cu funcţii administrative precum specialişti IT, în comunicare şi administrativi. Secretariarul va fi condus de Şeful secretariatului şi Coordonatorul superior.

Scopul general al asistenței USAID și a ordinului de activitate emis pentru Dexis constă în înființarea Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor și procurorilor, care să fie pe deplin funcțional, cu roluri și procese clare, în măsură să întocmească documente conform legislației privind evaluarea extraordinară, cu respectarea tuturor termenelor convenite.

Candidații trebuie să țină cont de următoarele:

  1. Această funcţie este disponibilă atât pentru candidaţi naţionali, cât şi internaționali.
  2. Toate dosarele depuse vor fi verificate din perspectiva respectării cerinţelor minime menţionate mai jos şi a lipsei conflictelor de interese — care ar putea include activitate de lucru, în orice funcţie, în cadrul CSM, CSP şi/sau organelor lor de suport; activitate în calitate de judecător sau procuror, statutul de candidat la funcţia de judecător sau procuror — care reprezintă temei pentru descalificare.
  3. Pentru a fi eligibili, candidaţii trebuie să obţină rezultate pozitive ale verificării efectuate de către Centru Național Anticorupție (CNA) şi să aibă trei referinţe profesioniste.
  4. Candidaţii nu vor avea un alt post de muncă activ pe durata contractului. Persoanele cărora li s-a oferit un post de muncă pot să-și ia un concediu şi/sau să-şi suspende obligaţiile contractuale la locurile de muncă actuale pe durata contractului, dar nu se pot implica activ și nici nu pot fi remunerate de orice altă organizație pe durata contractului.
  5. Candidaţii trebuie să fie disponibili să înceapă lucrul în cel mult două săptămâni de la primirea unei oferte oficiale de muncă.

 Candidații care nu pot îndeplini aceste cerințe vor fi descalificaţi.

Șeful Secretariatului (ȘS) va lucra în două direcții.

  • Din punct de vedere operațional, ȘS va raporta președintelui comisiei de evaluare pentru a se asigura că prin activitatea sa zilnică secretariatul sprijină necesitățile comisiei,
  • Din punct de vedere administrativ, va colabora cu liderul desemnat de către Dexis drept responsabil de realizarea ordinului de activitate, pentru a gestiona resursele umane, bugetul, bunurile și necesitățile administrative generale ale secretariatului.

Șeful Secretariatului va avea următoarele responsabilităţi:

  • Asigurarea respectării de către secretariat a cadrului legislativ şi normativ din domeniu, inclusiv privind protecția datelor cu caracter personal.
  • Supravegherea activităţii zilnice a secretariatului.
  • Colaborarea cu Coordonatorul superior pentru gestionarea unei echipe de 20-30 de angajați.
  • Coordonarea cu președintele comisiei de evaluare şi cu autoritățile de stat pentru a încheia acorduri de cooperare cu instituții relevante (naționale și internaționale) cu scopul de a facilita accesul la documentele și/sau datele necesare secretariatului pentru desfăşurarea activităţii sale.
  • Sprijinirea comisiei de evaluare în desfășurarea audierilor și a ședințelor.
  • Dezvoltarea relațiilor cu părțile interesate, inclusiv cu instituțiile de stat ale Republicii Moldova, organizațiile donatoare și ONG-urile/OSC-urile locale.
  • Coordonarea cu donatorii şi oferirea de asistenţă la identificarea necesarului de experți tehnici externi pentru a sprijini activităţile de instruire și/sau activitatea secretariatului.
  • Desfășurarea și/sau sprijinirea sesiunilor de orientare pentru angajații secretariatului și pentru comisia de evaluare, atunci când se solicită.
  • Participarea la analiza continuă a activității secretariatului și la sprijinirea elaborării unor modificări menite să sporească eficiența.
  • Coordonarea cu președintele comisiei de evaluare și cu specialistul în comunicare pentru a asigura transparenţa activităţii comisiei și a secretariatului.
  • Exercitarea rolului de punct focal pentru relațiile externe ale
  • Întocmirea rapoartelor cu privire la activitatea secretariatului, a comisiei de evaluare și a implementării generale a ordinului de activitate.
  • Realizarea altor sarcini atribuite.

Cerințe minime:

  • 5 sau mai mulți ani de experiență în gestionarea echipelor și a proiectelor, cu accent pe implementarea proiectelor şi administrarea oficiului.
  • Abilități demonstrate de coordonare și supervizare a activității unei echipe mari, într-un mediu dinamic și axat pe
  • Abilități demonstrate de stabilire și menținere a relațiilor interinstituționale, acordurilor și schimburilor de informații eficiente și cooperante.
  • Experiență demonstrată de lucru în cadrul structurilor guvernamentale sau organizațiilor internaționale și/sau multinaționale implicate în reforme în Republica
  • Abilități de comunicare atât verbală, cât și în scris, experiență vastă în întocmirea rapoartelor.
  • Diplomă de licență într-un domeniu relevant, cum ar fi administrația publică, managementul, dreptul, relațiile internaționale etc.
  • Fiindcă această funcţie este disponibilă atât pentru candidaţi naţionali, cât şi internaționali, cerinţele lingvistice sunt următoarele: Cunoaşterea fluentă a limbii engleze pentru toţi candidaţii, cunoaşterea fluentă sau la nivel profesionist a limbii române fiind un avantaj.

Notă :

Se va acorda prioritate candidaților care, de asemenea, au experiență demonstrată în oricare dintre următoarele domenii:

  • Evaluarea judecătorilor sau procurorilor
  • Efectuarea de investigații/cercetări și analize
  • Reforma sectorului justiției.

Modul de depunere a candidaturii:

Persoanele calificate trebuie să transmită o scrisoare de intenție care să evidențieze experiența relevantă și un CV actualizat la adresa: moldovajobs@dexisonline.com, și să indice în subiectul emailului “Pre-Vetting - Head of Secretariat”. Candidații care au aplicat anterior nu trebuie să aplice încă o dată.

Dosarele vor fi acceptate până în data de 10 aprilie 2022 (ora 18:00).  Vor fi contactaţi doar candidaţii care vor trece cu succes verificările menţionate pe pag. 1.

/////////// ENG/////////

Dexis Consulting Group seeks qualified national and international candidates for the position of:

Head of the Secretariat for the Pre-Vetting Evaluation Commission

Chisinau, Moldova

Deadline for Applications – April 10, 2022 (COB)

Background:

As part of the Effective Justice Indefinite Delivery/Indefinite Quantity (IDIQ) project with USAID – Moldova, USAID has awarded Dexis Consulting Group a task order to provide technical assistance to “Support the Pre-Vetting Secretariat” (SPVS). The Effective Justice IDIQ is designed to foster an efficient, accessible, and transparent justice system that uniformly applies the rule of law. Assistance in the SPVS program, with a performance period of 8 months, will consist of the establishment and support of a secretariat responsible for the investigation, analysis, and review of the integrity of candidates to the self-governing bodies of judges and prosecutors – the Superior Council of Magistracy (SCM) and the Superior Council of Prosecutors (SCP), respectively. Authority for the pre-vetting process is embedded Law #26 from 10 March 2022 and entered into force on 16 March 2022. The pre-vetting process is conducted by an independent Evaluation Commission (EC) made up of three (3) national and three (3) international members. The EC will be supported by a Secretariat consisting of twenty-one (21) staff members performing operational roles such as legal experts, analysts, investigators, translators, and administrative roles such as IT, Communications and Admin Specialists. A Head of Secretariat and Senior Coordinator will lead the Secretariat.

The overarching goal of USAID’s support and Dexis’s task order is the establishment of the Pre-Vetting Secretariat as fully operational, understanding its role and processes, and with the ability to prepare documents in accordance with the Pre-vetting law and within all established timelines.

Applicants should be aware of the following :

  1. This position is open to both national and international candidates.
  2. All applications will be screened against the minimum requirement noted below and conflict of interest issues – which may include work, in any capacity, with the SCM, SCP and/or their supporting bodies; work as a judge or prosecutor and/or status as a candidate judge or prosecutor – as disqualifying.
  3. All job offers will be contingent upon successfully passing a background check from the National Anti-Corruption Center (NAC) and three professional references.
  4. All job offers will be contingent on those selected holding no other active employment during the contract period. Those offered employment may take a leave of absence and/or suspend their contractual obligations from their current place of work for the duration of this contract but may not be actively engaged with, nor paid by, any other organization during the contract period.
  5. All job offers will be contingent on the candidate’s ability to start no later than two weeks after a formal job offer.

 Applicants unable to meet these requirements will be disqualified.

The Head of the Secretariat (HoS) will work in a two-pronged manner.

  • Operationally the HoS will report to the Chair of the Evaluation Commission to ensure the day-to-day operations of Secretariat support the needs of the Commission,
  • Administratively s/he will coordinate with Dexis’s Task Order Lead to address human resources, budget, supplies, and overall administrative needs of the Secretariat.

The Head of the Secretariat will be responsible for:

  • Ensure the Secretariat’s compliance with all relevant laws, rules, and regulations, including those governing the protection of personal data.
  • Supervise the day-to-day operations of the Secretariat.
  • Collaborate with the Senior Coordinator to manage the work of a team of 20-30 staff.
  • Coordinate with the Chair of the Evaluation Commission and state authorities to establish cooperation agreements with relevant institutions (national and international) to facilitate document and/or data acquisitions required by the Secretariat to complete its work.
  • Support the Evaluation Commission to conduct hearings and meetings.
  • Cultivate relationships with stakeholders including Government of Moldova institutions, donor organizations, and local NGO/CSO’s.
  • Coordinate with donors and assist in the identification of need for external technical experts to support training and/or the work of the Secretariat.
  • Conduct and/or support orientation sessions for Secretariat staff and the Evaluation Commission when requested.
  • Participate in the continuous review of the Secretariat’s work and supporting the design of recommended modifications to increase the efficiency.
  • Coordinate with the Chair of the Evaluation Commission and the Communications Specialist to ensure the work of the Commission and Secretariat is transparent.
  • Serve as the focal point for external relations for the Secretariat.
  • Draft required reports on the work of the Secretariat, the Evaluation Commission and overall implementation of the Task Order.
  • All other duties as assigned.

Minimum Requirements:

  • 5 or more years of experience in team and project management with a focus in the areas of project implementation and office administration.
  • Proven ability to coordinate and supervise the work of a large team in a high-paced, quality-driven environment.
  • Proven ability to establish and maintain highly effective and cooperative interinstitutional relationships, agreements, and information exchanges.
  • Demonstrated experience in working with government bodies, or international and/or multinational organizations engaged in reform in the Republic of Moldova.
  • Skilled communicator both orally and in writing, strong background in report writing.
  • Bachelor's Degree in relevant field such as Public Administration, Management, Law, International Relations, etc.
  • As this position is open to both national and international applicants the language requirements are: Fluency in English for all candidates and preference given to those with fluency or professional level Romanian.

Note:

Preference will be given to candidates who also have demonstrated experience in any of the following fields:

  • Judicial or Prosecutorial Vetting
  • Investigation/Research and Analysis
  • Justice Sector Reform.

How to Apply:

Qualified applicants should submit a cover letter highlighting relevant experience and a fully current CV to: moldovajobs@dexisonline.com and should note “Pre-Vetting - Head of Secretariat” in the email subject line. Candidates who have previously applied need not resubmit.

Applications will be accepted until April 10, 2022 (COB).  Only those applicants who pass the screening noted on page 1 will be contacted.