Șef-adjunct al Direcției generale asistență juridică



Domeniul de activitate al Direcției

  • Avizarea sub aspectul legalităţii a proiectelor actelor cu caracter individual ce urmează a fi emise de BNM (hotărâri, ordonanţe, autorizații, permisiuni, aprobări etc.),  avizarea contractelor, emiterea opiniilor juridice și acordarea de consultanță juridică în domeniile: sisteme de plăți,  piețe financiare, stabilitate financiară, combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, politică monetară, cercetări economice, relații externe și integrare europeană, securitatea informației și TI, educație financiară, comunicare și presă; reprezentarea și susținerea apărărilor necesare în interesele BNM în ședințele de judecată..

Scopul și atribuțiile postului

  • Şeful-adjunct al Direcţiei generale asistență juridică asistă Șeful Direcției în aducerea la îndeplinire a sarcinilor trasate şi asigură coordonarea proiectelor și îndeplinirea activităților ce sunt atribuite Direcției.

Cerințe minime obligatorii

  • Studii de licență în drept cu media generală pe anii de studii de cel puțin 9 și studii de masterat în drept cu media generală de cel puțin 9. Pentru persoanele cu studii obținute în străinătate vor indica calificările (ex. GPA, etc.) țara și instituțiile de învățămînt respective.
  • Experienţă profesională (vechime în muncă) de minim 6 ani în domeniul juridic, dintre care cel puțin 3 ani în domenii  similare asistenței și consultanței juridice necesare BNM;
  • Cunoştinţe de operare a calculatorului şi cunoaşterea avansată a aplicaţiei MS Word.
  • Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze (nivel avansat);
  • Cunoștințe teoretice și practice de drept civil, comercial și  bancar, privind principiile și regulile aplicabile procedurilor administrative, privind contenciosul administrativ și reprezentarea în instanța de judecată, cunoștințe juridice avansate pentru acordarea asistenței juridice în domeniul financiar și în relațiile contractuale cu un înalt nivel de complexitate specifice activității băncii centrale.
  • Capacităţi avansate de analiză și sinteză, abilități de elaborare a documentelor juridice complexe (opinii juridice, referințe, avize), competențe de organizare, planificare şi conducere a activităţilor şi a personalului direcţiei, abilități de comunicare si de colaborare eficientă cu colegii si superiorii.

Termen-limită

  • 4 februarie 2022.

Recomandăm studierea bibliografiei de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie recomandată

  1. Constituția Republicii Moldova;
  2. Codul administrativ al Republicii Moldova;
  3. Cod civil, Cartea I, II şi III
  4. Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
  5. Legea nr.114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronică;
  6. Legea nr.209/2018 cu privire la Comitetul Național de Stabilitate Financiară;
  7. Legea nr.308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului;
  8. Legea nr.75/2020 privind procedura de constatare a încălcărilor  in domeniul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului si modul de aplicare a sanctiunilor
  9. Legea nr.234/2016 cu privire la Depozitarul central unic al valorilor mobiliare
  10. Legea nr.62/2008 privind reglementarea valutara
  11. Legea nr. 1134 – XIII din 02.04.1997 privind societățile pe acțiuni
  12. Legea nr.135/2007 privind societățile cu răspundere limitată
  13. Legea nr.982-XIV din 11.05.2000  privind accesul la infomaţie
  14. Recomandarile FATF: Standarde Internationale privind Combaterea Spalarii Banilor si Finantarii si Proliferarii Terorismului, 2012
  15. Principiile CPSS-IOSCO pentru infrastructurile pieței financiare, Comitetul pentru sisteme de plăți și decontare, BIS, 2012
  16. Convenţia Europeană pentru Apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor Fundamentale (1950) , în special art.6, 10 şi jurisprudenţa CEDO pe marginea acestor articole.
  17. Protocolul adiţional la Convenţia Europeană pentru Apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor Fundamentale nr.1, art.1 şi jurisprudenţa CEDO pe marginea acestui articol.

Pentru participarea la concurs, completați formularul CV-ului online sau îl puteți depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare și resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriți să candidați.

 

Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.

Alte anunturi de angajare