Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
CCF Moldova anunță concurs de angajare pentru poziția de consultant studiului de fezabilitate
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
21 decembrie 2021
SOLICITARE DE OFERTE
Introducere
CCF Moldova – Copil, Comunitate, Familie este un ONG apolitic, non-profit, care are ca scop producerea de beneficii publice, constituit în libera voință a persoanelor asociate pe baza comunității de interese și acționează conform prevederilor Legii privind Asociațiile Obștești.
De peste 17 ani, CCF Moldova a promovat activ, a monitorizat implementarea și a susținut drepturile copilului.
Principalele domenii de intervenție sunt: Dreptul Copilului la Protecție și Dreptul la Educație.
CCF Moldova a avut un rol important în reforme educaționale și de protecție a copilului – dezinstituționalizare, dezvoltarea serviciilor alternative de îngrijire de tip familial, educație incluzivă etc.
Pentru activitatea sa, CCF Moldova a fost distinsă cu Premiul ONU Moldova pentru Drepturile Omului în 2010; Premiul pentru integrare socială a Fundației ERSTE (Austria) în 2013 și inclus în Compendiul de practici promițătoare UNICEF în 2015.
ChildFund Deutschland e.V. este o organizație de dezvoltare axată pe copii, fondată în 1978 și cu sediul în Nürtingen, lângă Stuttgart. Se angajează la nivel mondial să ajute copiii defavorizați și să le îmbunătățească perspectivele de viitor. În acest sens, organizația implică întotdeauna familiile și întregul mediu al copiilor. Viziunea ChildFund este o lume în care drepturile fiecărui copil sunt protejate și în care fiecare copil se poate dezvolta sănătos și liber. Organizația sprijină proiecte de cooperare pentru dezvoltare care se angajează să ajute copiii să se ajute singuri și să aibă un efect durabil. Este membru al ChildFund Alliance, o rețea internațională care este activă în peste 60 de țări. Din 1995, ChildFund este purtător al sigiliului de donație acordat de Institutul Central German pentru Probleme Sociale (DZI). ChildFund este activ în țările Parteneriatului Estic din 2004. În prezent, activitățile proiectului se extind în Ucraina, Republica Moldova și Georgia. Temele generale sunt protecția copilului, incluziunea și educația pentru dezvoltare durabilă. Cooperarea cu societatea civilă din Moldova a început în 2004. Astăzi, activitățile proiectului includ promovarea incluziunii în educație, precum și educația pentru dezvoltare durabilă.
CCF Moldova și ChildFund Deutschland e.V. au început colaborarea în 2004 și din 2019 două proiecte educaționale „PUTERNICI PRIN DIVERSITATE – UTILIZAREA INDEXULUI INCLUZIUNII” (2019-2020) și „SPRE O ȘCOALĂ INCLUZIVĂ ÎN MOLDOVA” (2021-2023) sunt implementate într-un parteneriat puternic cu suportul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Germaniei (AA).
CCF Moldova declară toleranță zero față de toate formele de violență împotriva copiilor și adulților vulnerabili și este semnatară a politicii de protecția a copilului și a politicii de prevenire a exploatării și abuzului sexual (în baza protocolului ONU) Informație de context În prezent, CCF Moldova în parteneriat cu ChildFund Deutschland e.V. dezvoltă un proiect care, dacă va fi aprobat, va fi finanțat de Ministerul Federal German pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (BMZ). Titlul proiectului este „Participarea acum! - Îmbunătățirea oportunităților copiilor și tinerilor cu dizabilități de a participa în procesul educațional din Moldova”.Obiectivele proiectului, pentru care va realizat studiul de fezabilitate sunt:Obiectiv general: Oportunități îmbunătățite pentru copiii și tinerii cu dizabilități de a participa în procesul educațional din Moldova (ODD 4)Rezultat: Copiii și tinerii cu dizabilități au acces mai bun la școală (prin infrastructura accesibilă oferită în 10 școli pilot) și la materiale didactice accesibile și la metode de predare incluzive introduse în curriculum. Incluziunea în mediul școlar este promovată în cooperare cu autoritățile statului.Sunt planificate următoarele măsuri:a) Dezvoltarea de materiale didactice accesibile, metode de predare incluzive și servicii suplimentare; introducere în curriculumb) campanie largă de sensibilizare (inclusiv conferințe)c) Instruire pentru 80 de psihologi din 10 scoli/regiuni privind utilizarea materialelor si metodelor dezvoltated) Mentorat pentru 80 de psihologi din 10 regiuni/scolie) Consiliere psihosocială pentru 50 de copii din 10 școli în situații de crizăf) Asigurarea infrastructurii accesibile în 10 școli pilot din 10 regiuni și dotarea acestor școli pilot cu tehnologii asistive Componenta de infrastructură a proiectului va fi implementată în 10 școli din UAT-urile implicate în prezent în proiectul „Către o școală incluzivă în Moldova”, în timp ce toate celelalte componente vor avea o abordare de sistem la nivel național.Obiectivul consultanței independente este un document de studiu de fezabilitate cuprinzător și formulat pe care CCF Moldova îl va înainta la BMZ. Studiul de fezabilitate este de a oferi CCF Moldova o bază solidă pentru dezvoltarea unui concept de proiect, prin identificarea premiselor, oportunităților și riscurilor proiectului. Ea implică o evaluare a fezabilității și o revizuire sistematică a măsurii în care abordarea proiectului poate realiza în mod plauzibil schimbările planificate în condițiile-cadru existente. Criterii pentru conținutul studiilor de fezabilitate: 1. Domeniul de aplicare și profunzimea unui studiu de fezabilitate ar trebui să corespundă complexității și volumului proiectului în cauză și considerarea aspectelor contextului politic, economic și cultural2. Studiul trebuie să prezinte contextul pe mai multe niveluri (micro, mezo, macro) și să includă, de asemenea date de referință esențiale și relevante pentru proiect (de exemplu, ca anexă).3. Dacă abordarea proiectului include activități de construire de structuri la nivel mediu, vor trebui colectate și date despre structurile existente (instituții, rețele, organizații umbrelă etc.)4. O analiză a abordării soluționării situației problematice care trebuie efectuată în baza grupurilor țintă și a altor părți interesate examinează și evaluează critic proiectul planificat în raport cu criteriile OCDE DAC de relevanță, eficacitate, eficiență, impact și durabilitate.5. În baza acestei analize, vor fi formulate recomandări concrete pentru ajustări ale conceptului specific de proiect inclusiv al sistemului- țintă și măsurilor, ținând cont de părțile interesate care urmează să fie implicate, propuneri pentru monitorizarea domeniilor de rezultat și măsurarea impactului, precum și oportunitățile și riscurile.
Principalele sarcini și responsabilități Consultantul va fi responsabil de planificarea și implementarea studiului de fezabilitate, el/ea va primi Nota de Concept al Proiectului la începutul sarcinii. CCF Moldova și personalul relevant vor fi la dispoziția Consultantului pentru a furniza toate informațiile necesare.În detaliu, consultantul va fi responsabil pentru:a) Efectuarea analizei de birou a tuturor subiectelor relevante prin analizarea studiilor și evaluărilor disponibile, identificarea lacunelor de informații și efectuarea de interviuri și cercetări suplimentare cu părțile interesate relevanteb) Colectarea datelor de referință și evaluarea situației inițiale (nivel de referință)c) Elaborarea și aplicarea unei metodologii de lucru consultată cu membrii consorțiului, inclusiv instrumente pentru colectarea datelord) Asigurarea unei consultări participative cu părțile interesate relevante identificate de membrii consorțiului, și anume CCF Moldova și ChildFund Deutschland e.V.e) Desfășurarea interviurilor cu părțile interesate, în colaborare cu membrii Consorțiuluif) Elaborarea studiului de fezabilitate ținând cont de opinia altor părți interesate care examinează și evaluează critic proiectul planificat în conformitate cu criteriile BMZ de relevanță, eficacitate, eficiență, impact și durabilitate.g) Elaborarea de recomandări concrete pentru ajustări ale conceptului specific de proiect inclusiv al sistemului- țintă și măsurilor, ținând cont de părțile interesate care urmează să fie implicate, propuneri pentru monitorizarea domeniilor de rezultat și măsurarea impactului, precum și oportunitățile și riscurile. Proiectarea metodologică a studiului de fezabilitate va fi propusă de consultant și trebuie să includă o combinație de metode de cercetare cantitativă și calitativă, cum ar fi revizuirea literaturii de specialitate, colectarea și analiza datelor, interviuri semi-structurate și ateliere de lucru on-line. Metodologia studiului se va ocupa, de asemenea, de actori interesați interesele și experiența cărora au o implicare directă în contextul colectării de informații. Alegerea metodei trebuie să țină cont de nevoile și capacitățile diferitelor grupuri țintă și părți interesate.Componentele studiilor de fezabilitate, întrebări orientative pentru colectarea și analiza datelor și structurarea raportului Raportul studiului de fezabilitate trebuie să includă un rezumat executiv, părți introductive (prezentarea scopului și a obiectivului, informații despre evaluatori, de exemplu, printr-un CV și Portofoliu privind serviciile oferite, informații despre metodologie și participanți), secțiuni privind descrierea datelor colectate și o analiză (contextul, capacitățile agenției de executare a proiectului, nevoile grupului țintă în conexiune proiectul, alți actori etc.), o parte cu evaluările finale conform criteriilor OCDE DAC, precum și o secțiune separată privind recomandările concrete pentru conceptul de proiect. Pentru conținutul studiului în procesul de planificare și implementare și, ulterior, raportare, trebuie adoptate următoarele componente și structură. Întrebările călăuzitoare enumerate la punctele 1 până la 6 servesc ca orientare și trebuie înțelese ca o colecție din care vor fi prioritizate întrebări relevante subiectului studiului, analizei datelor și evaluarea. I. Scopul, obiectivele și utilizarea studiului a) Care este necesitatea sau motivul specific pentru realizarea studiului de fezabilitate și care sunt obiectivele sale?b) Ce abordare ar trebui testată pentru fezabilitate?c) Ce întrebări sunt deschise pentru conceptualizarea și implementarea proiectului și urmează să fie analizate prin studiul de fezabilitate?d) Cine va folosi rezultatele studiului, cum și în ce scop, mai ales în ceea ce privește conceptul proiectului și implementarea acestuia?e) Care ar trebui să fie intervalul de timp și acoperirea geografică a studiului de fezabilitate, ce sub-sectoare ar trebui investigate în mod deosebit?f) Ce experiență anterioară din programe/proiecte similare, alte studii și analize etc. ar trebui folosite ca bază pentru pregătirea studiului de fezabilitate?
- Metodologie
a) Ce metode, instrumente și resurse sunt utilizate pentru colectarea și analiza datelor?b) Ce proceduri sunt folosite pentru a dobândi cunoștințe?c) Cine și câți sunt actorii / părțile interesate experiența și interesul cărora au o implicare directă în contextul colectării de date? III. Analiza situației inițiale și analiza problemei (la nivel macro, mezo, micro) a) Care este situația (actuală) în sectorul/regiunea/țara în cauză? Cum arată contextul socioeconomic, politic și cultural?b) Ce probleme au fost identificate? Care sunt cauzele lor și care este impactul lor asupra condițiilor de viață ale grupurilor de populație? Ce grupuri de populație sunt afectate?c) Ce nevoi au fost identificate pe baza analizei problemei? Cum au fost aceste nevoi identificate (sau cum vor fi identificate)?d) Care este justificarea și ce a dus la proiectul planificat și logica impactului acestuia?e) Cine a propus ideea originală a proiectului?f) Ce alte riscuri sunt observate și cum pot fi abordate?g) Există alternative la proiectul planificat sau la oricare dintre componentele acestuia? IV. Organizația de implementare a proiectului în țara parteneră (organizația locală de implementare)1. Ce organizații locale sunt parteneri de implementare potriviți și de ce? Câtă capacitate au aceste organizații din punct de vedere instituțional, tehnic, de personal și financiar și ce capacitate relevantă proiectului poate lipsi?2. Ce măsuri sunt necesare pentru a construi capacitatea organizațională și generală a partenerului local?3. În ce măsură partenerii locali de implementare se identifică cu proiectul (proprietatea) și se angajează să facă din acesta un succes?4. Care este relația dintre partenerii locali și grupul țintă/părțile interesate?5. (Legitimitate) Există o suprapunere sau un conflict de interese? Cum poate interacțiunea și coordonarea între parteneri și părțile interesate să fie îmbunătățită?
- Grupul țintă și părțile interesate (la nivel micro, mezzo și macro)
- a) Care este grupul țintă pentru proiect? Există grupuri țintă diferite pe mai multe niveluri?
- b) Ce criterii sunt utilizate în selecția grupului țintă? Sunt aspectele fără vătămare luat in considerare?
- c) Care este componența grupurilor țintă respective? Cât de omogen sau
eterogen este grupul țintă în ceea ce privește sexul, etnia, vârsta, orientarea sexuală, limba, capacitate etc. și cum va trebui proiectul să răspundă la aceasta?
- d) Care sunt nevoile grupurilor țintă? Cum pot fi abordate aceste nevoi?
- e) Care este rolul grupului (grupurilor) țintă în contextul social mai larg? Ce conflicte de interesul ar putea apărea între grupul țintă și alte grupuri non-țintă ca urmare a sprijin oferit prin proiect?
- f) Care este potențialul grupului țintă, în special în ceea ce privește proprietatea/inițiativa, autoajutorarea activități și capacitatea locală de rezolvare a problemelor? Cum poate fi consolidat acest potențial?
- g) Cine sunt principalii factori guvernamentali și neguvernamentali interesați din sector și dinafara sectorului – la locația proiectului, în regiunea proiectului și în țara proiectului?
- h) Cum se potrivește proiectul planificat cu strategia guvernamentală de dezvoltare?
- i) Care sunt interesele părților interesate? Există conflicte de interese vizibile? Ce sunt de așteptat interdependențe între proiect și alte intervenții/proiecte susținut de părțile interesate? Cum va fi luat în considerare acest lucru în conceptul de proiect?
- j) Părțile interesate împărtășesc o înțelegere comună a problemei (problemelor) și a proiectului? obiectivele derivate din acestea?
- k) Cât de puternic este sprijinul diferitelor părți interesate pentru proiect? Câtă influență ar putea ei exercită asupra proiectului? Au încheiat deja părțile interesate vreun acord?
- Evaluarea proiectului planificat în baza criteriilor OCDE / DAC (http://www.oecd.org/dac/evaluation/49756382.pdf)
a) Relevanță: Sunt activitățile planificate ale proiectului adecvate pentru abordarea problemei?
Abordează proiectul o problemă cheie de dezvoltare sau o constrângere în
țară sau regiunea partener?
Este abordarea în concordanță cu nevoile grupurilor țintă?
Ce schimbări sunt planificate să fi fost realizate de proiect după ce acesta a fost efectuat?
b) Eficacitate: Care este cea mai potrivită abordare a proiectului pentru atingerea obiectivelor?
Cum contribuie proiectul propus la politicile și programele statului sau ale altor actori prezentate în analiza contextului? Cum se diferențiază proiectul de ele (politici și programe)?
Sunt măsurile planificate și abordarea metodologică aleasă adecvate pentru a fi atins obiectivul proiectului? Ce activități la nivel mezo și/sau macro (abordare multi-nivel) sunt planificate pentru a crește durabilitatea?
Sunt utilizate efectele de sinergie cu măsurile altor donatori sau programe?
Ce alte măsuri recomandă studiul pentru atingerea obiectivelor?
Pe ce logica/ipoteze de impact ar trebui să se bazeze proiectul? Cine va monitoriza impactul, când și la ce intervale; cum vor fi măsurate schimbările? (Monitorizarea impactului)
c) Eficiența: Pot fi atinse obiectivele într-un mod eficient din punct de vedere economic prin proiectul planificat?
Ce resurse financiare, instituționale și umane vor fi necesare?
Va fi posibilă implementarea măsurilor planificate în timpul alocat pentru
proiect și pe baza resurselor care sunt planificate? Va fi posibilă atingerea impact dorit și toate acestea vor fi posibile într-o manieră economică și eficientă (din punct de vedere al raportului cost-beneficiu)? În ce bază se face evaluarea?
d) Importanța / impact general asupra dezvoltării: Va contribui proiectul la realizarea unui impact mai larg asupra dezvoltării?
Ce obiective și impact ce derivă din analiza problemei/nevoilor urmează să fie atinse și pentru ce grupuri țintă?
În ce măsură proiectul va avea un impact structural, în ce măsură poate servi ca model și în ce măsură va avea un impact larg? Ar fi indicat să
urmăriți o abordare pe mai multe niveluri (niveluri micro, mezo și macro) pentru a crește semnificație și eficacitate?
În ce măsură aspectele legate de sensibilitatea de gen, includerea persoanelor cu dizabilități, sensibilitatea culturală, sensibilitatea la conflict și drepturile omului au fost încorporate în obiectivele proiectului?
e) Sustenabilitate: Va dura impactul pozitiv după finalizarea proiectului (fără sprijin extern suplimentar)?
Cum poate fi asigurată și consolidată sustenabilitatea rezultatelor și a impactului (în plan instituțional, termeni economici, sociali și de mediu)?
Care sunt rolurile și responsabilitățile instituțiilor guvernamentale și/sau ale societății civile? în ce măsură va putea proiectul să se bazeze pe potențialul, instituțiile și procedurile locale?
Ce măsuri și instrumente sunt cele mai potrivite pentru valorificarea și consolidarea capacității și implicării locale, a inițiativei și participării?
Ce consecințe și impact negativ ar putea rezulta din implementarea proiectului? În ce măsură va fi posibilă luarea în considerare și abordarea acestor riscuri în conceptul de proiect/proiect (de exemplu, abordarea ”Nu Dăuna”, monitorizarea impactului sensibil la conflict etc.)?
Ce riscuri sunt implicate în implementarea proiectului (risc personal pentru cei care implementează proiectul, risc instituțional și de imagine, risc contextual)? Cum pot fi minimizate?
- Recomandări:
Ce sugestii specifice pot fi făcute pe baza constatărilor cheie?
Ce componente, dacă există, lipsesc din conceptul de proiect pentru a se realiza în mod durabil obiectivele planificate?
Ce componente planificate sunt mai degrabă nepotrivite și din ce motive?
Ipotezele privind impactul și durabilitatea pe care se bazează conceptul proiectului par plauzibile și viabile pentru conceptul de proiect? E necesar să fie ajustate?
Ce domenii de observare sunt potrivite pentru dezvoltarea indicatorilor calitativi și cantitativi care reflectă schimbările pentru grupul țintă? Ce constatări și date de referință ale studiului sunt recomandate ca bază pentru a fi incluse în matricea logică a proiectului (matricea impactului)?
Livrabile așteptate
Proiect de raport în limba engleză (max. 30 de pagini), bazat pe sarcinile menționate în acești Termeni de referință
Raportul final în limba engleză (max. 30 de pagini), bazat pe sarcinile menționate în termenii de referință, în cel mult o săptămână de la primirea comentariilor cu privire la proiectul de raport.
Termene de implementare
Perioada de consultanță va fi în mod provizoriu între 10 ianuarie – mijlocul lunii februarie 2022, începând de la data semnării contractului și se încheie când raportul final al studiului de fezabilitate a fost aprobat oficial de CCF Moldova și BMZ.
Cerințe de calificare si experiență
- a) Studii superioare în unul din domeniile: dezvoltare, economie sau similar
- b) Cunoștințe extinse demonstrate în domeniile educație, tineret, participarea și incluziunea persoanelor cu dizabilități, structurile de bună guvernare aferente, dezvoltarea economică locală
- c) Experiență demonstrată (minim 5 ani) în efectuarea studiilor de fezabilitate/cercetării/evaluării a unor programe complexe
- d) Exemple de succes în realizarea de cercetări în sectoarele menționate mai sus și capacitatea de a identifica riscurile, ipotezele, blocajele și de a estima în mod realist bugetul și resursele
- e) Bună înțelegere a contextului local
Abilități și competențe
- a) Abilități demonstrabile de analiză și cercetare, revizuire și sinteză a datelor și informațiilor
- b) Capacitatea de a coordona cercetări de înaltă calitate, de a respecta termenele limită și de a răspunde solicitărilor și feedback-ului oferit în timp util și în mod adecvat.
- c) Experiență excelentă în proiectarea și efectuarea cercetărilor, analizei și evaluării cantitative și calitative.
- d) Experiență în realizarea de studii de fezabilitate cu implicarea celor mai vulnerabile comunități.
- e) Abilitatea de a integra experiențe, metodologii și abordări de la o gamă variată de părți interesate, organizații și experți tehnici din mai multe sectoare
- f) Cunoștințe excelente de limba engleză (oral și scris).
- g) înțelegere excelentă și demonstrată a drepturilor copilului, protecția copilului, drepturile persoanelor cu dizabilități, incluziunea, problemele de gen și diversitatea culturală în cercetare și proiectare.
Selectarea consultantului
Studiul de fezabilitate ar trebui să fie efectuat de consultanți independenți care corespund cerințelor de cunoștințe tehnice, metodologice și practice și sunt bine familiarizați cu subiectul în cauză.
Toate ofertele vor fi evaluate din punct de vedere administrativ și tehnic.
CCF Moldova va evalua în primul rând conformității administrative privind Acceptabil/Inacceptabil pentru a determina dacă Ofertele corespund cerințelor obligatorii.
Ofertele tehnice (70%) vor fi evaluate pe baza Experienței și Expertizei incluse în oferta tehnică, CV-ul consultantului și/sau documentația suplimentară – dacă există
Comisia de evaluare va evalua ofertele economice (30%)
Tipul contractului
Contractul care va fi semnat între Ofertantul câștigător și Organizația Contractantă va fi un contract de servicii. Durata specifica va fi stabilita in contract.
În caz de acord reciproc, Organizația Contractantă poate prelungi durata contractului, dacă condițiile rămân neschimbate.
Procedura de plata
Toate plățile vor fi efectuate în MDL prin transfer bancar pe contul bancar desemnat în acest scop de furnizorii de servicii după recepționarea livrabilelor finale.
Plățile vor avea loc numai după verificarea conformității serviciului cu
caietul de sarcini conform Termenilor de referință și la primirea unei facturi originale emise de către furnizorul de servicii.
Pentru a aplica
Vă rugăm să trimiteți CV-ul / portofoliul consultantului, oferta tehnică și oferta economică (Anexa 1) până în 4 ianuarie 2022, ora 18:00, la adresa de e-mail sergiu.busuioc@ccfmoldova.org
Doar consultanții preselectați vor fi invitați la interviu
|
Anexa 1 - Oferta economică
|
CONSULTANT PENTRU STUDIU DE FEZABILITATE |
Acest tabel este un exemplu ilustrativ. Ofertantul poate utiliza acest format sau unul propriu pentru a depune oferta economică.
|
DESCRIERE |
OFERTA ECONOMICĂ (ÎN MDL), CU TOATE TAXELE INCLUSE |
DETALII SUPLIMENTARE (dacă există) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comentarii (dacă există):
Locul și data
Nume și prenume
Semnătura
- Project Coordinator within PIU
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Specialist în protecția copilului
- UNDP Qu25/03041: DTSP/National Consultant for conducting an accessibility assessment
- LANSAREA CONCURSURILOR de ocupare a funcțiilor vacante în cadrul Centrului de instruire continuă în domeniul electoral (CICDE)
- BNM angajează economist/ă coordonator/oare al/a Direcției cercetări economice
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








