Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Selectarea unui expert/grup de experți/companie care va realiza o cercetare cu privire la contextul local și identificarea măsurilor eficiente de abilitare economică a femeilor supraviețuitoare ale violenței
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CONTEXT
Asociația Obștească pentru Copii și Tineret „FĂCLIA” implementează, în perioada noiembrie 2020 – septembrie 2022, proiectul „Abilitarea femeilor pentru Muncă Decentă și Viață Decentă”, realizat în baza Acordului de Colaborare cu UN Women (Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor), în cadrul Proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în raioanele Cahul și Ungheni”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UN Women în parteneriat cu UNICEF Moldova.
Asociația „FĂCLIA” va abilita economic 80 de femei supraviețuitoare ale violenței, prin dezvoltarea unui Model de incluziune socio-economică. Astfel, inițiativa va conecta femeile care au suferit în urma violenței în familie și părțile responsabile de angajare, autoangajare și antreprenoriat.
OBIECTIVUL CONCURSULUI
Obiectivul general al concursului constă în selectarea unui Expert/Grup de experți/Companie care va identifica oportunitățile de abilitare economică și angajare în câmpul muncii a supraviețuitoarelor violenței din 12 localități din raioanele Cahul și Ungheni (6 localități din raionul Ungheni: Mănoilești, Pîrlița, Rădenii Vechi, Zagarancea, Măcărești, municipiul Ungheni și 6 localități din raionul Cahul: Andrușul de Jos, Larga Nouă, Slobozia Mare, Văleni, Zârnești, municipiul Cahul), precum și va identifica entitățile private, guvernamentale sau non-comerciale interesate de a colabora pentru integrarea socio-economică a supraviețuitoarelor din aceste comunități.
SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI
Scopul cercetării: Expertul/experta va realiza următoarele sarcini:
- Evaluarea situației actuale din cele 12 localități țintă - analiza indicatorilor sociali și economici care caracterizează condițiile de trai ale populației și nivelul de dezvoltare al localităților țintă și a Indicelui de Deprivare a Ariilor Mici (IDAM).[1]
- Evaluarea cadrului normativ relevant – legislația națională și mecanismele instituționale privind respectarea implementarea politicilor incluzive în domeniul dezvoltării afacerilor în mediul rural și ocuparea drepturilor abilitarea economică femeilor/femeilor victime și supraviețuitoare ale violenței în familie.
- Elaborarea unei analize profunde a problemelor și blocajelor cu care se confruntă afacerile din mediul urban și rural din raioanele Ungheni și Cahul și identificarea necesităților acestora, inclusiv la nivel legislativ.
- Identificarea domeniilor majore de interes pentru inițierea și dezvoltarea activităților generatoare de venit în comunitățile țintă și concordanța acestora cu potențialul și resursele existente în mediul rural și urban - identificarea nișelor pentru inițierea și dezvoltarea antreprenoriatului feminin în regiunile cheie (potențial de cooperare transfrontalieră, produse și servicii inovative, posibilități pentru sectorul agricol, manufactură - ocupații specifice localităților țintă bazate pe tradiții, obiceiuri și promovarea culturii muncii).
- Identificarea lacunelor și barierelor din calea ocupării forței de muncă și plasării în câmpul muncii a femeilor victime și supraviețuitoare ale violenței în familie.
- Cartografierea resurselor existente și necesităților pentru dezvoltarea noilor forme/modele economice (forme noi de ocupare a forței de muncă) bazate pe colaborare eficientă între părțile interesate.
- Elaborarea recomandărilor pentru dezvoltarea politicilor care contribuie la implementarea noilor modele economice funcționale care contribuie la abilitarea femeilor pentru Muncă Decentă și Viață Decentă și facilitarea comunicării cu părțile interesate (la nivel local, regional și național).
- Identificarea entităților economice\sectorul privat interesate în integrarea supraviețuitoarelor în câmpul muncii și domeniilor de angajare în aceste comunități.
Realizarea cercetării va avea loc în 4 etape:
- Dezvoltarea structurii cercetării şi a metodologiei ce va fi aplicată – 4 zile lucrătoare după semnarea contractului;
- Realizarea cercetării propriu-zise – 25 zile lucrătoare după acceptarea structurii şi metodologiei propuse;
- Prezentarea și discutarea versiunii preliminare a studiului cu reprezentanții partenerilor care implementează proiectul – 1 zi lucrătoare;
- Elaborarea raportului final și recomandărilor pentru modelul economic de ocupare a femeilor supraviețuitoare ale violenței – 5 zile lucrătoare după aprobarea finală a cercetării.
LIVRABILE
Un raport care include:
- analiza contextului local - problemele specifice identificate, gruparea acestora și determinarea necesităților și direcțiilor de intervenție pentru implementarea politicilor incluzive în domeniile de afaceri și ocupării forței de muncă (angajare, autoangajare și antreprenoriat) a femeilor/femeilor supraviețuitoare ale violenței din 12 localități din raioanele Cahul și Ungheni.
- constatări cu privire la domeniile\nișele și formele pentru inițierea și dezvoltarea activităților generatoare de venit, potențialul de ocupare în cele 12 localități din Cahul și Ungheni.
- lista entităților private, guvernamentale sau non-comerciale interesate de a colabora pentru integrarea socio-economică a supraviețuitoarelor din aceste comunități.
- recomandări cu privire la îmbunătățirea accesul la serviciile de angajare (inclusiv și prin intermediul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă) și identificarea de oportunități\măsuri eficiente de ocupare în câmpul muncii a supraviețuitoare ale violenței.
PERIOADA
Serviciile expertului vor fi livrate în perioada martie - mai 2021 și nu vor depăși volumul de 35 zile.
CERINȚE SPECIFICE FAȚĂ DE APLICANȚI
- Studii masterat conexe cu domeniul dezvoltării socio-economice a comunităților rurale și urbane;
- Cunoaștere profundă a domeniului angajării în cîmpul muncii / pieței muncii / potențialul de afaceri.
- Experienţă anterioară de cel puțin 3 ani în efectuarea cu succes a cercetărilor în domeniul ocupării categoriilor vulnerabile prin Angajare, Autoangajare și Antreprenoriat;
- Experiență în realizarea proiectelor sociale și economice în mediul urban și rural (start-up-uri, extindere afaceri, inovații sociale, valorificarea potențialului local imaterial etc.);
- Experienţă anterioară în analiza datelor calitative şi elaborarea rapoartelor și recomandărilor;
- Experiența pozitivă de dialog cu diverși actori guvernamentali și neguvernamentali este considerată un avantaj.
CRITERII DE SELECȚIE
- Calitatea ofertei (experienţa anterioară în efectuarea unor cercetări similare; viziune asupra cercetării; abordare profesionistă, analitică, raţională şi inovativă).
- Buget rezonabil agreat în baza negocierii.
MOD DE PREZENTARE A OFERTEI
- Oferta tehnică. Aceasta va conține:
- Principalele metode de cercetare ce vor fi aplicate la elaborarea studiului, inclusiv propunerea metodologiei calitative/cantitative și argumentarea acestor metode;
- CV-ul expertului și lista cercetărilor efectuate în domeniile relevante cu descrierea scurtă a acestora.
- Oferta financiară: Bugetul în MDL cu mențiunea numărului de zile de lucru necesare pentru efectuarea studiului.
Oferta tehnică şi financiară va fi prezentată până la data de 19 martie 2021, prin e-mail la adresa faclia.ungheni@gmail.com
PERSOANĂ DE CONTACT
Angela Ciocîrlan, Manager de proiect
Telefon: 069724815
e-mail: faclia.ungheni@gmail.com
[1] https://mei.gov.md/ro/content/indicatori-social-economici-pe-localitati
- BNM angajează casier/ă superioar/ă, Grupul procesarea numerarului
- A.O. ”Kinderland Moldova” angajează Asistent/ă Președinte
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- Senior Legal Advisor of Prosecutors Vetting Commission
- AO Moștenitorii angajează Mediatori Comunitari pentru raioanele Glodeni, Florești, Rîșcani, Drochia sau Sîngerei
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








