Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Concurs de selectare a unui Consilier de ocupare în raionul Cahul
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CONTEXT
Asociația Obștească pentru Copii și Tineret „FĂCLIA” este o organizație necomercială creată în 2003 pentru a contribui la îmbunătățirea situației socio-economice a tinerilor și femeilor prin abilitarea acestora și a societății civile. Organizația are experiență în promovarea drepturilor economice, sociale și culturale ale fetelor și băieților, în special prin dezvoltarea competențelor profesionale și antreprenoriale.
Prin activitățile sale Asociația „FĂCLIA” urmărește mobilizarea și facilitarea participării sociale incluzive a tinerelor femei și bărbați; dezvoltarea competențelor personale, profesionale și antreprenoriale ale tinerelor femei și bărbați; mobilizarea actorilor sociali și economici și a organizațiilor societății civile pentru implicare în asigurarea drepturilor și garanțiilor socio-economice pentru tineri și rezolvarea problemelor actuale pe care le au aceștia.
Asociația Obștească „FĂCLIA” implementează, în perioada noiembrie 2020 – septembrie 2022, proiectul „Abilitarea femeilor pentru Muncă Decentă și Viață Decentă”, realizat în baza Acordului de Colaborare cu UN Women (Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor), în cadrul Proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în raioanele Cahul și Ungheni”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UN Women în parteneriat cu UNICEF Moldova.
Asociația „FĂCLIA” va abilita economic 80 de femei supraviețuitoare ale violenței, prin dezvoltarea unui Model de incluziune socio-economică. Astfel, inițiativa va conecta femeile care au suferit în urma violenței în familie și părțile responsabile de angajare.
Echipa proiectului va identifica responsabilii direcți de angajarea femeilor, dar și pe cei potențiali agenți economici care vor sprijini abilitarea economică a femeilor, printre care: agențiile de ocupare a forței de muncă, întreprinderile locale. Femeile (18-40 ani) - supraviețuitoare ale violenței - și furnizorii de servicii vor fi reuniți într-o rețea, ulterior vor fi instruiți în domeniul prevenirii și combaterii violenței în familie (EVAW), agenții economici precum și agențiile de ocupare a forței de muncă vor fi sensibilizați în vederea extinderii serviciilor prestate pentru o mai bună integrare a femeilor prin Angajare, Autoangajare și Antreprenoriat.
Modelul de incluziune socio-economică a femeilor victime ale violenței domestice, va urmări să realizeze următoarele activități:
- activități de informare pentru identificarea beneficiarilor;
- oferirea serviciilor de consiliere psiho-socială pentru 80 de femei;
- organizarea Cluburilor de Femei - spații prietenoase pentru conectarea victimelor violenței cu femei lideri din diferite domenii și cu alte femei care au depășit violența;
- suport pentru formare profesională și dezvoltarea abilităților, inclusiv antreprenoriat, formare/calificare în funcție de necesități;
- consiliere în carieră și sprijin în identificarea și accesarea oportunităților de muncă;
- activități de sensibilizare cu privire la violența domestică și de gen, egalitatea de gen, drepturile femeilor, va completa eforturile de abilitare economică din comunitățile țintă.
OBIECTIVUL CONCURSULUI
Obiectivul general al concursului constă în selectarea unui Consilier de ocupare care va activa în 6 localități din raionul Cahul: Andrușul de Jos, Larga Nouă, Slobozia Mare, Văleni, Zârnești, municipiul Cahul, în perioada aprilie 2021 - iulie 2022, cu norma de implicare 100% din durata normală a timpului de muncă.
RESPONSABILITĂȚILE CONSILIERULUI DE OCUPARE
- Suportul in elaborarea metodologiei de lucru privind serviciul ocupațional de dezvoltare personală și profesională a beneficiarilor proiectului;
- Realizarea evaluării complexe a beneficiarelor și elaborează planul individualizat de asistență al acestora;
- Furnizează servicii de consiliere individuală sau de grup, ghidând beneficiarele în domeniul alegerii carierei, instruirii sau formării complementare;
- Îndrumă beneficiarele serviciilor de consiliere în vederea autocunoaşterii, a dezvoltării abilităţilor, a găsirii resurselor şi soluţiilor proprii, conforme cu dorinţele şi aspiraţiile persoanelor consiliate;
- Elaborează materiale de suport pentru activităţile de orientare în carieră;
- Realizarea activităților de marketing vocațional (formarea abilităţilor de a identifica un loc de muncă; pregătirea pentru interviu);
- Informează beneficiarele despre oportunităţile sistemului educaţional, piaţa muncii, cadrul legislativ al angajării;
- Realizează activități axate pe dezvoltarea competențelor cheie pentru piața muncii;
- Monitorizează traseul beneficiarilor post asistență;
- Colaborează cu managerul de proiect, asistentul de proiect și coordonatorii outreach în scopul eficientizării activităților/intervențiilor sale;
- Colaborează cu furnizorii de servicii în vederea asigurării unui flux de informații relevante și direcționării beneficiarelor, după caz;
- Participă la toate activitățile relevante, planificate în cadrul proiectului (organizate în format online sau cu prezență fizică, în dependență de situația epidemiologică);
- Prezintă rapoarte despre activitatea sa;
- Realizează alte sarcini delegate, ce ţin de activitatea sa.
- Comunicarea permanentă cu agențiile de ocupare, potențiali antreprenori etc.
COMPETENȚE NECESARE
- Conștientizare și sensibilitate față de problemele de gen;
- Experiență în oferirea de servicii individuale și de grup pentru categorii vulnerabile;
- Organizare, responsabilitate și autodisciplină;
- Abilități de comunicare eficientă și cooperare incluzivă, cu implicarea părților interesate;
- Abilități de formulare, implementare, monitorizare și evaluare a activităților planificate;
- Abilități de colectare, acumulare și sinteză a datelor și indicatorilor de performanță;
- Abilități analitice și descriere de rapoarte pe activități coordonate analitice pentru a informa managementul de conducere și a lua deciziile în mod strategic;
- Abilități de lucru independent și în echipă, într-un mediu dinamic și în termeni restrânși de timp;
- Adaptabilitate și reziliența sporită la condiții de stres și lucru cu persoanele aflate în dificultate și trecute prin experiențe traumatice;
- Responsabilitate și punctualitate;
- Integritate, discreție, etică profesională.
CERINȚE SPECIFICE FAȚĂ DE APLICANȚI
- Studii în domeniul juridic, social, psihologic, educațional, APL, etc.;
- Experiență de muncă de cel puțin 2 ani, preferabil în domeniile indicate mai sus, este un avantaj;
- Experiența de comunicare și interacțiune cu diverși actori sociali (autorități publice locale și centrale, ONG-uri, instituții de învățământ, mass-media locală etc.) va constitui un avantaj;
- Experiență în prestarea serviciilor de instruire si mentorat.
- Domiciliu/viză de reședință în unitatea administrativ teritorială, pentru care a aplicat;
- Cunoașterea avansată a limbilor română şi rusă, iar cunoașterea limbii engleze va constitui un avantaj;
- Utilizarea calculatorului (MS Office – Word, Excel, Internet, e-mail, rețele sociale – Facebook, Facebook Messenger, Viber, WhatsApp, Zoom etc.) la nivel intermediar, este o abilitate obligatorie;
- Disponibilitate de deplasare frecventă în localitățile țintă din raionul Cahul: Andrușul de Jos, Larga Nouă, Slobozia Mare, Văleni, Zârnești, municipiul Cahul;
- Deținerea permisului de conducere categoria B va constitui un avantaj.
CONȚINUTUL DOSARULUI APLICANTULUI
- CV-ul aplicantului.
- Scrisoare de intenție.
Dosarul va fi prezentat până la data de 16 martie 2021, prin e-mail la adresa faclia.ungheni@gmail.com
Doar candidații preselectați vor fi invitați la interviu.
PERSOANĂ DE CONTACT
Angela Ciocîrlan, Manager de proiect
Telefon: 069724815
e-mail: faclia.ungheni@gmail.com
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de Specialist/specialistă în calitatea datelor, informațiilor
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Dezvoltator software (Swift developer)
- Șef(ă) al Serviciului securitate informațională și protecție internă (IP Compania „Teleradio-Moldova”)
- Supply Chain Officer - Project HOPE Moldova
- Job opportunity - EducationUSA Junior Advisor
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









