Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
Concurs de selectare a 2 mentori experți și 4 facilitatori pentru oferirea de asistență în dezvoltarea parteneriatului comunitar în 20 localități din Republica Moldova, în cadrul Programului de capacitare și asistență „Next Level” ediția a III-a
Asociația Obștească Alianța Asociațiilor de Băștinași din Moldova (AABM) anunță concurs pentru selectarea a 2 mentori experți și 4 facilitatori în cadrul Programului de capacitare și asistență „Next Level” ediția a III-a, ce se va desfășura în perioada octombrie 2025 – martie 2026. Programul este destinat consolidării și dezvoltării capacităților instituționale ale 20 de asociații de băștinași membre AABM, aflate la un nivel de dezvoltare incipient, și ale 20 de autorități publice locale din localitățile selectate.
1. Context și scop:
Programul „Next Level” (ediția III) urmărește consolidarea capacităților instituționale ale Asociațiilor de Băștinași (AdB) și ale Autorităților Publice Locale (APL) din 20 de localități cu nivel incipient de dezvoltare, prin facilitarea de parteneriate AdB-APL-Comunitate-Diaspora, mobilizare comunitară și proiecte concrete de dezvoltare locală.
2. Obiective:
- Creșterea capacităților AdB-urilor și a partenerilor locali în domenii-cheie: buna guvernare, planificare strategică, participare civică, dezvoltare comunitară, management de proiecte, durabilitate financiară, atragere de fonduri, advocacy, inovații și IT;
- Implementarea în fiecare din cele 20 de localități selectate a unui proces participativ de construire a parteneriatului AdB-APL, cu rezultate tangibile (semnarea unui acord de colaborare, crearea unui plan de acțiuni comun, implementarea inițiativelor de dezvoltare locală);
- Sinergizarea eforturilor actorilor locali și implicarea activă a Diasporei în procesele de dezvoltare comunitară.
3. Activități specifice:
1) Facilitator
Misiune: coordonează procesul participativ AdB-APL-Comunitate-Diaspora pentru realizarea unor rezultate concrete.
Program de lucru:
- 20 de vizite de facilitare realizate – 4 vizite a câte 0,5 zile de facilitare/localitate (5 localități/facilitator)
- 20 de zile de mentorat online – 4 zile de mentorat a câte 1 zi/localitate (5 localități/facilitator)
Responsabilități:
- Pregătire și planificare:
- Analiza contextului local și a potențialului de dezvoltare (actori locali, proiecte existente, riscuri și oportunități, etc.);
- Co-crearea unui plan de lucru local (perioadă de implementare, obiective, rezultate), aprobat de mentorul expert și Alianța AdB.
- Inițierea activităților și crearea cadrului participativ:
- Realizarea vizitelor de studiu pentru un schimb de bune practici în localitățile care au dezvoltat parteneriate de succes AdB-APL.
- Semnarea acordurilor de cooperare între AdB-uri și APL-uri.
- Evaluarea situației curente în comunități și planificarea activităților.
- Creșterea capacității de dezvoltare instituțională a AdB-urilor:
- Organizarea sesiunilor tematice de mentorat pe teme cheie: mobilizare comunitară, management de proiecte, advocacy, IT și inovații.
- Sesiuni de mentorat și suport personalizat pentru dezvoltarea echipelor locale.
- Diagnosticul stării de dezvoltare comunitară:
- Colectarea și analiza datelor privind serviciile publice locale, actorii sociali și implicarea Diasporei.
- Monitorizarea și evaluarea implementării strategiilor de dezvoltare locală.
- Elaborarea acordurilor de parteneriat comunitar:
- Crearea și validarea acordurilor de cooperare între APL și AdB.
- Stabilirea planurilor de acțiuni pentru implementarea acordurilor de parteneriat.
Cerințe minime: membru/ă al/a unui AdB cu nivel avansat de dezvoltare; experiență în facilitarea comunitară, crearea de parteneriate AdB-APL și implementarea proiectelor locale; abilități de coordonare și comunicare; disponibilitate pentru deplasări în teritoriu.
2) Mentor expert
Misiune: asigură calitatea metodologică, monitorizează și ghidează facilitatorii; calibrează procesele în cele 20 de localități (10 localități/expert).
Program de lucru:
- 20 de vizite de facilitare realizate – 2 vizite a câte 0,5 zile de facilitare/localitate (10 localități/expert)
- 20 de zile de mentorat online – 2 zile de mentorat a câte 1 zi/localitate (10 localități/expert)
Responsabilități:
- Sprijin metodologic:
- Setează standarde, șabloane și instrumente comune; aprobă planurile facilitatorilor.
- Participă activ la Vizita 1 și Vizita 6 în toate cele 20 de localități (inițiere și validare finală).
- Monitorizare și mentorat oferit facilitatorilor:
- Oferă feedback sistematic facilitatorilor, cu soluții și recomandări la provocările identificate;
- Realizează sesiuni de supervizare a facilitatorilor;
- Monitorizează calitatea intervențiilor desfășurate de facilitatori și livrabilele produse;
- Efectuează la necesitate deplasări în teren, în afara vizitelor planificate.
- Management riscuri:
- Intervine cu sprijin dedicat în rezolvarea conflictelor sau gestionarea riscurilor;
- Mediază relația AdB-APL-Comunitate-Diaspora.
- Sinteză și contabilizare:
- Elaborează un raport final cu modele replicabile, studii de caz și lecții învățate.
Cerințe minime: membru/ă al/a unui AdB cu nivel avansat de dezvoltare; experiență de cel puțin 1 an în facilitarea comunitară, crearea de parteneriate AdB-APL și implementarea proiectelor locale; abilități de coordonare și comunicare; disponibilitate pentru deplasări în teritoriu.
4. Rezultate așteptate:
- 20 de localități beneficiază de sprijin pentru dezvoltarea parteneriatelor comunitare.
- 6 vizite de facilitare și 6 sesiuni de mentorat realizate în fiecare localitate (2 vizite de facilitare și 2 sesiuni de mentorat desfășurate de mentori experți; 4 vizite de facilitare și 4 sesiuni de mentorat realizate de facilitatori).
- 20 de acorduri de parteneriat comunitar AdB-APL elaborate și aprobate.
- Creșterea implicării Diasporei în procesul de dezvoltare locală a 20 de localități (crearea și monitorizarea unei baze de date).
5. Detalii logistice:
- Formatul: Offline și online;
- Durata sesiunilor: o vizită de facilitare – 4 ore, 1 sesiune de mentorat – 8 ore.
- Numărul total de sesiuni: 80 de vizite de facilitare și 80 de sesiuni de mentorat desfășurate de către facilitatori și 40 de vizite de facilitare și 40 de sesiuni de mentorat realizate de mentorii experți.
- Perioada: Noiembrie 2025 – februarie 2026.
- Număr de participanți: 7-20 persoane (AdB, APL, lideri comunitari, șefi ai instituțiilor locale, membri din comunitate și Diaspora).
- Echipa: 2 mentori experți și 4 facilitatori, cu experiență în dezvoltarea comunitară.
6. Documentare și raportare:
- Agende;
- Liste de prezență;
- Fotografii;
- Materiale de suport și prezentări;
- Tabel de pontaj pentru contabilizarea zilelor de birou și a vizitelor de facilitare;
- Raport lunar de activitate.
7. Cerințe pentru dosarul de aplicare:
- CV actualizat.
- Oferta financiară netă (MDL): Indicați suma totală netă pentru fiecare vizită de facilitare și sesiune de mentorat.
- Forma de contractare: Alegeți una dintre următoarele:
- Patentă (specificați tipul serviciului).
- Contract de prestări servicii.
- Notă: Transportul trebuie inclus în ofertă.
8. Criterii de evaluare:
- Experiență relevantă în domeniul de intervenție.
- Oferta financiară.
9. Termenul limită pentru prezentarea ofertelor:
10 octombrie 2025, ora 14:00, la adresa de e-mail: alianta@cudragpentru.md, cu subiectul „Ofertă financiară de selectare a mentorilor experți/facilitatorilor – Next Level, ediția III”. Ofertele trimise după acest termen nu vor fi acceptate.
Limba în care se prezintă ofertele: Română.
Pentru detalii suplimentare, contactați-ne la alianta@cudragpentru.md.
Newsletter săptămânal
Cele mai active în ultima lună
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md