Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
Institutul pentru Inițiative Rurale (iRi) anunță apel pentru selectarea unui expert/unei experte în vederea „Elaborării unui Policy Brief privind guvernarea democratică și îmbunătățirea calității serviciilor publice în comunitățile rurale”
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.


Termen Extins repetat: Termeni de Referință (ToR) „Elaborarea unui Policy Brief privind guvernarea democratică și îmbunătățirea calității serviciilor publice în comunitățile rurale”
1. Context
Institutul pentru Inițiative Rurale (iRi) extinde repetat termenul apelului pentru selectarea unui expert/unei experte în vederea elaborării unui Policy Brief care va oferi recomandări concrete autorităților publice locale (APL) și societății civile din mediul rural privind promovarea guvernării democratice și implementarea reformelor orientate spre îmbunătățirea calității serviciilor pentru cetățeni.
Această activitate are ca scop implicarea activă a comunităților locale prin stabilirea unui cadru de dialog continuu între cetățeni și APL, cu accent pe:
- reforme locale,
- nevoi de dezvoltare comunitară,
- îmbunătățirea serviciilor sociale,
- sporirea participării civice în procesele decizionale.
Policy Brief-ul ce urmează a fi elaborat se va baza pe experiența proiectului Cetățenii Acționează și va avea rolul de a formula recomandări practice și reaplicabile pentru alte comunități rurale.
2. Obiectivul general
Dezvoltarea unui document de politici publice (Policy Brief) care:
- Identifică provocările actuale în guvernarea locală în mediul rural;
- Propune soluții aplicabile și bazate pe dovezi pentru consolidarea guvernării democratice;
- Sprijină APL și societatea civilă în procesul de reformare și eficientizare a serviciilor publice locale;
- Reflectă bune practici și lecții învățate din experiența directă cu cele 5 APL-uri și OSC mentorate.
3. Sarcini principale
Expertul selectat va:
- Realiza o analiză scurtă a contextului local din perspectiva guvernării și a serviciilor publice în comunitățile rurale;
- Consulta date, surse relevante și va colecta inputuri din teritoriu;
Elabora un Policy Brief clar, concis, structurat pe:
- Introducere/context (2 pag)
- Probleme identificate (2-3 pag)
- Recomandări concrete și fezabile pentru APL și OSC (3 pag)
- Concluzii (1-2 pagini)
- Asigura livrarea documentului în termenul stabilit.
- Limba în care va fi scris documentul: româna.
4. Calendar
Termen limită pentru aplicare dosar: 17 iulie 2025
Livrarea primului draft a Policy Brief-ului: până la 8 august 2025
Livrarea documentului final de Policy: 18 august 2025
5. Criterii de selecție
Experiență demonstrată în elaborarea de analize de politici publice;
Cunoașterea cadrului de funcționare al APL și al societății civile din mediile rurale în Republica Moldova;
Experiență solidă și demonstrabilă în lucrul direct cu comunități rurale va constitui un criteriu prioritar în procesul de selecție. Se vor favoriza candidații care pot demonstra o înțelegere profundă a specificului rural și a dinamicii colaborării între cetățeni și APL în acest context;
Abilități excelente de analiză și redactare clară, orientată spre impact;
Bugetul brut disponbil pentru elaborarea documentului de policy brief – 20500 lei/MDL (douăzecii mii cinci sute lei MDL).
6. Documente necesare pentru aplicare
- CV-ul ofertantului;
- Alte documente relevante (link-uri la publicații, scrisori de recomandare, diplome, certificate etc.);
- Scrisoare de intenție (1 pag.) care să evidențieze experiența relevantă, în special în lucrul cu comunități rurale.
7. Modalitatea de aplicare
Documentele se vor expedia până la 17 iulie 2025, la adresa de e-mail: office@iri.md, cu titlul mesajului: Dosar_Policy Brief rural governance
Pentru mai multe detalii despre iRi: www.iri.md
Toate întrebările de clarificare pot fi adresate la adresa de email: office@iri.md
Persoană de contact – Elena Țurcan.
Atenție: doar persoana selectată va fi contactată pentru a discuta etapa următoare.
- Concurs deschis privind achiziționarea serviciilor de transport pasageri
- Selectarea unui Consultant pentru dezvoltarea dimensiunii de comunicare, elaborarea planului de Advocacy 2026-2027 și identificarea sinergiilor / colaborărilor relevante
- Procurement Analyst, NPSA-8 (multiple openings), Country Office - UNDP Moldova
- AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) în raionul Ștefan Vodă
- CRS is hiring ICT4D and Data Management Officer
Achiziții și Contractări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de achiziție bunuri/contractare servici postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md






