Anunț/Invitație de Participare privind achiziționarea serviciilor de dezvoltare/adaptare, implementare și mentenanță a Sistemului Informațional IFOREST pentru I.P. Oficiul Național pentru Implementarea Proiectelor de Mediu
ANUNȚ/INVITAȚIE DE PARTICIPARE
privind achiziționarea serviciilor de dezvoltare/adaptare, implementare și mentenanță a Sistemului Informațional IFOREST pentru I.P. Oficiul Național pentru Implementarea Proiectelor de Mediu
prin procedura de achiziție: Licitație Deschisă
1. Denumirea autorității contractante: Instituția Publică Oficiul Național de Implementare a Proiectelor de Mediu (IP ONIPM)
2. IDNO: 1015601000019
3. Adresa: mun. Chișinău, str. Gheorghe Tudor 5, MD-2028
4. Numărul de telefon: +373 068222249
5. Adresa de e-mail și de internet a autorității contractante: cancelaria@onipm.gov.md, https://onipm.gov.md/
6. Adresa de e-mail sau de internet de la care se va putea obține accesul la documentația de atribuire: www.civic.md; https://onipm.gov.md/anunturi.
7. Tipul autorității contractante și obiectul principal de activitate (dacă este cazul, mențiunea că autoritatea contractantă este o autoritate centrală de achiziție sau că achiziția implică o altă formă de achiziție comună): Instituție publică, fondată de Ministerul Mediului, care are obiectul de activitate – implementarea proiectelor în domeniul mediului și gestionarea Fondului Național de Mediu.
8. Procedura a fost inclusă în planul de achiziții publice a autorității contractante (Da/Nu): Nu
Link-ul către planul de achiziții publice publicat: -
9. Cumpărătorul invită operatorii economici interesați (persoanele juridice), care îi pot satisface necesitățile, să participe la procedura de achiziție privind prestarea următoarelor servicii:
Nr. d/o |
Cod CPV |
Denumirea bunurilor/serviciilor/lucrărilor solicitate |
Unitatea de măsură |
Cantitate |
Specificarea tehnică deplină solicitată, Standarde de referință |
Valoarea estimată, |
|
Lotul 1, Servicii de dezvoltare/adaptare, implementare și mentenanță a Sistemului Informațional IFOREST pentru I.P. Oficiul Național pentru Implementarea Proiectelor de Mediu (SI IFOREST pentru IP ONPM) |
|||||||
1 |
72212000-4 |
Servicii de dezvoltare/adaptare ș implementare a SI IFOREST pentru IP ONPM |
Analiza și Planificarea (Raportul Incipient) |
Serv |
1 |
Conform cerințelor din caietul de sarcini |
111.400,00 EURO |
Dezvoltarea și testarea |
Serv |
1 |
|||||
Pilotarea și testarea + Servicii de instruire |
Serv |
1 |
|||||
2 |
72267000-4 |
Servicii de garanție (mentenanță şi suport), aferente SI IFOREST pentru IP ONPM |
lună |
12 |
Conform pct. 5.2.6 al Caietului de sarcini |
- 10. În cazul în care contractul este împărțit pe loturi un operator economic poate depune oferta (se va selecta):
1) Pentru un singur lot ■;
2) Pentru mai multe loturi;
3) Pentru toate loturile;
4) Alte limitări privind numărul de loturi care pot fi atribuite aceluiași ofertant:
11. Admiterea sau interzicerea ofertelor alternative: Nu se admite
12. Termenii și condițiile de prestare solicitați: Operatorul economic/ Prestatorul va livra SI până la termenul limită de 31 mai 2026. Serviciile de garanție vor fi prestate pentru o perioadă de 12 luni din data semnării actului de predare/acceptanța SI.
13. Termenul de valabilitate a contractului: 31.12.202714. Contract de achiziție rezervat atelierelor protejate sau că acesta poate fi executat numai în cadrul unor programe de angajare protejată (după caz): Nu
15. Prestarea serviciului este rezervată unei anumite profesii în temeiul unor acte cu putere de lege sau al unor acte administrative (după caz): Nu este cazul
16. Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție; nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse; se menționează informațiile solicitate (DUAE, documentație):
Nr. d/o |
Descrierea criteriului/cerinței |
Mod de demonstrare a îndeplinirii criteriului/cerinței: |
Nivelul minim/ |
1. |
Garanția de Ofertă |
Original confirmat prin semnătura olografică – conform Anexei Nr. 2 la prezentul anunț de participare. Valoarea/ cuantumul garanției conform pct. 17 al prezentului anunț de participare. Termenul de valabilitate al garanției pentru ofertă va depăși cu 20 zile calendaristice termenul de valabilitate a ofertei; Dacă valuta garanției pentru ofertă diferă de valuta ofertei, atunci corespunderea valorii garanției față de valoarea ofertei va fi calculată la rata oficială de schimb stabilită de către BNM la data deschiderii ofertelor; Garanția pentru ofertă prezentată de Asociație trebuie să fie în numele Asociației care depune oferta. |
Obligatoriu |
2. |
Garanția de bună execuție |
Original confirmat prin semnătura olografică – conform Pct. 18 al prezentului anunț de participare |
DA (se va prezenta de către ofertantul câștigător la încheierea contractului) |
3. |
Declarația privind valabilitatea ofertei |
Original confirmat prin semnătura olografică –conform Anexei Nr. 1 la prezentul anunț de participare |
Obligatoriu |
4. |
Specificațiile de preț |
Original confirmat prin semnătura olografică –conform Anexei Nr. 13 la prezentul anunț de participare Adițional se completează Formularul conform anexei 14 la prezentul anunț de participare - Original confirmat prin semnătura olografică Și Formularul conform anexei 15 la prezentul anunț de participare - Original confirmat prin semnătura olografică |
Obligatoriu |
5. |
Specificații tehnice |
Original confirmat prin semnătura olografică –conform Anexei Nr. 12 la prezentul anunț de participare |
Obligatoriu |
Criteriile și cerințele de calificare și selecție aplicate |
|||
Capacitatea de exercițiu |
|||
6. |
Dovada înregistrării persoanei juridice, în conformitate cu prevederile legale din țara în care ofertantul este stabilit |
Copia – Valabilă, confirmată prin semnătura olografică, care certifică statutul de persoană juridică a ofertantului - emis de organul împuternicit conform țării de reședință a ofertantului (Ex. Extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice, emis de către organul împuternicit) |
Obligatoriu |
7. |
Dovada îndeplinirii obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor şi contribuțiilor de asigurări sociale în conformitate cu prevederile legale în vigoare în Republica Moldova sau în țara în care este stabilit operatorul economic |
verificarea de către autoritatea contractantă prin accesarea link-ului: https://sfs.md/ro/services-online/route.taxpayer_information la data deschiderii ofertelor (pentru operatorii economici din RM). În cazul în care, în urma accesării link-ului, va fi generată informația conform căreia operatorul economic înregistrează restanță față de buget (conform art. 129, alin. 13) lit. e) Din Codul fiscal), oferta acestuia va fi respinsă |
Obligatoriu |
8. |
Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă şi/sau spălare de bani |
Original, confirmat prin semnătura olografică –conform Anexei Nr. 4 la prezentul anunț de participare |
DA (se va prezenta de către ofertantul câștigător la încheierea contractului) |
Capacitatea tehnică și/sau profesională |
|||
9. |
Demonstrarea experienței minime a operatorului economic în domeniul de activitate aferent obiectului contractului ce urmează a fi atribuit. |
Declarația privind experiența similară, originalul conform anexei nr. 5 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică; 1. Operatorul economic va prezenta lista contractelor similare executate/finalizate cu succes, în ultimii 3 ani prin care va demonstra existența a minim 2 contracte similare cu o valoare de minim 75% din valoarea viitorului contract, sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate/finalizate cu succes în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Autoritatea contractantă poate solicita prezentarea actelor confirmative (contract act, factură) Ofertanții vor da dovadă de existența experienței în prestarea serviciilor similare de minim 3 ani. |
Obligatoriu |
10. |
Demonstrarea accesului la personalul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului ce urmează a fi atribuit. (personalul de specialitate care va avea un rol esențial în îndeplinirea acestuia) |
Declarație privind personalul de specialitate (echipa de implementare) propus pentru implementarea contractului Operatorul economic va prezenta informații referitoare la componența echipei de implementare (conform cerințelor din caietul de sarcini, Pct. 5.2.12), originalul conform anexei nr. 6 confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu |
Declarația privind disponibilitatea membrilor echipei – originalul conform anexei nr. 8 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu |
||
11. |
Confirmarea calificării personalului propus pentru îndeplinirea corespunzătoare a |
Operatorul economic va prezenta CV-ul/urile echipei conform declarației privind personalului de specialitate propus, care vor dispune de experiența minimă, solicitată conform pct. 5.2.12 al Caietului de sarcini - originalul conform anexei nr. 7 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu |
12. |
Informație privind asocierea (în cazul în care oferta este depusă prin asociere) |
Acordul de asociere - originalul conform anexei nr. 9 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu (în cazul în care ofertantul participă prin asociere) |
Declarația privind calitatea de participant la procedură - originalul conform anexei nr. 11 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu (în cazul în care ofertantul participă prin asociere) |
||
13. |
Lista subcontractanților și partea/părțile din contract care sunt îndeplinite de către aceștia |
Declarația privind lista asociaților şi, după caz, a subcontractorilor şi partea/părțile din contract care sunt îndeplinite de aceștia - originalul conform anexei nr. 10 la prezentul anunț de participare, confirmată prin semnătura olografică |
Obligatoriu (în cazul în care ofertantul participă prin asociere) |
17. Garanția pentru ofertă, DA, cuantumul – 1 % din valoarea ofertei, inclusiv TVA.
18. Garanția de bună execuție a contractului, DA,
Cuantumul:
a) 5% din valoarea totală a Contractului, inclusiv TVA, aferentă perioadei de implementare a soluției IT;
b) 1% din valoarea totală a Contractului, inclusiv TVA, aferentă perioadei de garanție.
Forma garanției de bună execuție:
a) Garanția de bună execuție emisă de o bancă licențiată, conform Anexei nr. 3 la prezentul anunț de participare. Se va prezenta de către ofertantul câștigător la încheierea contractului;
b) Garanția de bună execuție emisă de o bancă licențiată, conform Anexei nr. 3 la prezentul anunț de participare. Se va prezenta de către ofertantul câștigător la încheierea contractului
Termenul de valabilitate a garanțiilor bancare de bună execuție:
a) Pentru garanția de bună execuție de 5% - termenul de valabilitate a garanției va depăși cu cel puțin 28 zile calendaristice data planificată pentru acceptanța finală a soluției informaționale;
b) Pentru garanția de bună execuție de 1% - termenul de valabilitate a garanției va depăși cu cel puțin 28 de zile calendaristice perioada de valabilitate indicată în contractul de prestări de servicii.
19. Motivul recurgerii la procedura accelerată (în cazul licitației deschise, restrânse și al procedurii negociate), după caz: Nu este cazul
20. Tehnici și instrumente specifice de atribuire (dacă este cazul specificați dacă se va utiliza acordul-cadru, sistemul dinamic de achiziție sau licitația olografică): nu se aplică
21. Condiții speciale de care depinde îndeplinirea contractului (indicați după caz): Nu este cazul
22. Criteriul de evaluare aplicat pentru adjudecarea contractului: Cel mai bun raport calitate-preț
23. Factorii de evaluare a ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, precum și ponderile lor:
Nr. d/o |
Denumirea factorului de evaluare |
Ponderea% |
1 |
Propunerea financiară |
75 |
2 |
Experiența similară a Operatorului economic |
25 |
24. Grila factorilor de evaluare:
Denumirea |
Punctaj poziție |
1. Propunerea financiară |
|
Propunerea financiară depusă conform TCO total |
P. max – 75 |
2. Experiența similară a Operatorului Economic |
|
- Experiența operatorului economic în dezvoltarea/integrarea sistemelor cu folosirea datelor geospațiale - 5 puncte; - Experiența operatorului economic în dezvoltarea SI cu integrarea/ conectarea la sistemele guvernamentale: ”MLog”; ”MNotify”; ”MConnect” - 15 puncte; - Experiența Operatorului economic în integrarea și realizarea de platforme de tip Business Intelligence (BI), precum și în implementarea unui sistem de management și gestiune a cazurilor – 5 puncte |
P. max – 25 |
25. Comentarii asupra criteriilor de evaluare:
Oferta se va considera cea mai avantajoasă din punct de vedere al raportului cel mai bun raport calitate preț în care propunerea financiară din totalul evaluării va avea o pondere de 75%, iar experiența similară a Operatorului Economic o pondere de 25%. Formula de calcul va fi următoarea:
- Punctajul pentru factorul de evaluare ”Propunerea financiară” se acordă după cum urmează:
a) Pentru propunerea financiară cu cea mai mică valoare se acordă punctajul maxim P. max. = 75;
b) Pentru celelalte propuneri financiare decât cea mai mică, punctajul se va calcula după formula:
P(n) = S(m)/S(n)*75,
Unde: S(m) – suma minimă a Costului total de Deținere (TCO), conform Anexei Nr. 15 la prezentul anunț de participare; S(n) – Suma TCO mai mare.
2. Punctajul pentru factorul de evaluare ”Experiența similară a Operatorului Economic” se acordă după cum urmează:
a) Pentru oferta cu cele mai multe puncte acumulate S(max) în urma sumării punctajului obținut pentru subpunctele (Experiența similară a Operatorului Economic) se atribuie punctajul maxim (P(max) = 25)
b) Pentru celelalte oferte se va calcula punctajul după formula:
P(n) = S(n)/S(max)*25
Unde: S(max) - oferta cu cele mai multe puncte acumulate, iar
S(n) - Oferta cu puncte mai puține acumulate
26. Termenul limită de depunere/deschidere a ofertelor:
- până la: 19.06.2025, ora 11:00
27. Adresa la care trebuie transmise ofertele sau cererile de participare:
Setul de documente pentru depunerea ofertelor va fi sigilat într-un plic și depuse fizic la adresa: mun. Chișinău, str. Gheorghe Tudor 5, et. 4, cab. 6b
28. Termenul de valabilitate a ofertelor: 60 zile
29. Locul deschiderii ofertelor: Adresa: mun. Chișinău, str. Gheorghe Tudor 5, et. 4, cab. 18
Ofertele întârziate vor fi respinse.
30. Persoanele autorizate să asiste la deschiderea ofertelor:
- Reprezentanții legali ai Operatorilor economici cu drept de semnătura sau împuterniciți.
31. Limba sau limbile în care trebuie redactate ofertele sau cererile de participare: Limba română.
32. Respectivul contract se referă la un proiect și/sau program finanțat din fonduri ale Uniunii Europene: Nu
33. Data (datele) și referința (referințele) publicărilor anterioare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene privind contractul (contractele) la care se referă anunțul respective (dacă este cazul): Nu este cazul
34. În cazul achizițiilor periodice, calendarul estimat pentru publicarea anunțurilor viitoare: Nu este cazul
35. Data publicării anunțului de intenție sau, după caz, precizarea că nu a fost publicat un astfel de anunț: Nu
36. Data transmiterii spre publicare a anunțului de participare: 28.05.2025
37. În cadrul procedurii de achiziție publică se va utiliza/accepta:
Denumirea instrumentului electronic |
Se va utiliza/accepta sau nu |
depunerea olografică a ofertelor sau a cererilor de participare |
Nu |
sistemul de comenzi electronice |
Nu |
facturarea olografică |
Da |
plățile electronice |
Da |
38. Contractul intră sub incidența Acordului privind achizițiile guvernamentale al Organizației Mondiale a Comerțului (numai în cazul anunțurilor transmise spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene): Nu.
39. Alte informații relevante: nu este cazul.