UCIP IFAD anunță contractarea unui specialist granturi pentru reziliența la schimbările climatice


UCIP IFAD a primit finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costurile aferente Proiectului de Retenție a Talentelor pentru Transformarea Rurală (TRTP) și intenționează să utilizeze o parte din fonduri pentru recrutarea serviciilor de consultanță furnizate de un consultant individual în cadrul postului de consultant în agricultură și politici, cu scopul de a consolida capacitatea tehnică a Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare.

Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD va fi supusă aprobării IFAD, conform termenilor și condițiilor acordului de finanțare, precum și regulilor, politicilor și procedurilor IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor fi exonerați de orice răspundere în legătură cu orice procese, proceduri, reclamații, cereri, pierderi sau responsabilități de orice natură, inițiate de orice parte în legătură cu Proiectul de Retenție a Talentelor pentru Transformarea Rurală (TRTP).

Prin urmare UCIP IFAD intenționează să aplice o parte din fonduri pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de Specialist granturi pentru reziliența la schimbările climatice. Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD urmează să fie aprobată de către IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile Acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură, intentate de orice parte în legătură cu proiectul TRTP.

Sarcina serviciilor de consultanță (“serviciile”) constă în contractarea unui specialist individual care să ofere suport pentru coordonarea activităților de granturi destinate rezilienței la schimbările climatice. Acesta va gestiona seminarele pentru fermieri, selecția beneficiarilor și distribuirea echipamentului, asigurând respectarea cerințelor IFAD și ale legislației naționale. Specialistul va colabora cu parteneri locali, va monitoriza prestatorii de servicii și va oferi suport în raportare și promovare care sunt descrise în Termenii de referință, în conformitate cu normele și reglementările din domeniu.

Începutul preconizat al activității este Iunie 2025.

Termenii de referință (TdR) detaliați ai acestei sarcini sunt prezentați în anexa la prezentul REOI.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.
Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale..

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (“UCIP IFAD”) invită acum consultanții individuali eligibili (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor de responsabil tehnic pentru lucrări de reabilitare a pășunilor și plantare a culturilor.

Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor solicitate. Dosarul va include, în mod obligatoriu, următoarele documente:
1. Curriculum vitae (CV);
2. Scrisoare de intenție;
3. 2–3 recomandări profesionale de la angajatori/supervizori anteriori.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări a proiectelor, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresawww.ifad.org/project-procurement. În cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri.
Criteriile de preselecție sunt:
Criteriul Punctajul
1. Calificări generale: [25]
Studii universitare (licență) în agricultura, finanțe, economie sau în domenii conexe.
Diplomă de master într-un domeniu relevant va fi considerată un avantaj. 10

Participarea la cursuri de formare specializată în domeniul dezvoltării agro-businessului si/sau tehnologiilor agricole pentru ultimii 5 ani. 5
Competențe profunde de utilizare a calculatorului, în special instrumentele de utilizare a Office (Word, Excel, etc) 5
Permis de conducere categoria B constituie un avantaj 5

2. Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: [35]
Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul administrării activităților de acordare a granturilor și/sau asistenței tehnice în cadrul proiectelor, finanțate din fonduri internaționale 25

Experiența în cardul proiectelor în domeniul finanțării rurale și/sau agricol constituie un avantaj. 10

Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 42 de puncte la criteriile 1 și 2 de mai sus): [40]

Competență tehnică (cunoașterea sectorului agroindustrial și competențe în domeniul finanțării și monitorizării investițiilor in agricultura) 15
Abilități de comunicare (abilități de facilitare a activității în grup), de networking și de coordonare cu diverse părți interesate 10
Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române și o bună cunoaștere a limbii engleze și limbii ruse vorbite 15

TOTAL 100

Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificare cu privire la acest Orice solicitare de clarificare trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md, scurtu.alexandru@ucipifad.md cel târziu până la data de 22.04.2025. ora 17:00, UCIP IFAD va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 25.04.2025. ora 17:00.

Manifestările de interes, însoțite de toate documentele obligatorii menționate (CV, Scrisoare de intenție, 2–3 scrisori de recomandare de la ultimii angajatori/supervizori) trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail), până cel târziu la data de 30 aprilie 2025, ora 13:00.

Attn: Alexandru SCURTU, Manager Procurări UCIP IFAD
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004, bir. 1303
E-mail: procurement@ucipifad.md / scurtu.alexandru@ucipifad.md

Termenii de referință (ToR) pe link-ul https://www.ucipifad.md/achizitii/selectarea-prestatorului-de-servicii-specialist-granturi-pentru-rezilienta-la-schimbarile-climatice/




NEWSLETTER

Vă rugăm să activați javascript în browser-ul dvs. pentru a putea trimite acest formular

PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola