Termeni de referință privind selectarea unei/unor companii/organizații care va/vor efectua 2 sondaje de opinie la nivel național


Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) anunță lansarea concursului de oferte în vederea selectării unei companii/organizații, care va/vor realiza 2 sondaje la nivel național și va/vor prezenta datele colectate cu privire la: (i) fenomenul hărțuirii sexuale în instituțiile din învățământ din țară și (ii) implicarea și distribuirea responsabilităților de îngrijire în familiile din Republica Moldova, în cadrul proiectului „Suport organizațional”, implementat de Asociația Obștească Centrul Național de Studii și Informare pentru Problemele Femeii ”Parteneriat pentru Dezvoltare”,  cu suportul financiar al IM Swedish Development Partner Lund Sucursala Chișinău.

A.O. CNSIPPF „Parteneriat pentru Dezvoltare” (CPD) este o instituție obștească care pledează pentru implementarea conceptului egalității de gen în toate domeniile vieții, promovarea politicilor publice în domeniu, abordarea problemelor ce ţin de rolul femeii în societate şi abilitarea acesteia, eliminarea tuturor formelor de discriminare faţă de femei, fiind concomitent şi un centru de documentare, informare şi instruire pentru ONG-urile de profil şi grupurile de inițiativă. Mai multe detalii despre organizație găsiți la adresa www.progen.md

Lot 1. SONDAJ NAȚIONAL DE OPINIE CU PRIVIRE LA FENOMENUL HĂRȚUIRII SEXUALE ÎN INSTITUȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT DIN R.M.

Obiectivul concursului:

De a selecta o companie/organizație care va efectua un sondaj la nivel național realizat în rândul studenților înrolați într-o instituție de învățământ. Eșantionul urmează a fi reprezentativ pentru studenții din Republica Moldova, dar nu mai puțin de 800 de respondenți, înregistrați în următoarele instituții de învățământ:

  • Universități
  • Școli profesionale
  • Colegii
  • Centre de excelență

Sondajul în rândul studenților va fi realizat în cadrul instituțiilor de învățământ[1]. Numărul de itemi incluși în chestionar va reieși din subiectele ce urmează a fi cercetate.

[1] CPD își asumă responsabilitatea de a facilita accesul operatorilor în instituțiile de învățământ necesare.

Chestionarul va cuprinde următoarele subiecte:

  • Percepții cu privire la fenomenul hărțuirii sexuale – cum definesc hărțuirea, situațiile/ comportamentele ce pot fi considerate hărțuire, când și în ce circumstanțe se poate întâmpla, cu cine se poate întâmpla, percepții generale despre prezența fenomenului în sistemul de educație, gravitatea acestuia, percepții legate de securitate, efectele asupra persoanei/ productivității acesteia etc.;
  • Atitudini cu privire la fenomenul hărțuirii sexuale, atitudini față de persoanele implicate (victime și agresori), predispoziții/potențiale acțiuni pe care le-ar întreprinde în cazul unui act de hărțuire, potențiale persoane/ instituții la care s-ar putea adresa;
  • Experiențe proprii sau a căror au fost martori în cazuri de hărțuire sexuală în instituția de educație, modalitățile de manifestare a hărțuirii, reacția de răspuns, apărare a drepturilor, măsurile întreprinse de instituție, măsurile de protecție de care au beneficiat în cadrul instituției;
  • Cunoștințe cu privire la modul de apărare și protecție împotriva hărțuirii sexuale, pași ce pot fi întreprinși în caz de hărțuire, cui se pot adresa etc.

Elemente de analiză în cadrul cercetării: gen, grup de vârstă, mediu de reședință, grupuri de venit, nivel de studii.

Compania selectată va oferi datele colectate, sistematizate în tabele Word, Excel. Totodată, la necesitate, CPD ar putea solicita date adiționale, cum ar fi corelații, analize cluster, pe care compania să le prezinte.

Oferta financiară, obligatoriu, va cuprinde descrierea costurilor pentru:

  • Desfășurarea cercetării cantitative și sistematizarea datelor ȋn tabele (Excel, Word), eventual, prezentarea datelor adiționale solicitate de CPD;
  • Modelul ofertei financiare este anexat la acest document (Anexa 2).
  • Ofertele, în mod obligatoriu, vor fi datate, semnate și ștampilate. În caz contrar, acestea nu vor fi considerate eligibile. Oferta financiară va fi scanată și anexată la dosarul de aplicare.

    Toate ofertele vor fi analizate conform criteriilor de evaluare (Anexa 3) (sau pot fi descărcată aici)

    Cercetarea urmează a fi realizată în perioada Aprilie-Mai 2025

    Rezultatele așteptate:

    • Realizarea cercetării cantitative (inclusiv, sistematizarea datelor ȋn tabele Word, Excel) – până la 30.05.2025

Lot 2. SONDAJ NAȚIONAL DE OPINIE CU PRIVIRE LA IMPLICAREA ȘI DISTRIBUIREA RESPONSABILITĂȚILOR DE ÎNGRIJIRE ÎN FAMILIILE DIN REPUBLICA MOLDOVA

Obiectivul concursului:

De a selecta o companie/organizație care va efectua un sondaj la nivel național cu privire la implicarea și distribuirea responsabilităților de îngrijire în familiile din Republica Moldova. Eșantionul urmează a fi reprezentativ pentru persoanelor care au cel puțin un copil cu vârsta de până la 6 ani, dar nu mai puțin de 800 de respondenți.

Chestionarul va cuprinde următoarele domenii de analiză:

  • Timpul petrecut și responsabilitățile asumate de fiecare părinte în îngrijire și treburile casnice;
  • Cum sunt repartizate și utilizate concediile de către fiecare membru al familiei (concediul paternal, concediu de maternitate și concediu de îngrijire);
  • Servicii și suport adițional în îngrijire (accesul la servicii de îngrijire timpurie, bonă, ajutor din partea rudelor, etc.);
  • Percepții față de creșterea copiilor și responsabilitățile casnice (cine este mai potrivit să crească copii, cum trebuie să fie divizate sarcinile în familie, etc.);
  • Reconcilierea vieții de familie cu cea profesională (cum reușesc părinții să combine viața de familie cu cea profesională, nivelul de satisfacție privind reconcilierea vieții de familie cu cea profesională, etc.)

Cercetarea urmează a fi realizată în perioada Aprilie 2025

Rezultatele așteptate:

  • Realizarea cercetării cantitative (inclusiv, sistematizarea datelor ȋn tabele Word, Excel) – până la 09.05.2025

Plata pentru serviciile prestate: Compania va fi plătită prin virament bancar, în tranșe, în MDL, după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la tranșele de plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți (compania/organizația selectată și CPD).

Cerințe față de compania/organizația interesată:

  • Experiență în realizarea studiilor și a cercetărilor în domeniu sau domenii similare (experiență minimă de 3 ani);
  • Experiență dovedită în proiectarea evaluărilor, a sondajelor de opinie, în elaborarea şi operarea chestionarelor, realizarea interviurilor, organizarea focus-grupurilor, colectarea şi prelucrarea datelor, munca analitică și de raportare (5 ani minim).

Dosarul urmează a fi expediat la adresa de e-mail: cojocaru.cristina.cpd@gmail.com și va conține:

  • Formularul de aplicare completat (Anexa 1);
  • 2 nume de contact cu adresele, telefoanele și poștele electronice incluse;
  • Lista membrilor echipei și CV-urile acestora;
  • Oferta financiară – bugetul detaliat în lei Moldovenești (MDL), cu TVA (Anexa 2);
  • Declarația de integritate (Anexa 4).

NOTĂ: COMPANIILE/ORGANIZAȚIILE SUNT ÎNCURAJATE SĂ PREZINTE OFERTE FINANCIARE REZONABILE – BUGETUL PENTRU ACEASTĂ CERCETARE ESTE LIMITAT.

Termenul limită de prezentare a ofertelor este 26 martie 2025.

Persoane de contact: Alexandra Ermolenco, e-mail: al.ermolenco@gmail.com sau tel. 069627952

                                        Cojocaru Cristina, e-mail: cojocaru.cristina.cpd@gmail.com sau tel. 069844829

 

Toate anexele pot fi descăracte AICI.

Anexa 1.

Formular de aplicare

Denumirea companiei/organizaţiei:

 

Numele persoanei responsabile:

 

Date de contact:

 

1. Experiența companiei/organizației

Descrieți în spațiul de mai jos experiența companiei/organizației în elaborarea studiilor și analizelor similare (în domeniul drepturilor omului, non-discriminare) și lista clienților cu care a lucrat compania în aceste domenii. Enumerați cel puțin 5 studii/ cercetări sociologice elaborate în ultimii 3 ani. Maximum 500 de cuvinte.

 

 

2. Metodologia

Vă rugăm să descrieți metodologia propusă pentru realizarea studiului, eșantionul și ipotezele. Descrieți care sunt riscurile, limitările metodologiei propuse. Acolo unde este necesar, faceți referire la experiența proprie de realizare a cercetărilor similare. Max 1000 cuvinte.

3. Echipa de lucru

Enumerați în tabelul ce urmează echipa de lucru, experții ce vor fi implicați, experiența în realizarea studiilor/cercetărilor în domeniul drepturilor omului, non-discriminării. Pentru fiecare membru va fi indicat studiile elaborate (obligatoriu). La dosar vor fi anexate CV-urile membrilor de echipa implicați în desfășurarea cercetării.

Nr LOT XXX

N

Numele, Prenumele

Funcţia/Responsabilităţile în procesul de elaborare a cercetării

     
     
     

A se ajusta tabelul după necesitate. Pentru fiecare LOT va fi prezentat tabel separat.

 

4. Planul de realizare a lucrărilor

Vă rugăm să îndepliniți tabelul de mai jos cu acțiunile detaliate ce vor fi întreprinse pe parcursul desfășurării sondajului și realizării raportului, cu indicarea termenelor fixe.

Nr LOT XXX

N

Acţiunea

Descrierea

Termen de realizare

       
       
       

A se ajusta tabelul după necesitate. Pentru fiecare LOT va fi prezentat tabel separat.

 

Anexa 2.

Modelul ofertei financiare

 

N

Activitate

Termen de realizare

(nr. de zile)

Suma totală în MDL, inclusiv TVA

1

Lot 1: Sondaj național de opinie cu privire la fenomenul hărțuirii sexuale în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

Realizarea cercetării cantitative (și sistematizarea datelor ȋn tabele Word, Excel), inclusiv prezentarea (la necesitate) a datelor adiționale solicitate.

   

2

Lot 2: Sondaj național de opinie cu privire la implicarea și distribuirea responsabilităților de îngrijire în familiile din Republica Moldova

Realizarea cercetării cantitative (și sistematizarea datelor ȋn tabele Word, Excel), inclusiv prezentarea (la necesitate) a datelor adiționale solicitate.

   

Ofertele în mod obligatoriu vor fi datate, semnate și ștampilate. În caz contrar, acestea nu vor fi considerate eligibile. Oferta financiară va fi scanată și anexată la dosarul de aplicare.

 

Anexa 3.

Criteriile de Evaluare

Criterii

Punctaj Maxim

Compania/Organizația

A

B

C

D

E

1

Experiență în domeniu (studiile efectuate anterior)

20

         

2

Metodologia propusă

20

         

3

Echipa de experți

20

         

4

Oferta financiară

40

 

 

 

 

 

TOTAL

100

         

 

Anexa 4.

DECLARAȚIE DE INTEGRITATE

  pentru furnizorii de servicii și bunuri

 

Prin prezenta, ___________________________________________________________, reprezentată de către

                                                              (denumirea furnizorului/furnizoarei)

_____________________________________________________________ declară pe propria răspundere,

                                             (funcţia, numele şi prenumele)

că:

  •   nu va fi implicat(ă) în comiterea de infracţiuni, evaziune fiscală, acte conexe corupţiei sau fapte de comportament corupţional;   
  • nu va fi implicat(ă) în obţinerea unor avantaje (ne)patrimoniale nejustificate;   
  • nu va primi/oferi cadouri sub formă de bunuri sau servicii de la/către Beneficiar care pot influenţa decizia Beneficiarului sau furnizorului;  
  • nu va participa la activități frauduloase care duc la un câștig personal sau pentru Beneficiar;  
  • nu va încuraja şi falsifica documentele, inclusiv ajustarea neoficială post-factum semnării acestora;  
  • nu va tolera conflictul de interes şi va anunţa imediat Beneficiarul despre aceasta;  
  • nu va divulga date cu caracter personal, fără acordul prealabil al Beneficiarului;  
  • nu va accepta şi încuraja mişcări băneşti fără documente de suport autentificate prin semnătură şi ştampilă (contract, cont de plată, facturi, act de predare-primire etc.);   
  • nu va accepta şi încuraja plata remunerării nedeclarate fiscal;  
  • nu va încuraja şi accepta lucrul cu mijloace băneşti sub formă de cash.

Mă angajez să raportez imediat Beneficiarului orice situaţie sau posibilă situaţie de fraudă şi să declar orice modificare apărută în legătură cu cele menționate mai sus, la adresa de e-mail: cpd.integritate@gmail.com.

Sunt conştient(ă) că nerespectarea declaraţiei de integritate şi generarea situaţiilor de fraudă pot conduce la rezilierea imediată a contractului încheiat între părţi, cheltuielile fiind suportate de partea vinovată.

Data____________________________

Semnătura  ______________________

                                                                                                                                                L.Ș.

 




Banner Audit Juridic CICO 300 x 250 px 2

NEWSLETTER

Vă rugăm să activați javascript în browser-ul dvs. pentru a putea trimite acest formular

PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola