Banner Audit Juridic CICO 300 x 250 px 2

(Servicii de consultanță – selectarea companiei) Instruire în scopul promovării programelor de studii din domeniul Științe ale educației


CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

(Servicii de consultanță – selectarea companiei)

 

Republica Moldova

 

Denumirea subproiectului: CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance)

 

Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-01 din 27 noiembrie 2023

 

Nr. Referință:  MD-PEDAGOGUNI-408152-CS-INDV

 

Titlul sarcinii: Instruire în scopul promovării programelor de studii din domeniul Științe ale educației

 

Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU a obținut finanțare pentru subproiectul CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.

Domeniul Științe ale Educației este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Subproiectul va contribui la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervenții strategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul educațional.

Obiectivul general al subproiectului: Îmbunătățirea programelor și a condițiilor de formare ale viitorilor pedagogi pentru performanța profesională și o mai bună inserție pe piața muncii.

Serviciile de consultanță includ: organizarea a 10 activități pentru promovarea programelor de studii din domeniul Științe ale educației la fizică, chimie, biologie, geografie, informatică cu elevii claselor de liceu din învățământul general, și asigurarea activităților de instruire a elevilor de liceu. Vor fi organizate câte 2 activități per domeniu cu durata de 4 zile/activitate în cadrul universității. Forma activităților: ateliere, seminare, activități mixte, lucrări practice, lucrări de laborator, experimente etc. Grup țintă total - 150 de elevi participanți. În cadrul fiecărei activități va fi instruit câte un grup de elevi a câte 15-20 persoane fiecare (durata unei activități – 2 ore/zi).

 

Timpul alocat pentru sarcină – 2 luni.

Termenii de referință (ToR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următoarele site-uri web: www.upsc.md; https://upsc.md/proiect-invatamant-superior-moldova/subproiect-eduperformance/.

Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău invită companiile de consultanță eligibile ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de organizarea a 10 activități pentru promovarea programelor de studii din domeniul Științe ale educației la fizică, chimie, biologie, geografie, informatică cu elevii claselor de liceu din învățământul general.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor.

Experiența generală a companiei:

a.    Minim 3 ani experiență în domeniul organizării evenimentelor educaționale, culturale, sociale;

b.    Capacități de gestionare a unor evenimente concomitente cu grupuri mari de beneficiari.

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor educaționale:

a.    Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv elevi;

b.    Cel puțin 3 activități similare organizate (tabere de vară, ateliere de creație, concursuri sau alte activități).

c.    Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii să includă minim 5 cadre didactice sau științifico-didactice din învățământul superior sau general (grad didactic I sau superior), specializate în domeniile de competență specificate pentru activitățile de promovare a programelor de studii din domeniul Științe ale educației: fizică, chimie, biologie, geografie, informatică.

d.    Managerul de proiect să dețină experiență de proiectare a programelor educaționale pentru elevi (tip școli de vară, tabere de creație etc.).

e.    Managerul de proiect să dețină experiență profesională în organizarea activităților de creație cu elevii de minim 3 ani.

Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – “Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul de achiziții.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 08:00-17:00, achizitii.bm2@upsc.md, str. Ion Creangă 1, MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 24.03.2025, ora 11.00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

 

Adresa:

MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova

Str. Ion Creangă 1, Blocul nr.2, biroul nr.30

Manager în achiziții Guțu Mihaela

Tel. +373 (22) 24-07-91

Email: achizitii.bm2@upsc.md

https://upsc.md/proiect-invatamant-superior-moldova/subproiect-eduperformance/

 

Semnătura Managerului de proiect EduPerformance

Nume Prenume: CHIRIAC TATIANA

 

 

 

 

 

 

 

CERERE DE PROPUNERI
 

Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău

 

Denumirea subproiectului: CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance)

 

Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-01 din 27 noiembrie 2023

 

Nr. Referință:  MD-PEDAGOGUNI-408152-CS-INDV

 

Denumirea serviciilor de consultanță: Instruire în scopul promovării programelor de studii din domeniul Științe ale educației

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data: 07.03.2025

 

 

 

Termenii de referință

pentru

Instruire în scopul promovării programelor de studii din domeniul Științe ale educației

1.    Informații generale despre proiectul PÎSM

Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS Ministerul a semnat cu Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău Acordul de subfinanțare a subproiectului CONSOLIDAREA EDUCAȚIEI ÎN CARIERA DIDACTICĂ PENTRU PERFORMANȚA PROFESIONALĂ (EduPerformance).

Obiectivul general al subproiectului: Îmbunătățirea programelor și a condițiilor de formare ale viitorilor pedagogi pentru performanța profesională și o mai bună inserție pe piața muncii.

2.    Obiectivul sarcinii

Organizarea a 10 activități pentru promovarea programelor de studii din domeniul Științe ale educației la fizică, chimie, biologie, geografie, informatică cu elevii claselor de liceu din învățământul general, și asigurarea activităților de instruire a elevilor de liceu. Vor fi organizate câte 2 activități per domeniu cu durata de 4 zile/activitate în cadrul universității. Forma activităților: ateliere, seminare, activități mixte, lucrări practice, lucrări de laborator, experimente etc. Grup țintă total - 150 de elevi participanți. În cadrul fiecărei activități va fi instruit câte un grup de elevi a câte 15-20 persoane fiecare (durata unei activități – 2 ore/zi).

Timpul alocat pentru sarcină – 2 luni.

3.    Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități)

Consultantul va avea următoarele sarcini specifice:

1.        Conceptualizarea a 10 activități de creație tematice în domeniul Științe ale Educației: câte 2 activități tematice pentru disciplinele fizica, chimie, biologie, geografie, informatica (abordare, concept, resurse financiare și umane, etape, structură, activități, rezultate);

2.        Elaborarea programului detaliat de instruire pentru fiecare disciplină, cu specificarea tematicii, instrumentelor utilizate și rezultatelor pentru fiecare subiect al programei și coordonarea lui cu șeful Centrului de Ghidare și Consiliere în Carieră și cu managerul de subproiect;

3.        Elaborarea graficului activităților coordonat cu șeful Centrului de Ghidare și Consiliere în Carieră și cu managerul de subproiect;

4.        Comunicarea și organizarea prezenței participanților în colaborare cu Centrul de Ghidare și Consiliere în Carieră;

5.        Elaborarea materialelor în corespunde cu subiectele menționate și programul de instruire;

6.        Multiplicarea materialelor de instruire și distribuirea lor fiecărui participant, pe suport de hârtie (o copie) și electronic (la solicitare);

7.        Organizarea logistică a activităților (programul de activitate) și asigurarea participanților cu apă;

8.        Selectarea și contractarea facilitatorilor (1-2 facilitatori/activitate), care să asigure buna desfășurare a atelierelor de lucru planificate;

9.        Asigurarea cu instrumente necesare adaptate metodologiilor ce urmează a fi aplicate (hârtii de diferite formate, stickere, scotch, markere, carnete, pixuri etc.);

10.    Asigurarea măsurilor de securitate pentru participanții la activitățile de creație în scopul prevenirii unor eventuale evenimente de accidentare în activități specifice (experimente, lucrări de laborator etc.);

11.    Comunicarea cu părinții elevilor (la solicitarea acestora);

12.    Evaluarea activităților, chestionarea elevilor și analiza feedback-ului;

13.    Prezentarea Raportului final al activităților și a Actului de predare-primire.

4.    Cerințe de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Criterii de calificare
Punctaj maxim
1.      Experiența generală a companiei
40
2.      Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor educaționale
60
 

Experiența generală a companiei:

a.    Minim 3 ani experiență în domeniul organizării evenimentelor educaționale, culturale, sociale;

b.    Capacități de gestionare a unor evenimente concomitente cu grupuri mari de beneficiari.

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciiloreducaționale:

a.    Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv elevi;

b.    Cel puțin 3 activități similare organizate (tabere de vară, ateliere de creație, concursuri sau alte activități).

c.    Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii să includă minim 5 cadre didactice sau științifico-didactice din învățământul superior sau general (grad didactic I sau superior), specializate în domeniile de competență specificate pentru activitățile de promovare a programelor de studii din domeniul Științe ale educației: fizică, chimie, biologie, geografie, informatică.

d.    Managerul de proiect să dețină experiență de proiectare a programelor educaționale pentru elevi (tip școli de vară, tabere de creație sau alte activități).

e.    Managerul de proiect să dețină experiență profesională în organizarea activităților de creație cu elevii de minim 3 ani.

Pentru confirmarea cerințelor de calificare solicitate vor fi prezentate Certificate de calificare, contracte realizate, CV-urile persoanelor sau orice alte documente doveditoare.

Se vor indica cerințele/ calificările/ experiența de bază a fiecărui membru al echipei de bază.

5.    Durata sarcinii, timpul estimat de începere și realizare a sarcinii

Prestarea serviciilor este estimată a fi inițiată în luna aprilie 2025 și realizată până în luna iunie 2025, cu livrabilele prezentate după cum urmează:

 

Denumirea livrabilelor
Termenul limită de prezentare
Conceptul a 10 activități de creație tematice în domeniul Științe ale Educației la fizică, chimie, biologie, geografie, informatică (abordare, concept, resurse financiare si umane, etape, structură, activități, rezultate).
7 zile de la semnarea contractului
Programul general al activităților de promovare a programelor de studii în domeniul Științe ale Educației
Aprilie 2025
Program detaliat de instruire pentru fiecare activitate
Aprilie 2025
Suport curricular pentru fiecare activitate
Aprilie - Mai 2025
Listele cu evidența participanților
Mai 2025
Chestionare de evaluare și analiza datelor
Mai 2025
Raport de activitate
Mai 2025
Documentele, elaborate în limba română, vor fi prezentate în format document word, atât în variantă tipărită (un exemplar), cât și electronică.

Raportarea se va realiza timp de 15 zile de la finalizarea fiecărei sesiuni. 
6.    Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Liderul echipei va raporta coordonatorului instituțional și managerului de subproiect. Managerul de subproiect va supraveghea procesul de prestare a serviciilor de consultanță și va gestiona realizarea contractului.

Beneficiarul va pune la dispoziția companiei contractate suportul necesar pentru realizarea sarcinilor: informații despre structurile instituționale, programe de studii, spații educaționale necesare realizării activităților etc.

7.    Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău.

8.    Eligibilitate

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).

 




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola