Termeni de referință pentru selectarea unei companii de audit


A.O. Comunitatea WatchDog.MD anunță concursul pentru selectarea unei companii de audit care să efectueze auditul financiar al proiectului “Broken puzzle – research of polarization and methodological gaps in the Moldovan sociological picture”.

Auditul este solicitat pentru a asigura transparența și corectitudinea cheltuielilor și raportărilor financiare, precum și pentru a evalua conformitatea acestora cu reglementările financiare și utilizarea fondurilor în vederea realizării activităților planificate. 

I. Obiectivele auditului

  • Verificarea conformității cu bugetul proiectului:
  • Verificarea tuturor cheltuielilor și a conformității acestora cu bugetul aprobat al proiectului, respectând categoriile de costuri și limitele stabilite;
  • Analiza deviațiilor semnificative de la buget și identificarea motivelor acestora.
  • Evaluarea eficienței utilizării resurselor:
  • Evaluarea modului în care au fost utilizate resursele financiare, materiale și umane ale proiectului, pentru a determina dacă acestea au fost folosite în mod eficient;
  • Identificarea eventualelor risipe sau utilizări ineficiente ale resurselor și formularea recomandări pentru îmbunătățirea eficienței.
  • Identificarea eventualelor riscuri financiare și a măsurilor de control intern:
  • Identificarea și evaluarea riscurilor financiare potențiale care ar putea afecta negativ implementarea proiectului sau utilizarea fondurilor;
  • analiza sistemul de control intern al proiectului și determinarea dacă acesta este adecvat pentru a gestiona riscurile identificate;
  • Formularea recomandărilor pentru îmbunătățirea sistemului de control intern și pentru implementarea unor măsuri de gestionare a riscurilor.
  • Analiza modului în care au fost respectate clauzele contractuale ale grantului:
  • Verificarea corespunderii clauzelor contractuale, inclusiv cele cu privire la utilizarea fondurilor, raportare, termene de implementare și alte obligații contractuale.
  • Analiza modului în care au fost respectate procedurile de achiziție și de gestionare a contractelor cu terții.

Detalii suplimentare

  • Standarde de audit (se vor aplica Standardele Internaționale de Audit (ISA) și alte standarde relevante);
  • Livrabile (pe lângă raportul de audit, se va livra și o scrisoare de recomandări pentru management, care va conține observații și sugestii pentru îmbunătățirea proceselor financiare și a sistemului de control intern);
  • Confidențialitate (auditorul va respecta confidențialitatea informațiilor proiectului și va utiliza datele obținute doar în scopul realizării auditului).

II. Descrierea serviciilor, activităților

  • Auditarea documentelor contabile și financiare ale proiectului:
  • Verificarea exhaustivă a tuturor documentelor primare (facturi, bonuri, contracte, ordine de plată etc.) pentru a asigura existența, validitatea și corectitudinea acestora;
  • Examinarea registrelor contabile, a balanței de verificare și a rapoartelor financiare pentru a verifica acuratețea înregistrărilor contabile și conformitatea cu Standardele Internaționale de Contabilitate (IAS) și cu reglementările contabile din Republica Moldova;
  • Analiza modului de reflectare a veniturilor și cheltuielilor proiectului, inclusiv a veniturilor din grant, a cheltuielilor de personal, a costurilor cu materialele și serviciile și a altor categorii de costuri relevante;
  • Verificarea respectării procedurilor financiare și a legislației în vigoare:
  • Verificarea respectării tuturor procedurilor financiare interne stabilite de organizație, precum și reglementările financiare și fiscale aplicabile în Republica Moldova;
  • Analiza modului în care au fost respectate clauzele contractuale ale grantului, inclusiv cele referitoare la utilizarea fondurilor, raportare și termene de implementare;
  • Analiza modul în care au fost respectate reglementările privind impozitele și taxele, contribuțiile sociale și alte obligații fiscale.
  • Redactarea unui raport de audit în conformitate cu standardele internaționale de audit (ISA):
  • Auditul se va desfăşura în perioada 1 august- 31 august 2025;
  • Raportul de audit va fi elaborat în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit (ISA) și va conține o opinie independentă a auditorului asupra situației financiare a proiectului;
  • Raportul va include o descriere a metodologiei de audit utilizate, o prezentare a principalelor constatări și concluzii, precum și recomandări pentru îmbunătățirea proceselor financiare și a sistemului de control intern;
  • Raportul va fi redactat în limbile română și engleză, pentru a fi accesibil tuturor părților interesate.
  • Oferirea de recomandări pentru îmbunătățirea proceselor financiare, dacă este necesar:
  • În baza constatărilor și concluziilor auditului, auditorii vor formula recomandări concrete și realiste pentru îmbunătățirea proceselor financiare ale proiectului;
  • Recomandările pot viza aspecte precum: îmbunătățirea sistemului de control intern, eficientizarea utilizării resurselor, optimizarea procedurilor de raportare financiară, reducerea riscurilor financiare etc.;
  • Recomandările vor fi prezentate într-o scrisoare separată adresată managementului organizației, pentru a facilita implementarea acestora;
  • Oferirea consultanției financiare pe durata implementării proiectului, dacă va fi necesar

III. Criterii de evaluare a ofertelor

  • Experiență în domeniu (compania de audit participantă trebuie să demonstreze o experiență de minimum 5 ani în auditarea organizațiilor necomerciale din Republica Moldova);
  • Calificarea echipei de audit (se va evalua nivelul de expertiză și calificările profesionale ale echipei desemnate pentru realizarea auditului);
  • Experiență în auditarea proiectelor internaționale (compania trebuie să aibă experiență relevantă în auditarea proiectelor finanțate de organizații internaționale / NGO);
  • Doar auditori înregistrați/certificați vor fi acceptați
  • Preţul serviciilor de audit

IV. Modalitatea de participare și selectare

Persoanele interesate trebuie să transmită un dosar, care să conțină:

  • Denumirea ofertantului, numărul la telefonul de contact, adresa electronică
  • Certificatul de înregistrare a companiei 
  • Copia licenţei pentru activitatea de audit
  • Certificatul de auditor valabil sau dovada înregistrării oficiale;
  • CV-ul companiei cu detalii despre experiența relevantă
  • Referințe de la cel puțin trei organizații non-profit
  • Oferta financiară

Toate companiile participante în concurs, vor fi anunțate despre decizia cu privire la companiile selectate după finalizarea procesului de selectare a ofertelor.

Dosarul de participare va fi transmis până în data de 17 februarie 2025, prin e-mail la adresa contact@watchdog.md  cu mențiunea “Selectare companie de audit”.




Banner Audit Juridic CICO 300 x 250 px 2

PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola