Concurs de selectare a facilitatorilor pentru oferirea de asistență în dezvoltarea parteneriatelor comunitare



Asociația Obștească Alianța Asociațiilor de Băștinași din Moldova (AABM) anunță concursul pentru selectarea facilitatorilor în cadrul Programului de capacitare și asistență „Next Level” ediția a II-a, ce se va desfășura în perioada octombrie 2024 – martie 2025. Programul este destinat consolidării și dezvoltării capacităților instituționale ale 15 asociații de băștinași (nivel de dezvoltare începător), dar și 15 APL pentru o cooperare îmbunătățită, benefică dezvoltării comunitare eficiente.

Scopul Programului:

Dezvoltarea parteneriatelor între Diaspora, comunitățile locale și autoritățile publice, pentru a stimula coeziunea socială și dezvoltarea locală sustenabilă. Asistența în teritoriu va fi acordată în  10 localități selectate, vizând domenii precum: bună guvernare, resurse umane, advocacy, planificare strategică, mobilizare comunitară, bugetare participativă, inovații și IT, durabilitate financiară, fundraising, dezvoltare comunitară participativă, management de proiecte și planificare financiară.

Obiective:

  • Facilitarea implementării activităților de parteneriat comunitar între asociațiile de băștinași (AdB) și autoritățile publice locale (APL).
  • Creșterea capacităților AdB-urilor și a partenerilor locali pentru dezvoltarea social-economică locală.
  • Sinergizarea eforturilor locale și implicarea activă a Diasporei în procesele de dezvoltare comunitară.

Activități principale:

  1. Inițierea activităților și crearea cadrului participativ:
    • Realizarea vizitelor de studiu pentru schimb de bune practici în localități care au dezvoltat parteneriate de succes AdB-APL.
    • Semnarea acordurilor de cooperare între AdB-uri și APL.
    • Evaluarea situației curente în comunități și planificarea activităților.
  2. Diagnosticul stării de dezvoltare comunitară:
    • Colectarea și analiza datelor privind serviciile publice locale, actorii sociali și implicarea Diasporei.
    • Monitorizarea și evaluarea implementării strategiilor de dezvoltare locală.
  3. Elaborarea acordurilor de parteneriat comunitar:
    • Suport oferit în elaborarea planului de lucru AdB pentru anul 2025
    • Elaborarea și validarea acordurilor de cooperare între APL și AdB.
    • Stabilirea planurilor de acțiuni pentru implementarea acordurilor de parteneriat pentru perioada .......

Rezultate așteptate:

  • 10 localități beneficiază de suport pentru dezvoltarea parteneriatelor comunitare.
  • Câte 4 sesiuni de sinergizare comunitară și mentorat pentru fiecare localitate.
  • 10 acorduri de parteneriat comunitar elaborate și aprobate.
  • Cooperare comunitară îmbunătățită cu băștinașii din țară și Diasporă

Detalii logistice:

  • Formatul: Offline,
  •  Durata sesiunilor: 4 ore
  • Zile de desfășurare: în zilele de Miercuri
  • Numărul de vizite: în total 40 (câte 4 pentru fiecare localitate)
  • Perioada: Octombrie 2024 – martie 2025.
  • Număr de participanți la fiecare întâlnire: 7-20 persoane (AdB, APL, lideri comunitari, șefi ai instituțiilor locale) din fiecare localitate
  • Echipa: 2 experți în dezvoltare comunitară și mentorat.

Livrabile:

  • Agendele sesiunilor de instruire
  • Matricea: Situația existentă și soluțiile potențiale de rezolvare a problemelor locale, pentru fiecare localitate
  • Listele participanților
  • Materialele de suport și prezentările
  • Rapoartele sesiunilor de instruire
  •  Acordurile de cooperare între APL și AdB cu planurile de acțiuni pentru implementarea acordurilor de parteneriat.
  • Raport pentru mentoratul asigurat
  • Raport privind evaluarea implementării strategiilor de dezvoltare locală
  • Concluzii și lecții învățate și recomandări

Cerințe pentru dosarul de aplicare:

  1. CV actualizat.
  2. Oferta financiară netă (MDL/) pentru:
  • - Lucru in oficiu

Notă: Indicați suma totală netă pentru fiecare zi muncă

  • - Deplasări în teritoriu

Notă: Cheltuielile pentru deplasarea în teritoriu trebuie incluse în ofertă

  1. Forma de contractare: Alegeți una dintre următoarele:
    • Patentă (specificați tipul serviciului).
    • Contract de prestări servicii (persoană fizică).
    • Contract de prestări servicii (ONG/companie).

Criterii de evaluare:

  • Experiență relevantă pe domeniul de intervenție.
  • Oferta financiară.

Termenul limită pentru prezentarea ofertelor:

10 octombrie 2024, ora 14:00, la adresa de e-mail: alianta@cudragpentru.md, cu subiectul „Ofertă financiară de selectare a facilitatorilor – Next Level, ediția II”. Ofertele trimise după acest termen nu vor fi acceptate.

Limba în care se prezintă ofertele: Română.

Pentru detalii suplimentare, contactați-ne la alianta@cudragpentru.md.