Zona de Securitate inițiază un concurs de selectare a unei case de producție

Redacția Zonei de Securitate este în căutarea unei case de producție care ar putea crea a patru spoturi video pentru a spori conștientizarea în rândul locuitorilor regiunii transnistrene despre importanța gândirii critice și a informării din cel puțin două surse independente, despre valorile europene și combaterea narațiunilor false în acest context.

Casa de producție selectată va beneficia de suport din partea echipei Zona de Securitate în realizarea scenariului și documentarea narațiunilor ce vor sta la baza spoturilor video, pentru a corespunde spațiului informațional local. Aceasta fiind o responsabilitate comună.

SARCINI ȘI LIVRABILE:

Entitatea selectată va avea următoarele sarcini și responsabilități:

  • Participarea la toate etapele de dezvoltare a materialelor video, consultarea constantă cu echipa responsabilă de proiect. Menținerea unei comunicări eficiente cu toate entitățile implicate în proces, referitoare la dezvoltarea și elaborarea videoclipurilor.
  • Conceperea, producția și post-producția a patru materiale video.
  • Livrarea primelor două produse va fi în perioada 20 august - 1 octombrie, altele două în perioada noiembrie - ianuarie.

Materialele video trebuie să corespundă următoarelor cerințe:

  • Durata: minimum 60 de secunde - maximum 2 minute.
  • Să fie produse în limba rusă (cu titrare în limba română).
  • Să implice filmări în două locații în afara studioului (ca puncte de referință ce pot fi negociate ulterior: două dintre cele patru spoturi ar urma să fie filmate pe malul Nistrului, ex. lângă satul Pohrebea).
  • În fiecare scenă trebuie să fie implicați minimum 2 actori.
  • Actorii implicați în filmări trebuie să fie profesioniști (adulți) care vor transmite fidel și autentic stările, emoțiile și mesajele prevăzute în scenariu.
  • Va fi elaborat într-un un limbaj autentic și credibil pentru publicul-țintă, fără excese de dramatism sau umor cu efecte vizuale și sonore.
  • Va conține elementele de branding și vizibilitate ale implementatorului și partenerilor proiectului.
  • Materialele video vor fi livrate în două formate pentru rețelele de socializare (1:1 pentru Facebook/ instagram și 9:16 YouTube shorts / Tik Tok).
  • Echipa trebuie să creeze și coperte pentru fiecare video (format Facebook, Instagram Reels, Tik Tok, You Tube).
  • Echipa trebuie să realizeze și post producția audio.

Competențe tehnice:

  • Abilități avansate în utilizarea software-urilor de editare video.
  • Experiență în crearea de materiale video cu elemente grafice și animații, minimum 5 ani.
  • Tehnică de filmare în dotare, cel puțin trei camere și două microfoane pentru realizarea video-urilor cu doi actori în cadru. (stative, camere de filmat, obiective, lumini, dronă și alte ustensile necesare în procesul de producție).
  • Editor și echipament audio + sunetist pe platou.


Cerințe etice:

 

  • Filmarea materialului video va fi fără participarea copiilor, compania media selectată (Prestatorul) va asigura respectarea următoarelor principii:
  • Fără discriminare în bază de limbă, etnie, naționalitate și marginalizare la apartenența de grup.
  • Fără utilizarea discursului de ură și instigare la divizarea teritorială sau socială.
  • Fără utilizarea imaginilor cu actori sau simboluri politice existente.


Creativitate și inovație:

 

  • Abilitatea de a crea materiale video dinamice și interactive, care să capteze atenția și să suscite interesul publicului, să transmită mesaje relevante.
  • Inovație în abordarea temelor și în utilizarea elementelor grafice și vizuale, capacitatea de a atrage în producție actori carismatici, vorbitori de limba rusă.

Cunoștințe și sensibilitate față de subiect:

 

  • Sensibilitate și respect față de subiectele abordate, asigurând o reprezentare corectă și respectuoasă valorilor europene, scoaterea lor în evidență în contextul narațiunilor manipulatorii prezentate publicului din regiunea transnistreană.

Casa de producție va primi suportul informațional și logistic necesar, inclusiv pentru elaborarea conceptului de bază a scenariilor și contactele relevante și disponibile pentru realizarea sarcinilor propuse și va asigura avizarea rapidă a materialelor/produselor prezentate.

Plata se va efectua cu un avans de 40% din sumă, iar  60% din sumă după predarea și aprobarea spoturilor video de către A.O. ACIM.

 

 

Dosarul de participare la concurs va conține:

  • Copia certificatului de înregistrare a companiei/extrasul din registrul de stat al persoanelor juridice;
  • Oferta financiară, prezentată în MDL, cu indicarea sumei brute pentru persoane fizice și cu TVA inclus pentru persoanele juridice;
  • CV-ul persoanei fizice sau un brief al companiei ofertante (denumirea, adresa poștală, datele bancare, telefonul de contact, adresa electronică, persoana responsabilă, date relevante din activitatea companiei etc.);
  • Portofoliul lucrărilor relevante, elaborate în ultimii 2 ani (minim 3 produse video) și portofoliul de clienți, cu specificarea experienței de producere a spoturilor cu mesaje sociale;

Echipa selectată va asigura executarea serviciilor de producere a materialului video, conform unui calendar coordonat și aprobat de echipa Zona de Securitate.

 

Data limită de prezentare a dosarelor: 18 august 2024, ora 23:59.

Dosarele pot fi expediate la adresele de e-mail: info@zonadesecuritate.md sau zonadesecuritateproiecte@gmail.com.

Doar echipa selectată va fi contactată pentru discutarea și stabilirea detaliilor contractuale.

Persoană de contact: Irina Tabaranu, tel: 060055261

***Această activitate face parte din Proiectul "Contracararea Dezinformării în Moldova", implementat de Institutul pentru Raportare despre Război și Pace (IWPR) și partenerii săi locali.