Cerere de ofertă: servicii de elaborare a manualului de identitate vizuală



AO „CASMED” anunță concurs pentru identificarea unei companii și/sau experți independenți care să presteze servicii de elaborare a manualului de identitate vizuală (Brand-book)  pentru organizație.

1.     Scurtă descriere a organizației

Asociația Obștească „CASMED” este o organizație non-guvernamentală, independentă, non-profit, care a fost înregistrată în luna decembrie 2010, cu scopul de a sprijini persoanele în etate și alte persoane defavorizate prin dezvoltarea și implementarea de proiecte sociale, educative şi de sănătate.

Misiunea organizației constă în îmbunătățirea sănătății și bunăstării pentru diferite categorii de beneficiari prin sporirea accesului la servicii de sănătate, facilitarea dezvoltării comunitare și abilitarea beneficiarilor pentru revendicarea dreptului la servicii de calitate. 

Direcțiile de activitate ale organizației includ: sprijinirea independenței vârstnicilor prin servicii de îngrijire la domiciliu, combaterea marginalizării lor prin programe de îmbătrânire activă, crearea și susținerea comunităților prietenoase vârstnicilor, promovarea transparenței în domeniul sănătății, sprijinirea integrării refugiaților în R. Moldova și furnizarea serviciilor de recuperare a mobilității și atenuare a durerii.

Pagina web: https://casmed.md/

2.     Obiectivele intervenției

Obiectivul intervenției este elaborarea Manualului de identitate vizuală (brand-book) a Asociației Obștești „CASMED”, care să includă identitatea și elementele de design a instrumentelor și produselor de comunicare și vizibilitate în așa fel ca să reflecte misiunea, activitățile și rezultatele organizației.

Manualul de identitate vizuală va fi utilizat pentru:

  • Documentele de lucru, produsele și materialele de comunicare ale proiectului: studii, scrisori, rapoarte, bannere, info-grafice, postere, pliante, carnete, pixuri etc.
  • Sporirea identității vizuale prin intermediul site-ului și canalelor social media ale organizației etc.

3.     Activitățile cheie

Compania selectată va desfășura activitățile în trei etape și anume:

Etapa I – 20 iunie 2024: Elaborarea a 2 opțiuni de schiță a Manualului de identitate vizuală, care să conțină următoarele componente:

  • Logo: îmbunătățirea calității logo-ului actual. Regulile de folosire a acestuia.
  • Culori: Culorile primare. Vizualizare. Distribuția culorilor.
  • Tipografie: Fonturi/caractere. Alegerea caracterelor pentru titlu, text introductiv, subtitlu, text, note marginale, explicații pentru imagini. Utilizarea culorilor.

Etapa II – 25 iunie 2024: În baza celor 2 schițe prezentate, elaborarea și definitivarea versiunii pre finale a Manualului de Identitate vizuală, în coordonare cu echipa CASMED, care să conțină următoarele componente:

  • Logo: îmbunătățirea calității logo-ului actual. Regulile de folosire a acestuia.
  • Culori: Culorile primare. Vizualizare. Distribuția culorilor.
  • Tipografie: Fonturi/caractere. Alegerea caracterelor pentru titlu, text introductiv, subtitlu, text, note marginale, explicații pentru imagini. Utilizarea culorilor.
  • Elemente grafice: Info-grafice. Elemente grafice de legătură. Utilizare. Poziționare.
  • Producție Video: Elemente grafice pentru producția unor materiale video (de ex. logo în versiunea animată etc.)
  • Materiale de Comunicare Organizațională: Scrisori. Cărți de vizită. Prezentări (PowerPoint, Prezi etc), foaie cu antet
  • Social media: Branding pe rețele de socializare: copertă eveniment, copertă pagină, copertă grup, postare etc.
  • Publicații (studiu, raport anual, broșuri, pliante): Coperta și construcția ei. Titlu cu imagine și cu fon. Coperta din spate. Interior broșură. Folosirea elementelor de design. Fotografii, tabele și locul hărților. Numerotarea paginilor.
  • Postere/banere/roll-up: Design și elemente de poziționare.
  • Set corporativ (template editabil): foaie de antet, scrisori, cărți de vizită, model de diplomă, Prezentări (PowerPoint), model de felicitare.
  • Obiecte promoționale: Exemple de folosire a brandului în special pentru mape, pixuri, stick de memorie USB, sacoșe de material, maiouri, chipiuri, butelie pentru apă etc.

Etapa III – 30 iunie 2024: Finalizarea Manualului de identitate vizuală. Predarea elementelor/ fișierelor redactabile. Elementele solicitate vor fi livrate pe suport electronic, cu posibilitatea de a fi editate (Exemple: .ai, .eps, .png, .psd, .indd, etc.).

4.     Criterii de eligibilitate:

Aplicarea este deschisă atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice. Criteriile minime de eligibilitate sunt:

  • Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul solicitat;
  • Experiență demonstrabilă în crearea manualelor de identitate vizuală;
  • Experiența de lucru cu ONG-uri va constitui un avantaj suplimentar;
  • Capacitatea de lucru în echipă și de îndeplinire a sarcinilor în termenii stabiliți;
  • Experiența anterioară de lucru în proiecte finanțate de UE sau de alți parteneri internaționali de dezvoltare va fi considerată un avantaj.

5.     Procesul de aplicare:

Companiile/persoanele interesate sunt invitate să prezinte ofertele care vor conține următoarele documente:

  • Scurtă descriere a organizației și sau a experienței de servicii similare;
  • Certificatul de înregistrare a companiei/CV-ul;
  • Portofoliul de servicii similare;
  • Oferta comercială/bugetul pentru realizarea sarcinilor propuse (Oferta de preţ în lei moldovenești);
  • Alte documente sau recomandări relevante (în funcție de disponibilitate).

6.     Criterii de evaluare:

Propunerile vor fi evaluate pe baza următoarelor criterii:

  • Portofoliul – 30%
  • Realizarea lucrărilor solicitate în intervalul stabilit în prezentul document – 25%;
  • Creativitate – 25%;
  • Oferta comercială – 20%.

Ofertele urmează să fie expediate până pe 13 iunie 2024, la adresa email: office@casmed.md sau casmed.md@gmail.com cu subiectul „Ofertă de elaborare a manualului de identitate vizuală”.

Întrebările de clarificare în legătură cu prezentarea ofertelor pot fi adresate la email-ul: office@casmed.md sau la numărul de telefon 060671708. Persoana de contact: Ana Spatari, responsabilă de comunicare AO „CASMED”.