Asociația Micilor Producători de Vinuri solicită oferte de preț pentru elaborarea conceptului strategiei de comunicare și PR



  1. Introducere

Asociația Micilor Producători de Vinuri (în continuare – Asociație) este o organizație obştească neguvernamentală, nonprofit, constituită benevol de fondatori, care are ca scop reprezentarea intereselor micilor producători de vinuri din Republica Moldova, implementarea proiectelor de susținere a dezvoltării acestora, precum și asigurarea promovării comune continue atât în țară, cât și peste hotarele ei.

La ora actuală, Asociația numără 60 de membri, care exploatează peste 380 de hectare de viță-de-vie și produc anual peste 980 mii de sticle de vin, plasate pe piață cu marcă proprie și exportate în peste 24 destinații. Caracterizate prin originalitate și autenticitate, vinurile micilor producători sunt medaliate și apreciate la diferite concursuri internaționale de profil din întreaga lume. În perioada 2020-2022, micii producători au obținut un total de 239 medalii la diferite concursuri internaționale.

În prezent, 16 dintre membrii Asociației dispun de facilități turistice, fiind integrați în pachetele turistice și Drumul Vinului Moldovei.

17 membri ai Asociației au ca fondatori femei și aproape jumătate sunt companii conduse de tineri de până la 35-40 de ani.

Buna experiență și rezultatele pozitive de la implementarea campaniilor de PR și comunicare online, în special pe mediile de socializare, ne-au demonstrat că acestea trebuie să aibă caracter continuu, pentru a asigura o vizibilitate sporită a Asociației, cât și de a promova membrii acesteia.

Republica Moldova exportă în jur de 90% din vinul produs, iar piața domestică este încă în curs de dezvoltare. Respectiv existența sustenabilă și fiabilă a unui mic producător de vin este de neconceput fără un echilibru dintre vânzările de piața locală și exporturi, fapt ce dictează necesitatea promovării micilor producători atât pe intern cât și pe extern.

Toate campaniile de PR și comunicare implementate până la moment au fost elaborate în baza necesităților din momentul respectiv, fără a avea la bază vreo strategie pe termen mediu sau lung.

Odată cu creșterea numărului de membri, elaborarea unei strategii a devenit o necesitate, pe care noi, ca Asociație trebuie s-o asigurăm.

II. Descrierea sarcinii:

Ca parte a activităților instituționale, Asociația este în căutarea unei agenții, care să ne ajute cu elaborarea strategiei de comunicare și PR a Asociației, pentru a sprjini activitățile de extindere pe piața domestică și de export a membrilor săi.

Strategia va avea la bază următoarele obiective principale:

  1. Creșterea vizibilității și promovarea eficientă a activităților Asociației;
  2. Consolidarea relațiilor de comunicare între Asociație și părțile interesate (publicul larg, parteneri de dezvoltare, mass-media, etc);
  3. Asigurarea transparenței instituției și ridicarea nivelului de încredere publică față de Ascoiație și membrii săi;
  4. Promovarea micilor producători și a produselor lor vinicole;
  5. Creșterea vânzărilor produselor vinicole pe piața locală și de export;
  6. Promovarea turismului vitivinicol pentru acei membri care asigură această componentă.

 și care va cuprinde următoarele activități:

  1. cercetare amănunțită a pieței, cât și a activităților implementate anterior;
  2. stabilirea obiectivelor pe termen mediu;
  3. identificarea publicului țintă;
  4. mesajele-cheie și tonul comunicării în funcție de segmentele publicului țintă
  5. alegerea instrumentelor de PR;
  6. dezvoltarea planului de activități.

Este important de menționat că implementarea strategiei de comunicare și PR, atingerea obiectivelor și a realizărilor cheie de dezvoltare trebuie să conducă la o legătură mai puternică între Asociație și societatea și industria media din Moldova. În opinia noastră, acest lucru este esențial pentru a aduce organizația într-o poziție și o condiție mai bună în căutarea unui viitor mai durabil și pentru a deveni un bun valoros pentru Moldova.

Strategia de PR și comunicare a Asociației va fi dezvoltată în două etape:

  1. ca primă etapă, este necesară dezvoltarea conceptului creativ, care va reprezenta viziunea strategică a Asociației pentru formularea strategiei de PR și comunicare a Asociației pe termen mediu și va cuprinde elementele principale ale strategiei;
  2. a doua etapă, elaborarea propriu-zisă a strategiei.

Anunțul pentru achiziționarea acestor servicii va fi publicat o singură dată, iar compania declarată câștigătoare se va contracta în două etape - primul contract pentru elaborarea conceptului, iar al 2-lea contract pentru elaborarea strategiei în sine.

III. Livrabile:

1. Concept creativ pentru elaborarea strategiei de PR și comunicare a Asociației

Ofertantul va trebui să dezvolte un concept, care va reprezenta viziunea asupra strategiei de PR și comunicare a Asociației și va constitui pentru elaboratori principalul document de referință.

2. Strategia de PR și comunicare a Asociației pe termen mediu.

IV. Cerințe privind serviciile prestate – termen de execuție

Ofertantul declarat câștigător va asigura livrabilele proiectului în termen maxim de 2 luni de la semnarea contractului. Acestea se vor considera acceptate dupa obținerea avizului Beneficiarului proiectului.

V. Oferta de preț

Ofertele de preț ca răspuns la acest brief trebuie să fie stabilite pe bază de preț fix per fiecare activitate. Prețul trebuie prezentat în MDL. Ofertele trebuie să rămână valabile nu mai puțin de treizeci (30) de zile calendaristice de la data limită a ofertei.

Ofertanții sunt rugați să furnizeze cotații pe formatul lor oficial sau cu antet.

 VI. Termenul limită de expediere a ofertei

Ofertele trebuie să fie primite cel târziu la ora 18:00, ora locală a Chișinăului, 15 martie 2023 prin e-mail la office@vindeautor.md.

VII. Valoarea estimată a contractului și modalitățile de plată a serviciilor prestate

Plata serviciilor prestate de ofertantul desemnat câștigător va fi realizată de către Beneficiar post factum.

Plata se va face prin virament bancar, în baza facturii emise de Prestator.

 

Articol adaugat de: Asociatia Micilor Producători de Vinuri