CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Abonamente
    • Bannere Publicitare
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. Povara administrativă, ușurată de noul sistem electronic de achiziții
SC. Summit Events


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
11/04/2017

Povara administrativă, ușurată de noul sistem electronic de achiziții

Sistemul electronic de achiziții este unul dintre cele mai utile instrumente pentru sporirea transparenţei achizițiilor publice şi eficienţei utilizării banilor publici. Noul sistem electronic lansat la sfârșitul anului 2016 de către Ministerul Finanțelor își propune să aducă mai multă transparență, să reducă povara administrativă pentru mediul privat, şi să genereze economii de fonduri publice pentru autorități. Este opinia exprimată în cadrul emisiunii ”15 minute de realism economic”de Diana Enachi, economista IDIS Viitorul.

În opinia ei, sistemul electronic al achizițiilor publice va reduce birocrația și datorită acestuia treptat”va dispărea” hârtia, ceea ce nu doar va facilita munca specialiștilor și grupului de lucru pe achiziții, dar va eficientiza procesul de procurare în sine.”O problemă a sistemelor electronice de achiziții este selectarea câștigătorilor după criteriul celui mai mic preț, ceea ce de multe ori nu asigură și o calitate corespunzătoare și contravine principiului ”valoare pentru bani”. Or, MTender va permite utilizarea atât a criteriului cel mai mic preț, cât și oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”.

”La momentul actual, sistemul este în faza de pilotare pentru procurările de valoare mică (bunuri și servicii – pînă la 80.000 lei, lucrări – până la 100.000), iar autoritățile contractante se înregistrează benevol, având la dispoziție o perioadă de testare. Deși au trecut mai bine de 3 luni de la lansare, implicarea și participarea autorităților publice în sistem este destul de modestă. Respectiv, s-au înregistrat doar 7 autorități contractante, care au desfășurat 20 de proceduri, ceea ce trezește semne de îndoială privind deschiderea și transparența autorităților publice”, a precizat Enachi.

În concluzie, Diana Enachi a spus că există o dependență directă dintre transparență, concurență în sector și eficiență. Respectiv, în momentul în care transparența procedurilor de achiziție crește, sporește încrederea și gradul de participare a mediului privat la procedurile de achiziții, ceea ce sporește concurența. Or, o concurență sănătoasă duce la acea ”valoare pentru bani”, adică servicii și produse calitative la prețuri competitive.

Autoritățile susțin că, începând cu luna martie 2018, sistemul va fi complet funcțional, obligatoriu pentru toate autoritățile contractante și va acoperi întreg ciclul de achiziție publică – de la planificare până la managementul și implementarea contractelor de achiziție publică.

Emisiunea este realizată de către IDIS Viitorul în parteneriat cu Radio Europa Liberă.

Pentru alte detalii, vă rugăm să contactaţi responsabilul pe presă, Victor URSU la următoarea adresă: ursu.victoor@gmail.com sau la numărul de telefon 069017396.

  • IDIS Viitorul
  • IDIS Viitorul
Articol precedent: Tinerii din nordul Moldovei beneficiază de asistență în integrarea socio-profesională Precedent Articolul următor: FIFD CRONOGRAF la cea de-a XIV ediție - Art & Life Următor

SC. Summit Events

Cele mai active în ultima lună

  • Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) 11
  • Societatea de Cruce Roșie Moldova 10
  • Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) 10
  • Asociația Obștească „Eco-Răzeni” 7
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) 6
Nius-Prof SRL
Civic Digital Solutions
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Abonamente
  • Newsletter

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md