Sistemul de învățămînt are nevoie de euro-reparație





Impresionată la culme de prima zi de universitate.

Ultimul an, ultimul semestru părea atît de promițător și atîtea așteptări legate de aprofundare în specialitate… iar azi s-au cam risipit iluziile.

La orele de Economie Națională am vorbit timp de 4 perechi despre orice, doar nu economie. Dar nu e asta important. Prin multitudinea ideilor și exemplelor filosofice ale domnului profesor au răsunat și cuvinte care dau de gîndit. Pentru că pur și simplu fără să te gîndești te simți vinovat pentru că nu pricepi ce se vrea de la tine…

Eu sunt depărtișor de pensionare (thanks God!), dar mă gîndesc la faptul că cum nu ar fi mai departe viața, nu îmi doresc să fiu persoana (dacă-mi va fi dat în viață să fiu profă) care repetă de 33000 de ori la pereche: ”Draaaaagi studenți. Asta nu-i vorbaraie!…” Iar studenții să se privească straniu reciproc și să nu înțeleagă despre ce este vorba? Unde au venit? Și ce de la EI se cere?

Vorbeam la lecție, adică proful vorbea despre faptul că…. (îmi ascut vocea)… într-o zi frumoasă el a înțeles ce înseamnă durere a unui neam. Durerea a văzut-o la spitalul de urgență din mun. Chișinău, cînd au fost aduși 5 persoane care au căzut de pe copaci (copaci de nuci). Și de la durerea acestor oameni trebuie să învățăm: niciodată să nu cedăm în viață! Tot timpul să mergem înainte!

Altă povestioară (reamintesc că era vorba de lecția de economie națională) ține de faptul cum stimatul domn profesor a inventat (da, da), a inventat un sindrom. Ce-i drept încă nimeni nu îl cunoaște, dar el crede că e destul de reușit. Nuștiu dacă e reușit, și nuștiu dacă chiar el l-a inventat… sindromul lui Lowell. Lowell era un savant care se ocupa de ”cercetarea” planetelor, fiind ”cam” orb. Și tot timpul afirma că luna are brazde, pentru că așa o vedea el din cauza problemelor cu vederea. Păi iată sindromul lui Lowell relevă idea (citez): ”Nu există țări bogate, nici sărace. Există țări bineconduse și prost conduse”.

Culmea culmilor: am stat jumate de oră cu colegii ca să ghicim ce înseamnă ”Coordonata Triadei Timp”. Ghicește cineva? Răspuns: Coordonata Triadei Timp reprezintă trecutul, prezentul și viitorul. Punct.

Morala: sistemul de învățămînt are nevoie de euro-reparație.


Posted: 2010-02-01 14:31:48

Blog | Natalia's Blog