Cinci campanii media pentru Obiectivele Mileniului



Asociatia Presei Independente (API) finanteaza cinci campanii media de promovare a Obiectivelor de Dezvoltare a Mileniului la nivel local si regional.

Campaniile media sunt realizate de echipe de ziare, posturi de radio si/sau TV din raioanele Cimislia, Nisporeni, Rezina, Soldanesti, Soroca si Drochia si se axeaza pe promovarea a cinci Obiective de Dezvoltare a Mileniului - reducerea saraciei severe, asigurarea sustenabilitatii mediului, reducerea mortalitatii infantile, imbunatatirea sanatatii materne si realizarea accesului universal la educatia primara. În perioada iunie-octombrie 2009, comunitatile locale vor fi informate despre problemele existente la nivel local sau regional in implementarea unuia sau mai multor Obiectivele de Dezvoltare a Mileniului.

Ziarul „Cuvantul" (Rezina) si postul de televiziune „Impuls TV" (Soldanesti) realizeaza campania media „Problema apei potabile in raioanele Rezina si Soldanesti: cine si cum o poate solutiona?". Echipa va organiza un ciclu de mese rotunde si dezbateri publice, va realiza si difuza spoturi video, va publica articole tematice, va edita si distribui calendarul „Apa - izvorul vietii!" etc.

Ziarul „Glia Drochiana" si postul de televiziune „Drochia TV" din Drochia desfasoara o campanie pentru sanatatea viitoarei mame si a copilului. Partenerii vor organiza concursuri tematice de eseuri, fotografii si poezii pentru elevii din raion, vor realiza si difuza doua talk showuri si un spot video, vor edita si distribui un poster cu informatii utile pentru femeile gravide, cele de varsta reproductiva si familiile acestora etc.

Ziarul „Gazeta de Vest" si postul de televiziune „Albasat TV" din Nisporeni realizeaza campania media „Saracia distruge copiii". Echipa va produce si difuza spoturi video de promovare a Obiectivului de Dezvoltare a Mileniului „Reducerea saraciei severe", va organiza concursuri tematice pentru elevi si va instala in piata orasul Nisporeni o boxa speciala pentru a aduna opiniile cetatenilor la tema saraciei. 

Ziarul „Business Info", postul de televiziune „Media TV" si postul de radio „Radio Media" din Cimislia desfasoara campania media pentru evacuarea deseurilor solide. Partenerii vor realiza emisiuni, spoturi video si articole, vor organiza raiduri ecologice privind evacuarea gunoiului si concursul ,,Cea mai amenajata platforma de evacuare a gunoiului la blocurile locative" etc.

Ziarul „Observatorul de Nord" si postul de televiziune „Sor TV" din Soroca realizeaza campania media cu genericul „Ai carte - ai parte". Partenerii vor organiza un ciclu de mese rotunde si dezbateri publice la tema accesului universal la educatia primara, vor realiza si difuza spoturi video, vor publica articole tematice etc.

Cea mai buna si eficienta campanie media va fi premiata de API.

Campaniile media sunt realizate in cadrul proiectului „Consolidarea comunitatii media la nivel regional", implementat de API din sursele Oficiului din Moscova a UNESCO, in scopul sustinerii parteneriatelor media (ziare, posturi de radio si TV) la nivel local si regional, indreptate spre dezvoltarea procesului de participare a locuitorilor la solutionarea problemelor comunitare.