APEL anunta o noua campanie de monitorizare a statiilor TV si adera la Coalitia - 2009



apel23122008.jpgAsociatia Presei Electronice din Moldova (APEL) va monitoriza zece statii TV pentru a vedea felul in care acestea prezinta actorii politici si electorali. Perioada de monitorizare incepe la 1 ianuarie 2009 si se va incheia la 30 noiembrie, iar APEL se obliga sa prezinte rapoarte lunare in acest sens. În perioada electorala, rapoartele vor fi facute publice la conferinte de presa saptamanale.

La o conferinta de presa gazduita de agentia Info-Prim Neo, directorul executiv APEL, Ion Bunduchi a declarat ca „nimanui nu-i place sa se afle sub monitorizare, dar in situatia mass-media din R. Moldova incetatenirea acestei practici este una oportuna si necesara”. „În special in perioada campaniei electorale si noi stim ca reactiile nu vor fi intotdeauna adecvate”, a subliniat Ion Bunduchi.

APEL va monitoriza prestatiile statiilor EuTV, NIT, N4, Prime, Pro TV Chisinau, TV7, TVC 21, 2 Plus si cei doi radiodifuzori publici: Teleradio-Moldova si Teleradio-Gagauzia. Proiectul este finantat de catre Delegatia Comisiei Europene in R. Moldova in cadrul Instrumentului European pentru Democratie si Drepturile Omului si va valorifica un buget total de peste 120 mii de euro.

„În cazul dat Comisia Europeana sprijina un asemenea proiect in tendinta generala de a sustine procesul democratizarii societatii noastre. În primul rand, rezultatele studiului ne sunt necesare noua pentru a vedea care sunt capacitatile televiziunilor din Moldova de a informa plenar alegatorul pentru a face o alegere constienta si informata”, a spus directorul executiv APEL.

Proiectul urmareste sa contribuie la crearea conditiilor pentru asigurarea unui proces electoral liber, corect, transparent si democratic in 2009 si la formarea deprinderilor profesionale la televiziune de a prezenta actorii politici si electorali in mod echidistant, impartial si echilibrat in programele de stiri, emisiuni de act ualitate socio-politica si de dezbateri televizate. Monitorii vor analiza comportamentul canalelor TV pentru a identifica si a sistematiza derogarile de la normele juridice si deontologice, si pentru a edita un ghid de bune practici de reflectare a campaniei electorale in mass-media.

Prin acest proiec,t APEL isi declara aderarea la Coalitia 2009 – o echipa de ONG-uri care isi propun sa monitorizeze sub diferite aspecte corectitudinea desfasurarii alegerilor parlamentare.

www.info-prim.md