Campaniile sociale €“ puntea de salvare pentru PR-isti pe timp de criza?



Chisinau, 29 noiembrie 2008: Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare in colaborare cu agentia de PR Parc Communication au organizat simbata, 29 noiembrie o noua sedinta a clubului „Saturday PR Morning Coffee” la care au participat specialisti in Relatii Publice si comunicare de la mai multe institutii de stat, oganizatii nonguvernamentale precum si de la companii private din Republica Moldova.
 
Subiectul sedintei a fost unul actual in contextul situatiei economice existente la moment  -  „Gestionarea corecta a bugetelor de promovare pe timp de criza prin utilizarea instrumentelor cu eficienta maxima si costuri minime – campaniile sociale”.  Conform spuselor Ludmilei Andronic, pesedintele Asociatiei Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare, „in contextul crizei economice, bugetele destinate promovarii se reduc considerabil, de aceea ne-am propus sa discutam despre o alta metoda de promovare care pesupune costuri mai mici decit instrumentele traditionale la care apeleaza, de obicei, companiile, dar putere de sensibilizare mare.”
 
In cadrul sedintei „Saturday PR Morning Coffee” s-a discutat despre eficienta campaniilor sociale pe exemplul campaniei „Tu poti opri coruptia” realizata de catre Alianta Anticoruptie in colaborare cu agentia de relatii publice Parc Communication. Alexandru Bejenari, presedintele Parc Communication este de parere ca: „Campaniile sociale reprezinta un instrument eficient de promovare nu doar pe timp de criza, ci si in conditii obisnuite  de activitate deoarece au un impact inalt asupra consumatorilor spre deosebire de publicitatea propriu-zisa, asa cum a fost in cazul campaniei „Tu poti opri coruptia”.”
 
Mircea Esanu, secretarul Aliantei Anticoruptie a prezentat citeva mostre de spoturi sociale elaborate impreuna cu agentia de publicitate Saatch&Saatchi din Romania, accentuind importanta mesajului social in cadrul campaniei. Specialistii in relatii publice prezenti la club si-au expus parerea vizavi de mesajele prezentate si au concluzionat ca mesajul social, indiferent de problema abordata, trebuie sa fie adaptat la specificul publicului tinta.
 
Clubul „Saturday PR Morning” reprezinta o sedinta lunara neformala a persoanelor care sunt interesati sau activeaza in sfera relatiilor publice si comunicare si are scopul de a aborda diverse subiecte actuale si a face un schimb permanent de pareri si experiente ce tin de profesarea acestei meserii.
 

Reamintim ca Asociatia Specialistilor in Relatii Publice (ASRP) activeaza in Republica Moldova din  anul 2006 si are scopul de a dezvolta domeniul de relatii publice autohton prin informarea permanenta a profesionistilor din acest domeniu despre noutatile referitoare la relatiile publice, organizarea de traininguri si intilniri unde sunt puse in discutii problemele cu care se confrunta acestia zi de zi, crearea unui cadru legal adecvat care ar reglementa activitatea de relatii publice in Republica Moldova, etc.

Pentru mai multe detalii va stau la dispozitie.

Cu inalt respect,

Ludmila Buzulan
Program coordinator
Association of Public Relations and Communication Specialists
60 Alexei Mateevici street, Chisinau, office 430, RM
Cell: +373 69338318
Email: ludmila_buzulan@yahoo.com
website: www.asrp.md