O noua conceptie de reflectare a campaniei electorale in mass-media este in pregatire



Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) si Asociatia Presei Electronice (APEL) vor elabora, cu participarea Comisiei Electorale Centrala (CEC), Conceptia de reflectare in mass-media a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 2009. Aceasta este una dintre activitatile comune planificate in cadrul colaborarii dintre CCA si APEL, transmite Info-Prim Neo.

Presedintele CCA, Gheorghe Gorincioi, a declarat marti, 16 septembrie, in cadrul unei conferinte de presa ca exista deja cateva schite pentru noua conceptie si ca autorii vor tine cont de experienta altor state. Gheorghe Gorincioi a mentionat ca, in timpul vizitei sale la Chisinau, coraportorul Consiliului Europei pentru R. Moldova, Josette Durrieu, a atentionat CCA si Consiliul de Observatori al Companiei publice „Teleradio-Moldova” asupra importantei reflectarii impartiale a viitoarei campanii electorale.

Potrivit presedintelui APEL, Alexandru Dorogan, APEL se va implica in redactarea noii conceptii. De obicei, aceasta este elaborata de catre CEC si CCA. Presedintele APEL spune ca va fi revizuita si imbunatatita conceptia din 2005, care va servi ca si baza. Este important ca in noua conceptie sa apara cateva aspecte noi. Pe langa normele clare si timpii de emisie pentru publicitatea electorala, ea ar trebui sa dea posibilitatea radiodifuzorilor de a-si elabora o conceptie proprie, creativa de oglindire a campaniei electorale, este de parere Alexandru Dorogan. Potrivit lui, este important sa fie reglementata reflectarea campaniei electorale in buletinele de stiri si nu doar in clipurile electorale, care s-au epuizat si nu prezinta o forma interactiva de prezentare a concurentilor electorali.

APEL si CCA vor monitoriza posturile de televiziune in perioada preelectorala si, in mod special, in timpul campaniei electorale. Este important ca in campania electorala sa fie respectate atat dreptul electoratului de a fi i nformat si de a cunoaste toti candidatii, cat si drepturile concurentilor electorali si a radiodifuzorilor, spune presedintele APEL.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului si Asociatia Presei Electronice au semnat, la sfarsitul anului 2007, un acord de cooperare pe segmentul audiovizualului din R. Moldova, prin care s-au angajat sa colaboreze, pastrandu-si autonomia si independenta, intru implementarea prevederilor actelor normative de reglementare din domeniu. Partile se declara, in mare parte, multumite de cooperarea de pana acum. Pe parcursul a opt luni, CCA si APEL au elaborat Strategia de acoperire a teritoriului national cu programe audiovizuale si Codul de conduita a radiodifuzorilor, au organizat doua seminare zonale pentru radiodifuzori si distribuitori de servicii si o conferinta pentru producatorii de programe autohtone, au monitorizat functionarea Companiei publice regionale „Teleradio-Gagauzia” etc.

CCA si APEL au o agenda de ac tivitati comune pana in toamna anului 2009. Actualmente, partile lucreaza la o serie de modificari, care urmeaza a fi operate la Legea cu privire la publicitate. Proiectul va fi propus spre examinare Parlamentului in luna octombrie. Tot in octombrie, va fi organizat un seminar privind trecerea de la televiziunea analoga la cea digitala, iar la 23-24 septembrie – conferinta cu tema „Standarde nationale si europene de etica in domeniul audiovizualului”.


www.info-prim.md