Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Invitație de participare la consultarea pieței publice privind achiziționarea serviciilor de consultanță pentru suportul Unității de Implementare a Proiectelor
Fond
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare acordă finanțare Republicii Moldova pentru modernizarea sistemului de termoficare din gestiunea „Termoelectrica” S.A. în beneficiul consumatorilor orașului Chișinău.
Chișinău este cel mai mare oraș și capitala Republicii Moldova. Are o populație de ~800.000 de locuitori, reprezentând aproape o treime din populația totală a țării. Clientul, „Termoelectrica” S.A. este o companie deținută în întregime de stat și oferă servicii de termoficare în oraș. Este un important producător de energie electrică din Moldova și cel mai mare furnizor de energie termică din țară. Operează cu două centrale de cogenerare, două centrale electrice cu termoficare, o centrală termică modulară pe biomasă și 19 centrale termice suburbane. Clientul are cca 1.800 de angajați și deservește 4.400 de clădiri sau ~500.000 de consumatori, ceea ce reprezintă peste 60% din populația Chișinăului.
Servicii
Clientul intenționează să liciteze servicii de consultanță pentru Unitatea de Implementare a Proiectelor (UIP), finanțate din fonduri de grant de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Lansarea licitației este planificată în noiembrie 2025. Acest exercițiu de achiziții publice se va desfășura prin intermediul Portalului pentru achiziții publice electronice a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (în continuare: „BERD”/ ECEPP) sau „Banca”. În calitate de parte a activităților pregătitoare, „Termoelectrica” S.A. va organiza o consultare preliminară de piață în octombrie 2025.
Contractul pentru furnizarea serviciilor de consultanță va avea drept scop acordarea asistenței pentru implementarea proiectului (inclusiv sisteme de management financiar și de proiect, sisteme de management de mediu, eficiență energetică, sănătate, siguranță și partea socială, pregătirea documentelor de licitație, evaluare).
Serviciile din cadrul misiunii sunt divizate în două faze consecutive care cuprind următoarele atribuții principale:
- Faza I: pregătirea raportului inițial, colectarea datelor pentru stabilirea listei clădirilor care vor fi incluse în proiect (inclusiv studii structurale, audituri energetice și sondaje ale rezidenților), elaborarea cerințelor angajatorilor (inclusiv documentația de proiectare detaliată) pentru clădirile selectate, studiu de piață al potențialilor participanți la procesul de licitație, documentele de licitație și desfășurarea activităților de achiziție pentru componentele care urmează să fie finanțate în cadrul proiectului, astfel precum sunt definite în instalația de achiziții inclusă în anexa 1 la prezentul mandat;
- Faza a II-a: administrarea contractelor, monitorizarea supravegherii execuției lucrărilor și livrarea bunurilor, raportul final de monitorizare și verificare a clădirilor și raportarea privind conformitatea cu cerințele de mediu și sociale de performanță a proiectului și cerințele de eficiență energetică, în corespundere cu cele descrise în prezentul ToR și obligațiile de raportare ale Clientului către BERD în conformitate cu Documentele de finanțare.
Încasările proiectului vor finanța măsuri legate de cerere:
- Măsuri de eficiență energetică în clădirile rezidențiale pilot
- Construcția de rețele orizontale în clădiri;
- Furnizarea și instalarea de stații individuale de încălzire în clădiri („IHS”);
- Reabilitarea unor secțiuni selectate ale rețelei de distribuție DH;
- Construcția unei noi stații de pompare.
Consultări de piață
Proiectul de termeni de referința pentru această misiune (anexa 1 la prezenta invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-1-TORs-PIU-SUPPORT-CDHP-rev-2_0-draft-RO.docx.
Proiectul de criterii de eligibilitate și calificare pentru această misiune (Anexa 2 la această invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-2-Eligibility-and-Qualification-Criteria-draft-RO.docx.
Chestionarul de consultare a pieței (anexa 3 la prezenta invitație) este disponibil la următorul link: https://termoelectrica.md/wp-content/uploads/2025/10/Annex-3-Market-Consultations-Questionnaire-RO.docx.
În strânsă cooperare cu Banca, Clientul efectuează consultări de piață cu potențiali consultanți pentru a dezvolta o strategie optimă de achiziții și implementare pentru Proiect. Scopul principal constă în evaluarea disponibilității consultanților imediați și potențiali, de a testa riscurile pieței în contextul situației actuale. Evenimentul va oferi companiilor interesate oportunitatea de a oferi feedback și de a-și exprima orice eventuală percepție sceptică sau neclaritate.
Toate achizițiile pentru proiect vor fi supuse prevederilor politicilor și regulilor BERD privind achizițiile publice (Rev. mai 2022, https://www.ebrd.com/procurement/project-procurement/policies-guidelines.html
Vă invităm să consultați documentele incluse în anexele 1-2, să completați și să retrimiteți chestionarul din anexa 3. De asemenea, vă solicităm respectuos să ne expediați întrebările sau comentariile Dumneavoastră înainte de consultarea planificată a pieței (dacă doriți să păstrați confidențialitatea acestor întrebări și comentarii) sau vă rugăm să participați la eveniment și să vă împărtășiți opiniile referitor la următoarea întrevedere.
De asemenea, vă solicităm să menționați dacă vreuna dintre următoarele condiții reprezintă un impediment în procesul de participare a companiei Dumneavoastră sau dacă aveți nevoie de modificări ale termenilor licitației pentru a o face mai atractivă pentru participare.
Pentru întrebări suplimentare, le puteți adresa în scris la adresa de e-mail: sturhetcaia.olga@termoelectrica.md până la 26 octombrie 2025. Concomitent, vă invităm să participați la întrunirea on-line, care va avea loc în data de 27 octombrie 2025, ora 13:00 GMT (Chișinău: ora 15:00). Linkul de acces pentru participarea la ședința on-line va fi trimis separat la adresa de e-mail expediată Clientului de către compania interesată.
Menționăm că la întâlnire vor participa, de asemenea, reprezentanți ai Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).Anexe:
Anexa 1 – Mandatul (versiunea proiectului)
Anexa 2 – Cerințe de eligibilitate și calificare (versiune proiect)
Anexa 3 – Chestionar privind consultările de piață
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md