Contractarea Serviciilor de audit intern pe bază de contract pentru I.P. Agenția de Investiții



Caiet de sarcini din 14 august 2024

privind contractarea Serviciilor de audit intern pe bază de contract

 pentru I.P. Agenția de Investiții

  1. Obiectul achiziției: Servicii de audit intern pe bază de contract.
  1. Contextul desfășurării concursului: Agenția de Investiții este o Instituție Publică, fondată de Guvernul Republicii Moldova, creată și mandatată să atragă investiții strategice în Republica Moldova, să contribuie la creșterea exporturilor, să promoveze imaginea de țară și să dezvolte dimensiunea de diplomație economică. Pentru executarea corectă a misiunii sale, Agenția are nevoie de serviciile unui audit intern, pentru a asigura respectarea legislației Republicii Moldova și a procedurilor interne.
  1. Autoritatea contractantă: Instituția Publică Agenția de Investiții, mun. Chișinău, str. Eugen Doga, nr. 2, MD-2005.
  2. Scopul și obiectivul serviciilor de audit intern pe bază de contract: În cadrul domeniilor sale de activitate, I. P. Agenția de Investiții intenționează să achiziționeze servicii de audit intern pe bază de contract cu o companie sau persoană fizică, care va presta servicii de audit intern, organizate în conformitate cu prevederile Legii nr. 229/2010 privind controlul financiar public intern, Hotărârii Guvernului nr.557/2019 cu privire la aprobarea Codului etic al auditorului intern și a Cartei de audit intern, Ordinului Ministerului Finanțelor nr.153/2018 cu privire la aprobarea Standardelor Naționale de Audit Intern, Ordinului Ministerului Finanțelor nr.176/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activității de audit intern în scopul public, precum și Ordinului Ministerului Finanțelor nr.160 din 17.12.2020 Cu privire la aprobarea Regulamentului privind activitatea de audit intern pe bază de contract în sectorul public.
  1. Cerințe față de prestator: Persoana juridică sau fizică care corespunde următoarelor criterii (conform Ordinului Ministerului de Finante Nr.160/2020):
  • este înregistrată în Registrul de stat al persoanelor juridice sau în Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali;
  • genul principal de activitate este 70.22 "Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management";
  • nu dispune de restanţe privind achitarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi primelor la bugetul public naţional;
  • dispune de 2 specialişti angajaţi / contractaţi, care deţin experienţă de cel puţin 3 ani în unul din domenii precum audit intern, contabilitate, economie, finanţe publice, tehnologii informaţionale, drept, audit extern sau alte domenii de expertiză tehnică specifică;
  • cel puţin un auditor intern angajat / contractat sau fondatorul deţine Certificat de calificare profesională eliberat de către Ministerul Finanţelor, sau Certificat de calificare cu recunoaştere internaţională în domeniul auditului intern sau alt tip de Certificat de calificare sau expertiză în domenii tehnice specifice;
  • demonstrează conformitatea activităţii de audit intern, constatată în rezultatul evaluării externe a calităţii activităţii;
  • respectă cerinţele de pregătire profesională continuă a persoanelor antrenate în activitatea de audit intern;
  • nu se află în conflict de interese cu unitatea auditată şi obiectul auditului intern.
  1. Sarcinile Prestatorului de servicii de audit intern pe bază de contract:
  • Activitatea de audit intern pe bază de contract se va efectua de către Prestator, contractat de către Beneficiar, în condiţiile Regulamentului privind activitatea de audit intern, pe bază de contract în sectorul public, aprobat prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr.160 din 17.12.2020.
  • Efectuarea Misiunilor de audit coordonate cu Beneficiarul a domeniilor cu risc sporit:
    • financiar-contabil;
    • achiziții publice;
    • administrare a activelor;
    • tehnologii informaționale.
  • Efectuarea misiuni ad-hoc de audit intern, solicitate de Beneficiar;
  • Să elaboreze și să prezinte Beneficiarului:
    • Politica de monitorizare a sistemului de control intern;
    • Carta de audit intern;
    • Planul strategic al activității de audit intern;
    • Planul anual al activităţii de audit intern;
    • Programul de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern, - procedurile pentru desfăşurarea activităţii de audit intern;
    • Raport final de audit la finele fiecărei misiuni de audit intern.
    • Raportul anual al activităţii de audit intern;
    • Rapoartele de audit pe misiunile de audit incluse în planul anual.
  • Respectarea programului de lucru al Beneficiarului;
  • Participarea la şedinţe cu conducerea / reprezentanţii Beneficiarului;
  • Păstrarea confidenţialității informaţiilor, datelor, faptelor şi documentelor care se referă la activitatea Beneficiarului, inclusiv după încetarea Contractului;
  • Prestatorul va emite recomandări de audit doar cu privire la aria de acoperire a misiunii de audit intern desfăşurate;
  • Prestatorul va prezinta rapoarte cu privire la activitatea de audit intern în modul şi forma stabilite de către Ministerul Finanţelor;
  1. Locul desfășurării concursului: Republica Moldova.
  2. Perioada de desfășurare: Contractul va fi semnat pentru o perioadă de 12 luni.
  3. Procesul de aplicare: Candidații interesați trebuie să depună următoarele documente:
  • Extras din Registrul de stat al persoanelor juridice sau în Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali;
  • CV-ul persoanei sau portofoliul companiei, care va conține experiența și proiectele anterioare, incl. CV-urile persoanelor care vor fi delegate;
  • Documente care vor confirma competența în domeniu: Certificat de calificare profesională eliberat de către Ministerul Finanţelor, sau Certificat de calificare cu recunoaştere internaţională în domeniul auditului intern, sau alt tip de Certificat de calificare sau expertiză în domenii tehnice specifice;
  • Oferta financiară: în cazul persoanelor fizice - tarif brut, în cazul persoanelor juridice - tariful, inclusiv TVA. Suma totală pentru servicii prestate timp de 12 luni.
  • Certificat care confirmă lipsa de restanţe privind achitarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi primelor la bugetul public naţional.
  1. Aplicația va fi depusă cel târziu până la 02 septembrie 2024, la adresa de email: contabil@invest.gov.md, cu subiectul e-mailului: Prestare Servicii audit intern.
  2. Metoda de evaluare: Evaluarea ofertelor se va executa de către grupul de lucru pe achiziții al I.P. Agenția de Investiții, conform Legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice și a Procedurii de Achiziții aprobate prin Ordinul Nr. 07 din 03 aprilie 2024 al I.P. Agenția de Achiziții. Candidatul sau compania care va acumula punctaj maxim, în baza evaluării, conform celor 3 criterii de evaluare enumerate, va fi desemnat câștigător al concursului de achiziții.

Nr.

Criterii de evaluare

Scor maxim

1

Expertiză și abilitate

Se va analiza cunoștințele, studiile, echipa, certificările

35

2

Evaluarea experienței practice

Se vor evalua proiectele precedente de audit realizate

45

3

Oferta financiară, calculată conform formulei = (Preț minim oferit) / (Prețul ofertei evaluate) x 20 puncte

20

 

TOTAL

100