e-Licenţiere - un nou serviciu electronic care îmbunătățește interacțiunea dintre guvern și business

infografic_e-licentiereGuvernul lansează un nou serviciu electronic pentru cetățeni și business, „e-Licențiere”. Sistemul este implementat de Centrul de Guvernare Electronică în parteneriat cu Ministerul Economiei și Camera de Licenţiere. Acesta este destinat îmbunătățirii interacțiunii dintre Guvern şi Business și eficientizării lucrului Camerei de Licențiere.

Serviciul „e-Licenţiere” oferă o gamă completă de funcţii specializate pentru a optimiza depunerea și analiza cererilor de eliberare a licențelor de la Camera de Licențiere. Licențele pot fi solicitate în format electronic, fără ca agentul economic să se deplaseze la Chişinău.

Autenticitatea informaţiilor depuse de solicitanţii sau titularii de licenţă va fi verificată prin intermediul reţelelor electronice ale autorităţilor publice vizate. Aceștia vor fi  informați prin poșta electronică despre decizia Camerei de Licențiere.

“Acest exemplu de serviciu electronic necesită a fi multiplicat și pentru alte servicii publice, pe care statul le oferă mediului de afaceri. Avem nevoie ca businessul să producă bunuri, să ofere locuri de muncă pentru cetățeni și să achite impozite, nu să alerge cu diferite documente în birourile funcționarilor publici”
a declarat primul ministru Vlad Filat.

„E simptomatic faptul că primul serviciu electronic pe o bază tehnologică nouă este anume e-licenţierea. Ne propunem să perfecţionăm sistemul de licenţiere atât la nivel legislativ, cât şi instituţional, aceasta fiind una din priorităţile noastre. Avem responsabilitatea de a fi primii şi vom avea grijă ca proiectul să fie unul de succes, pentru a putea fi preluat ca model de alte instituţii”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Valeriu Lazăr.

Directoarea executivă a Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocan, a menționat că procesul de obţinere a unei licenţe s-a simplificat. „Serviciul e-Licenţiere înlătură barierele birocratice în vederea lansării unei afaceri. Acum sistemul de accesare a licenţelor este accesibil și la îndemână oricui”.

Fie că este vorba despre depunerea unei cereri de eliberare de licenţă, sau  despre reperfectarea sau prelungirea licenţei, paşii sunt la fel de simpli. Solicitantul va accesa interfaţa servicii.gov.md, va selecta  serviciul e-Licentiere, apoi, va alege din meniu tipul operaţiunii dorite: eliberare, reperfectare/prelungire. Ulterior acesta va selecta  activităţile sau domeniile potrivite şi va confirma condiţiile de licenţiere. După ce va completa secțiunile, solicitantul de licență va încărca documentele necesare, scanate, şi va confirma datele completate. După examinarea cererii de către Camera de Licențiere, solicitantul va fi anunţat prin e-mail despre decizia autorității. În cazul aprobării cererii, agentul economic poate achita taxele pentru licență la orice bancă. În final, el poate merge la Camera de Licențiere pentru a-și ridica licența sau o poate primi prin poștă.

Serviciul e-Licențiere va fi utilizat inițial pentru eliberarea licențelor de la Camera de Licențiere. Sistemul poate fi extins ulterior și pentru celelalte instituții care eliberează licențe.

“Serviciul e-Licențiere va avansa procesul de obținere de către agenții economici a actelor permisive eliberate de către Camera de Licențiere, la o nouă treaptă, una modernă, operativă, funcțională și eficientă”
a declarat directorul Camerei de Licențiere din Republica Moldova, Valentin Guznac.

Serviciul e-Licențiere a fost  elaborat cu utilizarea unor mijloace moderne de dezvoltare, în baza unei arhitecturi multi-tier. Interfaţa grafică a sistemului este uşor de utilizat şi prezintă o gamă largă de funcţii avansate, astfel încât utilizatorii pot efectua operaţiuni cu cea mai mare uşurinţă.

Serviciul public e-Licențiere este al treilea la număr lansat în 2012 de Guvern.