ONG-URILE CER SANCTIONAREA AUTORILOR RECLAMELOR CARE EXPLOATEAZA IMAGINEA FEMEII SEXUALE



Conferinta de lansareCoalitia "Tribuna femeilor", care intruneste Forumul Organizatiilor de Femei si Asociatia"Refugiul Casa Marioarei" cere inasprirea sanctiunilor administrative fata de autorii reclamelor care exploateaza imaginea femeii sexuale.

 

Tatiana Tofan, directorul "Refugiul Casa Marioarei", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa la Agentia INFOTAG, ca in perioada iunie 2007 - martie 2008 se implementeaza un proiect de eliminare a imaginii femeii sexuale din publicitate. "Nu mai putem privi standurile pe care femeile noastre sint prezentate cu vodca in mina sau cu roata la git. Este urit si ofensator. In Europa, pentru asemenea reclame producatorii de tigari si de bauturi alcoolice platesc 10% din beneficiu la un fond special de sustinere a victimelor traficului si alcoolismului. Este timpul sa implementam si in Moldova un sistem de sanctionare a celor care prezinta femeile pe pancarte ca pe o marfa, pentru a convinge populatia sa cumpere un produs anumit", a spus ea.

Elena Burca, presedinta Forumului Organizatiilor de Femei, a precizat ca proiectul prevede analiza legislatiei nationale in domeniu. "Nimeni nu stie exact ce prevede legea si cine se face responsabil pentru reclamele care se plaseaza pe strazile Chisinaului sau se difuzeaza la televizor. Vom insista sa fim auziti de catre politicienii de la noi, astfel ca imaginea femeii sa nu fie folosita la reclamele pentru alcool sau tigari. Autorii proiectului vor organiza intruniri cu reprezentanti ai agentiilor de publicitate si ai agentilor economici, pentru a le explica faptul ca femeile din publicitate sint sotiile, mamele, fiicele lor. Femeia este simbolul binelui, al vietii, al caminului familial", a spus Burca.

Proiectul este sprijinit financiar de catre Fundatia Soros-Moldova si Agentia Suedeza pentru Cooperare si Dezvoltare Internationala SIDA .

Sursa: Infotag