Promo

Studenții ȘSAJ au parte de un curs specializat de orientare către mass-media economică





Distribuie prietenilor:


Jurnalismul pe teme economice și financiare a devenit unul dintre domeniile importante ale mass-mediei. Știrile economice oglindesc primele semnale ale fenomenelor care au loc în mediul de afaceri, în sistemul bancar și în cel comercial, iar informația pe care o transmit reporterii publicului trebuie să fie cât se poate de clară și pe înțelesul tuturor. Cum să scriem simplu și interesant articole pe teme economice, „citind” corect cifrele și datele statistice? Despre aceasta studenții ȘSAJ au aflat de la jurnalistul Ion Chișlea, redactor-șef al portalului Economica.md.   

IMG 0803

Cursul a început cu o incursiune teoretică în jurnalismul economic. Instructorul i-a ajutat pe tineri să descifreze varii noțiuni economice și le-a explicat cum se formează prețurile într-o economie de piață liberă, ce înseamnă curs valutar, cerere și ofertă, balanță comercială, import și export, putere de cumpărare, inflație, monopol, concurență, spălare de bani, remitențe, sisteme off-shore ș.a. A urmat partea practică. Jurnaliștii în devenire au aflat ce trebuie să conțină o știre /un articol cu caracter economic, care sunt criteriile de selectare a subiectului pentru un reportaj din sfera economică, sau cum folosim cifrele și datele statistice în articole. De asemenea, studenții au învățat ce este reportajul pe o temă din domeniul financiar, cum găsim unghiul de abordare și cum utilizăm corect termenii de specialitate. Cunoștințele căpătate au fost consolidate prin exerciții practice.

Potrivit trainerului Ion Chișlea, cursul de Jurnalism pe teme economice și financiare este actual prin faptul că acest segment mediatic rămâne a fi puțin valorificat, iar insuficiența știrilor de factură economică condiționează neînțelegerea de către populație a multor fenomene ce se produc în societate. „Informația de natură economică este din ce în ce mai indispensabilă, fiind solicitată atât de cititorul simplu, cât și de analiști, întreprinzători și șefi ai marilor companii”, a conchis instructorul.

Tinerii spun că dificultatea exercițiilor practice a constat în alegerea subiectelor și transmiterea informației într-o manieră cât mai accesibilă pentru cetățeanul neavizat. „La acest curs am învățat că o știre economică bună are la bază niște cifre care contează foarte mult, însă cea mai complicată sarcină e să transmiți mesajul astfel încât fiecare cititor să-l înțeleagă”, a menționat Maria-Victoria Racu. 




Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Promo