Blogging-ul și vlogging-ul, două trenduri online, studiate la ȘSAJ



Blogging-ul și vlogging-ul, cele mai populare modalități de a te face auzit și cunoscut, s-au transformat în ultimii ani într-o adevărată industrie mediatică. Prin urmare, acestea nu puteau să lipsească din programul studenților de la ȘSAJ. Prin ce se deosebește un blog de un vlog? Cum a reușit conținutul video să revoluționeze și restructureze blogurile, prin simpla utilizare a telefoanelor mobile și a live-urilor pe rețelele sociale? – Despre aceste și alte aspecte tinerii au aflat de la bloggerița Vlada Ciobanu și de la vloggerul Dumitru Ciorici, antreprenor media, co-fondator al portalurilor Unimedia.info și Agora.md.  

Blog si vlog

Pentru început, studenții au învățat ce este bloggingul și prin ce se deosebește de jurnalism; precum și ce este limbajul catchy. Apoi, au fost familiarizați cu practicile de blogging și au identificat mai multe tipuri de bloggeri. După ce au acumulat cunoștințele și abilitățile necesare, cursanții au creat în echipă un blog al studenților ȘSAJ, în speranța că munca lor va fi continuată de promoțiile viitoare ale școlii. Ei s-au gândit la denumire, structură, conținut, design, etc. și au pus totul pe hârtie ca, în viitorul apropiat, să fie lansat, cu postări jurnalistice de calitate. Iar un blogpost bun, le-a atras atenția instructoarea Vlada Ciobanu, înseamnă „un mesaj puternic și o scriere impecabilă”.

În cadrul celui de-al doilea curs, Dumitru Ciorici le-a povestit viitorilor jurnaliști despre evoluția spectaculoasă pe care a cunoscut-o videoblogingul, imediat ce textul a început să fie înlocuit cu imaginea. „Tonul video-urilor este, de obicei, mai conversațional și relaxat, de aceea vloggerii nu trebuie neapărat să aibă abilități excelente de scriere; în schimb, trebuie să fie capabili să prezinte informații într-o manieră cât mai interesantă și originală și să-și exploateze propria carismă” – a menționat Dumitru Ciorici.  

De asemenea, studenții au aflat care sunt bloggerii și vloggerii de top din Republica Moldova și au analizat chiar unele postări ale acestora.

În opinia instructorilor, atât blogging-ul cât și vlogging-ul reprezintă un mod de exprimare liberă și un jurnal al zilelor noastre, o relatare diferită a lucrurilor, un fel de a te promova în mediul online și a vorbi deschis despre ceea ce te frământă și, nu în ultimul timp, o posibilitate de a atrage venituri suplimentare.

Studenții s-au arătat interesați de cele două trenduri din media online. Lucia Dascalescu afirmă că demult dorea să-și creeze un blog în care să reflecte probleme de educație. „Acum, îmi va fi mult mai ușor să mă lansez în blogging”, ne-a spus Lucia. Colega ei, Irina Soltan, este atrasă de conținutul video: „Instructorii ne-au oferit cunoștințele de bază, deci putem experimenta”, susține Irina.

Următorul curs la ȘSAJ va fi Social Media.