Distribuie prietenilor:


Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a desfășurat, în perioada 18-20 ianuarie, un nou program de instruire în domeniul educației media pentru profesorii de la treapta gimnazială. Instruirea, la care au participat 24 de cadre didactice din Chișinău și din suburbiile capitalei, a fost organizată în parteneriat cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport din mun. Chișinău.

Timp de trei zile, participanții au fost familiarizați cu conținutul cursului Educație pentru media și metodele de predare a acestei discipline opționale în clasele a VII-a și a VIII-a.

În debutul activității, Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI, a încurajat profesorii să beneficieze din plin de această oportunitate pentru a putea ajuta elevii să gândească critic și să devină consumatori conștienți de informații.

Formatoarele cursului, Loretta Handrabura, dr. în filologie, și Natalia Grîu, consultantă principală la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, autoarele curriculumului și ale manualului Educație pentru media, treapta gimnazială, au dezvoltat cele mai importante teme incluse în programul de studiu. Printre acestea - noile media și comportamentul pe rețelele de socializare; verificarea autenticității unei știri sau a unei fotografii; securizarea conturilor online; formele de abuz online și protejarea de hărțuirea virtuală etc. De asemenea, participanții au lucrat cu un șir de instrumente web, care fac lecțiile de Educație pentru media mult mai interesante, interactive și ajută elevii să-și dezvolte potențialul creativ.

Profesorii au apreciat cunoștințele obținute în cadrul instruirii. Margareta Simerețchii, directoarea Școlii „Ilie Fulga” din Stăuceni, consideră că acestea „sunt extrem de importante în era internetului”, iar „informațiile acumulate vor fi transmise elevilor într-o manieră accesibilă, explicită și convingătoare”.

Directoarea Școlii „Antonin Ursu” din Chișinău, Lucia Pisarenco, a menționat că „în condiţiile în care societatea devine dependentă de mijloacele de comunicare în masă, este nevoie de educaţie media pentru a creşte un public competent, capabil să filtreze şi să utilizeze conţinuturile audiovizuale”. Potrivit profesoarei, „educaţia media ne permite să delimităm binele de rău, adevărul de fals. Disciplina este importantă pentru elevi, ajutându-i să se descurce prin hățișurile informaţionale la care sunt expuși zilnic”.
 
Până în prezent, CJI a organizat cinci programe de instruire pentru învățătorii de la treapta primară la care au participat 86 de învățători. Alte două programe de instruire au fost desfășurate pentru 32 de profesorii de la treapta gimnazială. În anul de  studii  2018-2019, peste 1500 de elevi de la treapta primară și gimnazială, din circa 40 de școli, studiază educația pentru media la orele opționale sau la cele de dirigenție.

Instruirea a fost organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul proiectului „Consolidarea  libertății de opinie în Republica Moldova", implementat de CJI, cu susținerea Deutsche Welle Akademie și finanțat de Ministerul Federal pentru Cooperare Economică și Dezvoltare din Germania.
 


Ajută-ne să distribuim acest articol: