Promo

Mass-media reflecta de pe doua pozitii distincte campania electorala, raport CIJ





Distribuie prietenilor:


Mass-media reflecta de pe doua pozitii distincte campania electoralaMass-media din R. Moldova reflecta de pe doua pozitii distincte campania electorala (5 -18 februarie), arata rezultatele primului raport de monitorizare a Centrului Independent de Jurnalism (CIJ), ca parte a Coalitiei Civice pentru Alegeri Libere si Corecte - Coalitia 2009. Raportul de monitorizare a 24 de mijloace de informare a fost lansat miercuri, 25 februarie, transmite Info-Prim Neo.

Expertul CIJ, Nicolae Negru, a declarat ca in primele doua saptamani de campanie electorala, mass-media monitorizata a reflectat activ evenimentele ce au vizat alegerile, difuzand si publicand un numar foarte mare de stiri. În schimb, materialele de educatie electorala si sondajele vox-populi au fost mai curand exceptii decat parte a politicii editoriale.

Potrivit expertului, presa audiovizuala a reflectat de pe doua pozitii opuse campania. Pe de o parte, posturile publice Moldova-1 si Radio Moldova, precum si posturile private Antena C si NIT, au favorizat in materialele lor direct si indirect partidul de guvernamant si a defavorizat partidele de opozitie. „Aceste posturi au difuzat un numar foarte mare de stiri in care PCRM a aparut in lumina pozitiva. Este vorba, in special, de initiativele guvernarii de a majora bursele si salariile, de a reduce preturile la paine etc.", a spus Nicolae Negru. Postul privat Eu TV a favorizat intr-o masura mai mica partidul de guvernamant si masiv PPCD, defavorizand unele partide de opozitie, in special PLDM si AMN.

Posturile PRO TV, TV 7, si radio Vocea Basarabiei au incercat sa reflecte echidistant evenimentele. Vocea Basarabiei a avut un mesaj critic mai pronuntat la adresa PCRM in emisiunile sale, dar fara a ignora la stiri evenimentele care favorizeaza in mod obiectiv aceasta formatiune.

Si ziarele, agentiile de presa si portalurile informationale monitorizate, de asemenea, au reflectat campania de pe pozitii editoriale diferite. Potrivit expertului media Petru Macovei, ziarele Moldova Suverana si Nezavisimaia Moldova si portalul www.omg.md promoveaza direct un singur concurent electoral - PCRM, defavorizand partidele de opozitie, in special cele de orientare liberala. La fel, Agentia de stat Moldpres prezinta doar in context pozitiv PCRM, neglijand opozitia. Efortul editorial al ziarului „Flux" este indreptat spre defavorizarea acelorasi partide liberale si favorizarea PPCD.

O alta categorie de ziare, defavorizeaza clar PCRM si prezinta in context pozitiv unul sau mai multi concurenti din opozitie, in special PLDM, AMN si PL. Este vorba de Timpul de dimineata, Jurnal de Chisinau, Moldavskie Vedomosti, Cuvantul (Rezina) si portalul www.unimedia.md. În aceasta lista este si Saptamana, care partial prezinta in context pozitiv concurenti din opozitie, insa nu critica PCRM. SP (Balti) nu favorizeaza clar un concurent. În acelasi timp, agentia Infotag incearca sa se mentina pe linia prezentarii echilibrate a tuturor partidelor implicate in campania electorala. Agentia de stiri Info-Prim Neo nu a fost supusa monitorizarii.

Proiectul „Monitorizarea mass-media in campania electorala pentru alegerile parlamentare 2009" este realizat de CIJ in parteneriat cu Institutul de Marketing si Sondaje IMAS-INC in perioada 5 februarie - 5 aprilie. Proiectul este sustinut financiar de Fundatia Eurasia si Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID). 

 

http://www.info-prim.md  

 




Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Promo