ASOCIATIA BULGARILOR DIN PARCANI INVATA DESPRE MARKETING-UL SOCIAL



parcani.jpgLa 18 mai curent, in satul Parcani, r. Slobozia, Centrul CONTACT a organizat un seminar de instruire pentru Asociatia Culturala a Bulgarilor "Rodoliubet", cu tema "Marketing-ul social". Acest seminar a fost ultima activitate planificata pentru etapa a doua a proiectului "Fortificarea sectorului neguvernamental in regiunea transnistreana", finantat de Ambasada Statelor Unite ale Americii in Republica Moldova . Etapa respectiva a constat din seminare de instruire cu o durata de o zi, tema carora era stabilita de comun acord cu beneficiarii proiectului.

Obiectivele acestui seminar au fost urmatoarele:

  • Cunoasterea conceptului de marketing social;

  • Sensibilizarea structurilor comerciale pentru a fi responsabili din punct de vedere social;

  • Formarea abilitatilor de a efectua un studiu de marketing social la nivel local;

  • Formarea capacitatilor necesare pentru realizarea planului de marketing.


Margareta Vames, formatorul de la Centrul CONTACT , dupa o scurta introducere in tema, in care a explicat conceptul de marketing social, a continuat cu exercitii practice care le-a ajutat participantilor sa cunoasca tehnici de cercetare de marketing si cum sa elaboreze planul unei campanii de marketing social.

In cadrul discutiilor de evaluare, fiecare participant a declarat ca nu s-a mai confruntat pina acum cu conceptul de marketing social, aceasta notiune fiind pina atunci inteleasa in mod diferit, dar in finalul activitatii lucrurile au devenit mai clare.

Una din propunerile participantilor la seminar a constat in faptul ca sa se pastreze omogenitatea grupului de instruire pentru mai multe teme ce tin de activitatea in domeniul asociativ. In acest mod formatorul ar putea evalua cit de bine au asimilat cunostintele beneficiarii si i-ar oferi posibilitatea sa observe cresterea profesionalismului membrilor organizatiei, in particular, dar si evolutia organizatiei, la general.