Jurnaliștii au învățat cum să promoveze egalitatea de gen în media



IMG 7143Echitate, egalitate de gen și atitudini societale sunt câțiva din termenii însușiți de cei 17 jurnaliști, participanți ai programului de instruire Abordarea echilibrată în mass-media a subiectelor despre femei şi bărbaţi, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, în perioada 28-29 martie 2014.

În prima parte a programului, alături de Daniela Terzi-Barbăroșie,  expertă în problematica de gen, jurnaliștii din media locale și naționale au fost implicați în mai multe exerciții practice menite să descopere propriile stereotipuri și să propună soluții și idei pentru a le depăși.

Imaginea femeilor și bărbaților în mass-media și publicitate, agenda redacțională și dificultățile întâlnite în promovarea egalității de gen au făcut parte din programul celei de-a doua zi de instruire. Alina Radu, directoarea Ziarului de Gardă, a îndemnat jurnaliștii să includă în agenda lor și contactele mai multor femei experte și i-a încurajat să reflecte subiectele de presă, citând atât surse masculine, cât și feminine.
Mariana Gasnaș, reporter „VTI” Ungheni, a participat pentru prima dată la o instruire pe dimensiunea de gen şi a spus că va fi mai atentă de acum încolo la raportul femei-bărbaţi în materialele jurnalistice pe care le va scrie.

Cristina Chiron, reporter Radio Moldova Actualități, a precizat că datorită instruirii a învățat cum să contribuie la echilibrul femei-bărbați în mass-media. „Pentru a echilibra un material jurnalistic, voi căuta și voi cita neapărat, în calitate de surse, experți și analiști politici femei”, a completat Cristina Chiron.
  
Ina Landa, redactor-şef ziarul Expresul, Ungheni a menţionat că având o anumită experienţă în domeniul de gender, această instruire i-a dat posibilitatea să-și consolideze cunoştinţele pe care le avea şi să facă un schimb de experienţă util cu alţi colegi din media despre acest subiect.

La finalul instruirii, participanții au propus o serie de subiecte axate pe dimensiunea de gen, ce se vor materializa în articole jurnalistice, incluse ulterior într-o publicație.

Instruirea a fost organizată de CJI în cadrul proiectului „Schimbarea percepţiei femeii în societate prin intermediul mass-media”, implementat de CJI, în perioada septembrie 2013 –septembrie 2014, cu susţinerea financiară a Ambasadei Olandei la Kiev, prin intermediul Programului MATRA.