Liceul „A. Puşkin” optează pentru bunătate – esenţa vieţii



În perioada 15-16 martie curent, în LT „A. Puşkin” din oraşul Soroca a fost desfăşurată  activitatea „Calea spre bunătate şi politeţe”, pentru a promova conceptul de bunătate şi abilităţile emoţionale în rîndul discipolilor, care trebuie să existe, cu siguranţă, la o personalitate complexă şi pozitivă.

Este bine ştiut că procesul de educaţie a propriei personalităţi este unul care durează întreaga viaţă. Familia, şcoala şi comunitatea, asemenea unui grădinar, trebuie să se ocupe de educarea fiecărui copil, în mod diferit, căutînd în inima lui punctul accesibil binelui, deoarece educaţia este o lucrare a credinţii şi inimii.

Bibliotecara LT „A. Puşkin”, Zinaida SURUCEAN, a organizat o activitate de o mare importanţă culturală pentru elevii claselor primare, invitîndu-i să devină personaje din basm şi să se asigure că binele mereu învinge răul. Elevii au colaborat la ornarea sălii cu citate despre bunătate şi formule de politeţe. A fost organizat Turul Galeriei – elevii au fost încurajaţi să îşi exprime opiniile cu privire la binătate, prietenie şi iubire în culori. Copii au recitat poezii, accentuînd importanţa de a fi buni, politicoşi şi binecrescuţi. De asemenea au cîntat cîntece, fiind acompaniaţi de către Claudia ARTIMUC. Ansamblul muzical şcolar, condus de către dna Artimuc, a interpretat cîntece ale diferitor compozitori despre prietenie şi iubire, precum şi din creaţia proprie a conducătorului artistic.

Elevii clasei a VI-B au participat activ la ora opţională coordonată de către Zinaida Surucean, cu genericul „Lumea miraculoasă a cărţii”, cu implicarea elevilor Fiodorova Cristina, Filipenco Anastasia şi Colomeeţ Vasilii. Pentru a marca importanţa bunătăţii în viaţa de zi cu zi şi necesitatea de a aprecia bunătatea şi blîndeţea în alte persoane, a fost improvizată sceneta „Buratino şi Malvina”, în rolurile principale fiind elevii Dutca Diana şi Dutca Dmitrii. Ora de educaţie pentru bunătate a finisat cu un cîntec interpetat de toţi cei prezenţi, dorindu-şi unul altuia fericire.

Pe parcursul acestor ore, copiii au realizat că bunătatea înseamnă dragoste, toleranţă, dărnicie şi înţelegere. Bunătatea este liniştea şi pacea pe care o trăim şi din care putem dărui întruna, necondiţionat. Filosoful Lao Tzu spunea că bunătatea din cuvinte crează încredere, bunătatea în gîndire crează profunzime, bunătatea emoţională crează iubire. Ar fi bine să luăm aminte aceste cuvinte şi să ne schimbăm spre bine.

Evident că educaţia pentru bunătate nu trebuie să fie programată a se desfăşura în anumite zile şi ore, ci să o facem permanent, zi cu zi. Profesorii, părinţii, oamenii din jur trebuie să trateze copii cu încredere şi iubire, cu bunătate şi compasiune. Doar astfel copii vor învăţa să ne trateze la fel. Să nu uităm că noi, adulţii, suntem cele mai mari exemple în viaţa copiilor noştri.

După cum spunea Mark Twain, bunătatea este limbajul pe care surdul îl poate auzi, iar orbul îl poate vedea. Cu toţii putem vorbi mult şi face multe, dar să nu uităm că se cuvine să trăim în bunătate, oferind-o şi primind-o.

„În această viaţă nu putem face lucruri mari. Putem face doar lucruri mici cu o dragoste mare”, spunea maica Tereza. Credem, aşadar, că gemenul bunătăţii plantat în sufletul copiilor va rodi frumos şi vor recuceri lumea prin bunătate.

Svetlana Stelea,

Profesor LT „A. Puşkin”