hackathon

Zilele Transportului din regiunea Dunării 2018 - în spiritul cooperării transnaționale

Ajută-ne să distribuim acest articol:

Proiectul RADAR - Evaluarea riscurilor pe drumurile din zona Dunării - a participat la cea de-a 4 Conferință Internațională ”Zilele Transportului din Regiunea Dunării”, care a avut loc la data de 4 - 5 decembrie 2018, la Ljubljana, Slovenia.

Conferința cu participarea organizațiilor și persoanelor de înalt nivel din domeniul transporturilor (120 de participanți din 17 țări) a fost organizată de către Ministerul Infrastructurii din Slovenia, în cooperare cu EIRA -EuroRAP și UNECE.

018c6df518d01543d62276495fe6d7fa8dd6a7d3

Conferința a reunit comunitatea transporturilor pentru a face schimb de experiență, rezultate și idei despre toate aspectele legate de transport în macro-regiunea Dunării. Mai mult decât atât, scopul conferinței fost de a consolida cooperarea între părțile interesate  în macro-regiunea Dunării și de a aborda împreună provocările asociate cu punerea în aplicare a activităților din cadrul  politicii existente în sectorul vizat.

Principalul organizator al conferinței din acest an, Franc Žepič, coordonator al domeniului de prioritate 1b, declară că gestionarea activității reprezentanților celor 14 țări este extrem de solicitantă. Cu toate acestea, rolul de coordonare a domeniului prioritar este o oportunitate importantă pentru Slovenia, care ar putea să devină un punct important de comunicare și de coordonare a intereselor din regiune.

Secretarul de Stat al Ministerului, Nina Mauhler , a subliniat că Strategia UE pentru regiunea Dunării aduce o contribuție importantă la creșterea prosperității regiunii. " De când strategia a fost introdusă în 2011, unele dintre proiectele deja lansate au câștigat un impuls ... De asemenea, strategia oferă posibilitatea unei viziuni mai diferite asupra sistemului de transport. Guvernele din infrastructura de transport tind să se gândească mai întâi la cetățenii lor. Cu toate acestea, trebuie de avut în vedere faptul că proiectele interstatale sunt, totodată, importante pentru creșterea mobilității."

În timpul conferinței, ce a durat 2 zile , proiectul RADAR a fost prezentat de către partenerul lider, Olivera Djordjevic, Institutul European pentru Evaluarea Drumurilor - EuroRAP (EIRA - EuroRAP), Sanja Leš, Universitatea din Zagreb, Facultatea de Transport și Științe ale Traficului (FPZ) și Nina Petrič, Asociația Automobilelor și Motocicletelor din Slovenia (AMZS).

Prezentarea proiectului RADAR a inclus nu numai activitățile și rezultatele curente, dar și prezentarea acestuia drept un proiect care se bazează pe istoria de succes a SEE SENSoR. Proiectul SENSoR a dezvoltat conceptele de cartografiere a riscurilor rutiere (Risk Map), evaluarea prin stele a siguranței rutiere (Star Rating) și a planurilor de investiții pentru drumuri mai sigure (SRIP) pentru contramăsurile selectate și ratele cost-beneficiu ale acestora într-un sondaj rutier de 19.000 km în Europa de Sud-Est, utilizând metodologia Programului de evaluare a drumurilor (RAP). SENSoR a demonstrat că este posibil să se ofere o viziune de ansamblu privind siguranța rețelei în regiune.

RADAR include o aplicare practică a acesteia și consolidează abordarea prin:

  • o mai mare angajare transnațională între autoritățile rutiere;
  • îmbunătățirea cunoștințelor la nivel operațional prin instruirea pe documente și instrumente disponibile în limbile naționale și prezentarea oportunităților de îmbunătățire a siguranței autorităților rutiere, oferind o platformă de networking
  • și, în sfârșit, o strategie și planuri de acțiune specifice fiecărei țări.

Succesul metodologiei de cartografiere a riscurilor - Risk Mapping and Star Rating - evaluarea prin stele a siguranței rutiere, a fost confirmat și de Partenerul Asociat Strategic al proiectului RADAR, dl Radu Rogovei, șeful departamentului în cadrul Ministerului Economiei și Infrastructurii din Republica Moldova. El a explicat că înainte de a utiliza metodologia RAP pe teritoriul Moldovei, drumurile erau de proastă calitate , fără marcaje și indicatoare; cu o calitate a pavajului foarte joasă și lipsite de barierele de protecție în caz de derapare. Deși majoritatea drumurilor aveau garduri de siguranță, acestea erau de o calitate prea joasă.  Drumurile erau folosite pentru trafic mixt, fiind calificate drept foarte periculoase pentru toți participanții la trafic, în special pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. Similar cu alte țări, lipseau măsurile de reducere a vitezei, străzi pietonale de o calitate slabă, cu puține sau, chiar, fără treceri pietonale. După aplicarea metodologiei de cartografiere a riscurilor, drumurile au fost evaluate ca având 3 sau mai multe stele. Acestea nu numai au devenit mai sigure, ci și mai iertătoare și mai puțin periculoase pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor.

c9cf396626ccf933db1d58485b416145fc5e45f7

Conferința s-a încheiat în speranța utilizării cooperării transnaționale pentru salvarea a cât mai multe vieți pe drumurile din zona Dunării. Zilele Transportului din regiunea Dunării 2018 s-au încheiat sub impresia că, odată cu implicarea tuturor în identificarea unor soluții de îmbunătățire a drumurilor și a siguranței pe șosele, rezultatele așteptate urmează.



Organizații vizate: Automobil Club din Moldova |


Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.