Alegeți secțiunea




ЦНЖ предоставляет журналистам и медийным учреждениям бесплатные юридические консультации

Программа политики, законодательства и исследований в области СМИ Центра независимой журналистики (ЦНЖ) оказывает бесплатные юридические консультации журналистам и медийным учреждениям Республики Молдовa. Таким образом, ЦНЖ способствует выявлению и решению проблем юридического характера, с которыми сталкиваются СМИ. Желающие могут воспользоваться квалифицированной юридической помощью, получить копии действующих законодательных актов, информацию о других источниках и т.д.

Оказываются консультации в области законодательства масс-медиа, прав и обязанностей журналистов, в особенности: защита чести, достоинства и репутации профессиональных журналистов, право на свободу выражения, доступ к информации, право на частную жизнь, юридический статус учреждений СМИ, рeклама, авторское право. Консультации предоставляются как по телефону и по e-mail, так и лично. 

Если вам необходимо получить консультацию по проблемам законодательства в сфере масс-медиа Республики Молдова, вы можете позвонить по номеру (+373 22) 213 652, связатся с Кристиной Дурня cdurnea@ijc.md или Зинаидой Савенко zsavenco@ijc.md

Бесплатные юридические консультации предоставляемые Центра независимой журналистики является частью финансируемого USAID, UK проекта «СМИ в поддержку демократии, интеграции и подотчетности в Молдове» (MEDIA-M) и внедрённым Internews in Moldova, направленного на содействие развитию независимых и профессиональных СМИ и создание медиа-сектора, более устойчивого к политическим и финансовым давлениям.

Servicii organizare a atelierelor de terapie prin artă pentru refugiați și comunitățile gazdă din Cimișlia și Leova

Batch 2.2.4 Horizontal RO Dezvoltare

Contextul anunțului

Anunțul face parte din contextul proiectului "Furnizarea unui răspuns umanitar multisectorial pentru refugiații ucraineni și gospodăriile vulnerabile din Republica Moldova" implementat de AO Dezvoltare prin Implicare în cadrul programului ECHO PLACE. Acest proiect are ca scop oferirea de suport și asistență umanitară refugiatilor ucraineni și gospodăriilor vulnerabile din Republica Moldova.

În cadrul acestui proiect, atelierele de terapie prin artă au o importanță semnificativă ca instrument de suport psihologic. Într-un context în care refugiații se confruntă adesea cu traume și stres asociate cu experiențele lor de migrație și separare de comunitățile de origine, atelierele de terapie prin artă oferă un mediu sigur și creativ în care aceștia pot exprima și procesa emoțiile și experiențele lor.

Prin intermediul atelierelor, participanții au ocazia de a explora și de a se exprima prin diverse forme artistice, cum ar fi pictura, desenul, muzica sau colajul. Aceste activități artistice facilitează exprimarea emoțională, promovează comunicarea și interacțiunea între participanți și contribuie la procesul de vindecare și recuperare psihologică.

 

  • Obiectiv: Organizarea a 10 sesiuni de ateliere de terapie prin artă, adresate refugiaților și comunităților gazdă din Cimișlia și Leova(există posibilitatea de a extinde aria proiectului în UTA Găgăuzia), cu scopul de a oferi un spațiu sigur și creativ pentru exprimare, vindecare și interacțiune între diferite grupuri etnice și culturale.
  • Durată și locații: Atelierele vor avea o durată totală de 10 sesiuni și vor fi organizate în raza raioanelor Cimișlia și Leova (există posibilitatea de a extinde aria proiectului în UTA Găgăuzia). Locațiile specifice pentru fiecare sesiune vor fi stabilite pe parcurs, ținând cont de nevoile și accesibilitatea participanților. Atelierele vor fi livrate în lunile august - septembrie 2023.
  • Materiale și transport: Organizația contractantă va asigura materialele necesare desfășurării atelierelor de terapie prin artă. De asemenea, organizația va fi responsabilă de asigurarea transportului în raza raioanelor Cimișlia și Leova, pentru a facilita participarea refugiaților și a comunităților gazdă la ateliere.
  • Conținut și metodologie: Atelierele de terapie prin artă trebuie să fie structurate și să utilizeze diverse tehnici și medii artistice, cum ar fi pictura, desenul, sculptura, colajul etc. Acestea trebuie să fie adaptate nevoilor și experiențelor participanților, favorizând exprimarea emoțională, interacțiunea socială și procesul de vindecare.
  • Cunoașterea limbii și culturii: Candidatul trebuie să aibă abilități lingvistice pentru a comunica cu persoanele care vor primi servicii de consiliere. Un avantaj va fi cunoașterea limbii lor maternă și să fie familiarizat cu cultura și valorile acestora, la fel poate fi utilizată limba rusă și română pentru comunitățile gazde.

Criterii de eligibilitate pentru participanți:

  • Experiență anterioară: Persoanele interesate trebuie să poată demonstra experiență relevantă în  livrarea sesiunilor de terapie prin artă.
  • Competențe lingvistice: Candidații trebuie să demonstreze cunoașterea avansată a limbii ruse. Cunoașterea limbii ucrainene constituie un avantaj suplimentar. (se va indica în CV)
  • Calificări academice: Candidații trebuie să aibă studii în domeniul psihologiei, terapiei ocupaționale, artei terapiei sau într-un domeniu similar. Este important ca persoana să aibă abilități în artă și să înțeleagă procesele de creație artistică, precum și modalitățile prin care aceasta poate fi utilizată în terapie.
  • Disponibilitate: Candidații trebuie să fie disponibili pentru a se deplasa în teren (localitățile din raionul Cimișlia și Leova) în perioada august - septembrie.
  • Etică profesională: Candidații trebuie să fie responsabili, etici și să respecte confidențialitatea informațiilor personale ale beneficiarilor.

Dosarul pentru participare la concursul de selectare:

  1. CV–ul cu indicarea experienței anterioare relevante;
  2. Dovada experienței în furnizarea acestui tip de servicii;
  3. Diploma de studii;
  4. Oferta financiară, care va include costul pe zi cu includerea tuturor contributiilor angajatului și angajatorului;
  5. Conceptul atelierelor.

Procedura de aplicare la concurs: companiile/persoanele interesate pot trimite dosarul la adresa electronică: dezvoltare.implicare@gmail.com .

Pentru întrebări suplimentare vă puteți adresa la  dezvoltare.implicare@gmail.com  sau la telefonul 078141429 .

Termen de depunere a ofertelor - 10 iulie 2023.

Proiectul este implementat cu susținerea Consorțiului PLACE. În colaborare cu inițiativa REACH, People in Need Moldova și NRC - Norwegian Refugee Council, precum și cu sprijinul oferit de EU Civil Protection & Humanitarian Aid, Acted extinde sprijinul acordat refugiatilor ucraineni din Republica Moldova. Prin intermediul diverselor evenimente, Consorțiul PLACE va susține protecția refugiaților și a cetățenilor vulnerabili din Republica Moldova și le va oferi soluții pentru cazarea pe termen mediu și lung.

Concurs de achiziție: materiale de construcție!

ÎNTRODUCERE

AO Silent Generation este o organizație non-profit care activează în regiuinea de nord a Republicii Moldova, orașul Bălți și raioanele Sîngerei, Fălești, Rîșcani Florești. Activând în domeniu de peste 7 ani, asociația a creat parteneriate locale cât cu Asociații Obștești din regiune atât și cu Administrații Publice Locale și contribuie la dezvoltarea sectorului de tineret, la promovarea politicilor publice, dezvoltarea comunităților dar și la asigurarea transparenței și creșterea capacităților interne ale acestor părți interesate.

În cadrul acestei achiziții așteptăm oferte de preț  pentru materiale de construție conform termenilor de referință Această procedură de achiziție se realizează pentru implementarea proiectului  „ Consolidarea capacităților interne ale grupurilor de inițiativă locală” în cadrul proiectului „EU4Accountability - Societatea civilă împuternicită pentru o mai mare responsabilitate socială în Moldova” finanțat de Uniunea Europeană.

Termen limită de expediere a ofertelor:

Termenul limită de primire a ofertelor este până în data de 10 iulie 2023, ora 10:00. Ofertele recepționate după ora indicată vor fi respinse.

Licitația este planificată în data de 12 iulie 2023, după exprirarea termenului de depunere a ofertelor;

Condițiile de participare:

1. Ofertele sunt primite în varianta electronică cu semnătură și ștampilă pe ofertă și material de suport (după caz), la adresa  electronică ngo.silentgeneration@gmail.com. 

2. Contractul va fi semnat cu compania care va oferi prețurile cele mai competitive pentru produsele solicitate, cu condiția livrării și la adresa indicată de solicitant.

3. Bunurile vor fi achitate  timp de 3 de zile de la data livrării produselor și semnării actului de predare-primire și coonformitate a produselor livrate cu cele solicitate; 

4.În ofertă se vor indica prețurile fără TVA, marca comercială, denumirea și descrierea articolelor;

5. Ofertantul câștigator este obligat până  la semnarea contractului  să transmită următorul pachet cu documente:  Certificatul de înregistrare a companiei, Certificatul de lipsa datoriilor fiscale, certificatele de calitate, conformitate și de siguranță a produselor oferite.

6. Pentru a fi considerată validă, oferta trebuie să conțină formularul de participare completat și semnat conform tabelului

Nr.or

Tipul bunului/descriere

Cantitatea

Costul fără TVA

Costul total

         

7. Nu se acceptă oferte parțiale.

Termeni de referință: Lista bunurilor supuse achiziției:

1.       Pavaj preset colorat (alb) mărimea100x200X40- 300 m2

2.       Borduri mici prefabricate colorate (alb) mărimea 1000x250x80 -185 metri liniari

3.       Ciment  portland М400 saci (40kg-45kg) cantitatea 5600 kg

4.       Serviciul transportare articole în Comuna Izvoare, raionul Florești

AO Servicii Sociale Durabile solicită oferte comerciale pentru achiziționarea unui laptop, Windows, un rucsac pentru laptop, imprimantă multifuncțională

 

CAIET DE SARCINI

Privind achiziția 1 laptop, Windows, un rucsac pentru laptop și o imprimantă multifunțională

Proiect: „Dezvoltare prin organizare” finanțat de Biroul din Moldova al Entității Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women), în baza contractului de grant SG004232MDA din 11. 04. 2023 încheiat cu Un Women Moldova .

1. GENERALITĂŢI

Prezentul Caiet de Sarcini conține specificații tehnice, face parte integrantă din documentația de atribuire în vederea participării la procedura competitivă-cerere de oferte şi constituie ansamblul cerințelor minimale de bază cărora se elaborează de către fiecare ofertant propunerea tehnico-financiară, în condițiile în care criteriul de evaluare a ofertelor este „cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic”.

Cerințe referitor la Oferta comercială:

  • Ofertele trebuie să conţină adresa, telefonul şi rechizitele bancare ale ofertantului, Data;
  • Perioada de garantie oferita la echipamentul procurat;
  • Semnătura şi amprenta ştampilei;
  • Va indica prețurile la cota TVA 0% (condiție obligatorie). AO Servicii Sociale Durabile va oferi documentele confirmative pentru plata la cota TVA 0%.
  • Se solicită o perioadă de valabilitate a ofertei de 5 zile din data de 5 iulie 2023;

Data limită de depunere a ofertelor: 5 iulie 2023

2. OBIECTUL PROCEDURII DE ACHIZIŢIE

Achiziționarea:

Lot 1: 1 laptop, windows, un rucsac pentru laptop, mouse fără fir, covoraș pentru mouse

Lot 2: 1 imprimantă multifuncțională

3. SPECIFICAŢII TEHNICE

Lot 1

Nr.

Tip produs

Unități

Specificații

1

Laptop (Laptop Asus VivoBook 15)

1 buc.

Procesor

Minimum Intel Core i5

Diagonală display (inch)

15.6

Capacitatea memoriei RAM (Gb)

Minimum 8

Capacitate stocare SSD (Gb)

Minimum 256

Wi-Fi

da

Tip display

IPS

Tip placa video

Integrată

2

Rucsac pentru laptop

1 buc.

Protecție carcasă

Rezistent la apă și șocuri

Compatibilitate diagonala laptop (inch)

Minimum 15,6

3

Sistem de operare

1 buc

Windows

Windows

4

Mouse fără fir

1 buc

Interfață conectare

Bluetooth/USB

5

Covoraș pentru mouse

1 buc

Material

Textil/cauciuc

 

Lot 2

Nr.

Tip produs

Unități

Specificații

1

Imprimantă multifuncțională (Multifuncțional Inkjet Epson L5190)

1 buc.

Tip dispozitiv

multifuncțională

Culoare de imprimare

Color, alb-negru

Număr de cartușe

4

Interfață USB

da

Funcție de scanare

da

Funcție de copiere

da

 

Caracteristicile tehnice și funcționale specificate în Caietul de Sarcini sunt minimale și obligatorii. Ofertanții pot oferi produse cu caracteristici tehnice și funcționale superioare celor specificate.

3.2. Livrare

a) Produsul va fi livrat în condițiile menţionate în contractul de achiziţie.

b) Produsul oferit trebuie să fie conform cu detaliile tehnice specificate în anexele tehnice.

c) Documente care însoțesc livrarea: certificat de garanție.

d) Livrarea produsului către Beneficiar, se face la sediul furnizorului, în conformitate cu instrucțiunile producătorului.

e) Livrarea produselor achiziționate se va efectua maximum în decurs de 10 din momentul achitării.

3.3. Garanție și service după vânzare

a) Furnizorul va trebui să asigure garanția de bună funcționare, calitatea și performanțele bunurilor pentru o perioadă de minim 24 luni, ea fiind specificată pentru fiecare tip de componenta în parte.

b) Perioada de garanție începe din momentul recepției finale, respectiv livrarea produsului .

c) Defecțiunile înregistrate vor fi sesizate la reprezentanța Furnizorului.

4. PERIOADA DE VALABILITATE A OFERTEI

  • Se solicită o perioadă de valabilitate a ofertei de 5 zile din data de 5 iulie 2023.

Data limită de depunere a ofertelor: 5 iulie 2023

5. MODALITĂŢI DE PLATĂ

  • Plata produselor se va efectua în conformitate cu contractul încheiat între Beneficiar și Furnizor, prin transfer bancar.

Prețul va fi indicat cu TVA COTA ZERO (TVA 0%).

6. PRECIZĂRI FINALE

  • ofertele vor fi transmise directorului de proiect – Digori Ion ( date de contact 069888697, ssdurabile@gmail.com)
  • Operatorul economic declarat câștigător după finalizarea evaluării, va încheia contractul de furnizare cu Beneficiarul. Oferta pe baza căreia operatorul economic a fost declarat câștigător devine parte integrantă a contractului de furnizare.
  • Organizatorul își rezerva dreptul de a accepta sau de a respinge orice oferta sau pe toate ofertele.
  • Respectarea instrucțiunilor din Caietul de Sarcini este obligatorie pentru toți operatorii economici care au depus oferta.

 

Termene de referință pentru selectarea unei/ unor companii/ societăți furnizoare de certificate valorice (vouchere) pentru rechizite școlare

 Asociația pentru Abilitarea Copilului și a Familiei "AVE Copiii" este o organizație neguvernamentală și apolitică care promovează drepturile copilului și care intervine pentru a preveni intrarea copiilor și a familiilor în situații dificile, acționează pentru reabilitarea și reintegrarea familială și socială a copiilor abandonați și a victimelor violenței sau a persoanelor expuse riscului de violență, sprijină familiile și copiii defavorizați, copiii cu dizabilități, din comunitățile de refugiați ucraineni, dar și din comunitățile locale.

AVE Copiii este partener al Hoffnungszeichen | Sign of Hope e.V. (SoH), o organizație umanitară și de dezvoltare care promovează drepturile omului, oferind asistență umanitară și cooperare pentru dezvoltare în mai multe țări din întreaga lume. Cu finanțare de la Biroul Federal de Externe al Germaniei (GFFO), SoH sprijină persoanele care au nevoie de adăpost, asistență în numerar, sprijin psiho-social și alte activități în Ucraina, Slovacia și Moldova. În cadrul acestui angajament, AVE Copiii urmează să ofere vouchere pentru produse alimentare, igienice și sanitare, și pentru rechizite școlare în Republica Moldova.

AO AVE Copiii este în căutarea unei/unor companii/societăți cu unități comerciale din municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr Lunga, Vulcănești), care sunt gata să tranzacționeze certificate de valoare (vouchere) pentru următorul lot:

          LOT UNIC: Rechizite școlare - 1900 certificate valorice (vouchere) cu o valoare nominală de 25,1 Euro/ voucher.

Valoarea nominală în lei moldovenești depinde de cursul de schimb și va fi stabilită la momentul negocierilor cu entitatea/entitățile câștigătoare.

  1. Scopul Termenilor de Referință

Achiziționarea certificatelor valorice (vouchere) care pot fi schimbate pe rechizite școlare destinate familiilor de refugiați din Ucraina și familiilor locale stabilite în municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești).

Solicităm oferte de la companii pentru procedura de achiziție prin licitație deschisă de vouchere care pot fi schimbate pe rechizite școlare în unitățile comerciale din municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești).

  1. Cerințe
  • Prețul voucherilor trebuie să corespundă valorii nominale a acestora;
  • Cheltuielile legate de emiterea acestora vor fi suportate de către ofertant (vânzător);
  • Ofertantul (vânzătorul) trebuie să demonstreze capacitatea de a asigura că voucherile vor fi utilizate pentru achiziționarea exclusivă de rechizite școlare;
  • Ofertantul se va asigura că se aplică următoarele interdicții:
  • schimbarea voucherului pe bani, inclusiv în cazul returnării produselor achiziționate (dacă acest lucru (returnarea) este prevăzut de lege);
  • achiziționarea de băuturi alcoolice, vin, țigări/ țigarete și produse din tutun, inclusiv țigări electronice, parfumuri sau postere de parfum, produse pirotehnice și explozive, bilete de loterie etc.
  • Ofertantul va aplica următoarele drepturi:
  • acceptarea returnării produselor (conform reglementărilor în vigoare) și înlocuirea acestora cu produse de aceeași valoare;
  • procurarea de produse cu un preț mai mare decât valoarea nominală indicată în voucher, doar cu achitarea din buzunar, de către cumpărător (beneficiar), a diferenței de preț;
  • Voucherul trebuie să aibă un număr de serie sau un cod QR etc., pe baza căruia să fie posibilă prezentarea unui raport privind utilizarea voucherului de către beneficiar;
  • Voucherul poate fi utilizat în unitățile comerciale amplasate în municipiul Bălți, raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și în UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești);
  • Voucherul poate fi restituit în caz de deteriorare;
  • Voucherul va avea un termen de valabilitate care nu va depăși 31.12.2023;
  • Materialul voucherului, dimensiunile, culorile, logo-urile care vor fi amplasate pe acesta - vor fi negociate înainte de încheierea contractului;
  • Disponibilitatea de a emite voucherele în 5 zile lucrătoare de la data transferului.
  1. Modalitatea de achitare a voucherului
  • Plata în avans (înainte de utilizarea voucherilor) a 80% din valoarea totală a contractului;
  • Diferența de plată se plătește după un raport lunar privind utilizarea voucherelor;
  • Voucherele nerevendicate/neutilizate nu se plătesc (în caz de furt, pierdere etc.);

Toate aspectele legate de metoda de monitorizare și de raportare, vor fi discutate înainte de încheierea contractului.

 

  1. Dosarul solicitantului trebuie să conțină următoarele informații:
  • Date despre companie: nume, adresă legală, număr de telefon de contact, e-mail, date bancare;
  • Certificatul de înregistrare a societății;
  • Extras din Registrul de stat al societăților și organizațiilor în care este menționat administratorul;
  • Declarație privind conflictul de interese (dacă există un conflict, această declarație va fi scrisă în formă liberă);
  • Autorizația de import, precum și alte autorizații necesare;
  • Dovada prezenței unităților comerciale în municipiul Bălți și în raioanele Basarabeasca, Cahul, Leova, Ștefan Vodă, Ungheni, Cimișlia, precum și în UTA Găgăuzia (Comrat, Ceadîr-Lunga, Vulcănești);
  • O scurtă descriere a capacității tehnice de gestionare a voucherilor și a capacității de a raporta utilizarea lunară a acestora de către beneficiari;
  • dovada respectării cerințelor indicate în capitolul B din prezentul Caiet de sarcini;

-     Prețul unitar (în lei moldovenești, inclusiv TVA) pentru listele prestabilite de rechizite școlare (Anexa 1);

-    Valabilitatea ofertei - minim 30 de zile;

 

  1. Criterii de evaluare:

Oferta câștigătoare este determinată în baza următoarelor criterii:

Criterii

Punctaj de evaluare

Reputație: Furnizori cu istorie demonstrată în furnizarea de vouchere pentru rechizite școlare

10 puncte

Acoperire geografică: voucherele pot fi valorificate în cât mai multe regiuni țintă

15 puncte

Sortiment larg de produse: Ofertele de produse per categorii de produse din Anexa 1

25 puncte

Preț: Cel mai mic preț pentru produse similare conform Anexei 1

50 puncte

TOTAL

100 puncte

Punctajul maxim acordat la evaluare este de 100 de puncte.

  1. Altele

Dosarele vor fi trimise la adresa office@avecopiii.md cu titlul "Oferta vouchere rechizite școlare"

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 12 Iulie 2023, ora 24:00 (Ora locală). Dosarele primite după această dată nu vor fi considerate.

Dosarele care nu îndeplinesc cerințele propuse vor fi respinse.

Rezultatele evaluării ofertelor vor fi anunțate individual, în scris, de către comisia de evaluare, tuturor participanților în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data limită de depunere a dosarelor.

Pentru detalii, trimiteți întrebări în scris la office@avecopiii.md până la 5 Iulie 2023, ora 24:00 (ora locală). Răspunsurile vor fi oferite în scris către 7 Iulie 2023, sfârșitul zilei de muncă.

 

Anexa nr.3

Lista standard de rechizite școlare

Denumirea companiei:

Furnizați informații detaliate despre oferta de produse din aceeași categorie

Nr. d/o

Categoria de produse

Specificațiile produsului

Oferta de produse per fiecare categorie

Preț unitar în lei cu TVA inclus per fiecare produs

1.

Agenda elevului

Format A5, conține un tabel pentru lecții și un tabel pentru note, are 88 de foi și o copertă elastică cu imprimare color pe ea

   

2.

Caiete liniate/matematice (12, 24, 48 de pagini)

Caiete liniate/matematice (12, 24, 48 de pagini), format A5. Pagini realizate din hârtie offset de înaltă calitate. Coperta are un imprimeu minimalist

   

3.

Creioane simple

Creion, negru HB, material din lemn, cu gumă de șters, dimensiune 17,5 cm

   

4.

Creioane colorate, 12/set

12 creioane/set, hexagonale, pigmenți de înaltă calitate, aplicare uniformă și ușoară, mine de duritate medie, lemn din păduri certificate

   

5.

Stilouri

Stilou de unică folosință; grosimea scrisului - 0,7 mm; transparent; capac și vârf de culoarea minei

   

6.

Riglă

Rigla lungime - 30 cm, lățime - 2 cm, culoare - transparentă; cu gradații negre, calitate - dură; formă - dreaptă

   

7.

Album de desen

Album de desen Album de desen, hârtie groasă, rezistentă la umiditate, 40 de coli, cu cordon de strângere

   

8.

Set geometric 7 piese/cutie

Setul conține: compas metalic, raportor, raft de susținere, suport de inserție-înscriere; suport pentru stilou; inserție ac; stilou de rezervă în trusă de creion. Ambalaj: cutie cu capac. Conceput pentru desen și grafică în creion. Potrivit pentru elevii de gimnaziu și liceu.

   

Semnătura                                                                               Ștampila