Internews în Moldova este în căutarea unei companii care să realizeze un sondaj național privind percepția mass-media în țară

Data limită: Noiembrie 17, 2017

Către:  Companii de cercetare  și studii sociologice

Descriere

Internews este o organizație internațională de dezvoltare  media ce activează mai bine  de 35 de ani pentru a asigura  accesul la informații de încredere și de calitate în întreaga lume. Organizația ajută partenerii media locali să devină mai profesioniști, să-și îmbunătățească conținutul și să ofere informații obiective și precise, care i-ar ajuta pe cetățeni să ia decizii politice, sociale și economice mai bune, și care ar contribui la îmbunătățirea calității vieții lor. În 2017, Internews a lansat cu sprijinul financiar al  USAID proiectul "Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova" (MEDIA-M). Programul are ca scop promovarea dezvoltării  mass media independente și profesioniste, contribuind astfel la crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și financiare. În cadrul acestui proiect, Internews  va analiza preferințele  media ale locuitorilor Republicii Moldova, percepțiile publicului față de mass-media, educația mediatică și cultura consumului de știri.

Pentru a susține aceste eforturi, Internews în Moldova este în căutarea unei companii  care să realizeze un sondaj național privind percepția mass-media în țară. Studiul va măsura cât de bine consumatorii înțeleg conținutul media, dacă jurnaliștii și instituțiile media oferă un produs mediatic profesionist  și va  evalua nivelul de cunoaștere a diverselor grupuri țintă despre propagandă și dezinformare.

Obiectivele studiului

Pentru a obține o imagine de ansamblu asupra percepțiilor consumatorilor media, în conformitate cu reședința, sexul, vârstă și nivelul de educație, printre alți factori potențiali, sondajul ar trebui să arate:

  • Cât de bine informați sunt consumatorii de media despre evenimentele curente;
  • Nivelul potențial de dezinformare;
  • Procentul de persoane care pretind că sunt capabile să determine când mass-media manipulează audiența și când prezintă fapte;
  • Care sunt cele mai populare posturi media și sursele de informare preferate (TV / radio / Internet / ziare, etc.) în ordinea fiecărui respondent?
  • Care sunt grupurile țintă cele mai vulnerabile la informații false;
  • Care sunt cele mai credibile mijloace de informare: locale sau internaționale.

Metodologia

Pentru a îndeplini aceste cerințe, compania selectată va trebui să:

  • Elaboreze un chestionar în limbile română, rusă și engleză;
  • Selecteze respondenții (în bază de vârstă, sex, domiciliu, limbă, educație, etc.)
  • Efectueze interviuri față în față cu fiecare respondent (fiecare interviu personal va consta în aproximativ 30 de întrebări, inclusiv întrebări complementare de verificare/testare a nivelului de educație mediatică etc.);
  • Furnizeze și difuzeze o bază de date stratificată a rezultatelor sondajului;
  • Organizeze 5 focus-grupuri în Chișinău (unul în limba română și unul în limba rusă), Bălți, Comrat, Cahul;
  • Trimită datele colectate și raportul analitic preliminar în limbile română, rusă și engleză în cel mult 30 de zile lucrătoare de la terminarea lucrărilor de teren.

Studiul va implica cel puțin 1 300 de respondenți (cu vârsta de la 18 ani) din diferite regiuni ale Moldovei (cu excepția malului stâng al Nistrului). Eroarea maximă de eșantionare a sondajului ar trebui să fie de +/- 3,5%.

Metodologia și întrebările vor fi coordonate și aprobate de Internews în Moldova.

Calificări necesare

Compania trebuie să aibă:

  • Minim 3 ani de experiență în domeniul cercetărilor sociologice și a evaluării proiectelor și programelor;
  • Abilități de cercetare calitativă și cantitativă;
  • Capacități de scriere a rapoartelor analitice in română, rusă și engleză;

Cerințe de depunere a dosarelor de participare

Participanții trebuie să depună:

  • O descriere a metodologiei de cercetare, inclusiv;
  • Un chestionar draft
  • Întrebările pentru focus group-uri
  • Date privind populația cercetată, cadrul și metoda de eșantionare
  • Calendarul activităților planificate;
  • Bugetul detaliat (prețul ar trebui să includă toate costurile pentru efectuarea sondajului, cum ar fi transportul, obligațiile de serviciu și altele. Propunerile trebuie prezentate în dolari SUA, cota 0 TVA);
  • O descriere a organizației;
  • O listă de până la trei referințe pentru care s-au desfășurat activități similare în ultimii trei ani, cu datele de contact incluse.

Datele cu privire la depunerea dosarelor

Toate companiile interesate sunt încurajate șă expedieze dosarele în format electronic la [email protected] cu subiectul “MEDIA-M SURVEY", până pe 17 Noiembrie, 2017, 18:00.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să o contactați pe Angela Vacaru la [email protected] sau la numărul de oficiu +373 60500570.

Acest anunț este parte a proiectului "Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova" (MEDIA-M), finanțat de USAID, care are ca scop promovarea dezvoltării mass media independente și profesioniste, și crearea unui sector media mai rezistent la presiunile politice și economice.

 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Gazduit pe amplica.md