Știri și Comunicate ONG din Moldova

Educație incluzivă de calitate în mediul rural

IRI continuă instruirea educatorilor din s. Zîrnești, r-ul Cahul, și s. Gribova, r-ul Drochia, în vederea familiarizării cu tehnici și metode de lucru moderne în domeniul educației preșcolare incluzive.

În viziunea Institutului pentru Inițiative Rurale, formarea educătorilor este un proces de maximă importanță în orice sistem de educație, iar focalizarea pe calitate educației timpurii este o prioritate de fundament pentruIRI continuă instruirea educatorilor din s. Zîrnești, r-ul Cahul, și s. Gribova, r-ul Drochia, în vederea familiarizării cu tehnici și metode de lucru moderne în domeniul educației preșcolare incluzive.

În viziunea Institutului pentru Inițiative Rurale, formarea educătorilor este un proces de maximă importanță în orice sistem de educație, iar focalizarea pe calitate educației timpurii este o prioritate de fundament pentru rezultate pozitive pe termen mediu și lung. În Republica Moldova educație preșcolară din mediul rural este într-o criză fără precedent datorită unui șir de probleme, precum lipsa de viziuni la nivel național, managementului defectuos al instituțiilor preșcolare din satele Moldovei, absența unor structuri de sprijin local pentru cadrele didactice și autoritățile publice locale în gestiunea cărora se află grădinițele din mediul rural, criza demografică, migrația etc.

Urmare inițiativei IRI cu scopul de a schimba situația în bine au fost demarate inițiative pilot în 2 sate din republica Moldova. În acest sens, pe parcursul anului 2017, 24 august și 11 noiembrie, au fost organizate 2 cursuri de formare pentru educatorii celor 2 sate selectate. Cursurile de formare au fost conduse de dna. Daniela State, Centrul Educațional „PRO DIDACTICA” din or. Chisinău, și au fost axate pe următoarele subiecte:

  • Parteneriat “familie – grădiniță” în vederea creșterii eficienței educației copiilor preșcolari.
  • Ce înseamnă predare interactivă?
  • Organizarea și desfășurarea jocurilor energizante în instituțiile preșcolare.
  • Pedagogizarea părinţilor pentru buna desfăsurare a calităţii educaţiei.
  • Managementul conflictului.

„Credeam că știm tot, dar după primele ore de training înțelegem că foarte multe avem de învățat”, au menționat educătorii instituției preșcolare „Guguță” din localitatea Gribova, raionul Drochia, urmare a celei de-a doua sesiunui de formare a educatorilor din cadrul proiectului „Educație Plus”.

În același timp, conștienți că de calitatea educației timpurii depinde nu doar calitatea personalului din instituție, dar și de resursele existente (jucării, materiale didactice, auxiliare etc.) menite să stimuleze dezvoltarea abilităților copiilor, IRI cu sprijinul LED Moldova a oferit celor 2 grădinițe partenere jucării și materiale educaționale în valoare de 20 000 lei/MDL.

Celor 2 grădinițe nu li s-a reînoit lotul de jucării de cel puțin 10 ani.

Activitatea face parte din cadrul proiectului „Educație Plus III” realizat de Institutul pentru Inițiative Rurale şi partenerii locali cu sprijinul Fundaţiei Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein (LED) în Moldova. rezultate pozitive pe termen mediu și lung. În Republica Moldova educație preșcolară din mediul rural este într-o criză fără precedent datorită unui șir de probleme, precum lipsa de viziuni la nivel național, managementului defectuos al instituțiilor preșcolare din satele Moldovei, absența unor structuri de sprijin local pentru cadrele didactice și autoritățile publice locale în gestiunea cărora se află grădinițele din mediul rural, criza demografică, migrația etc.

Urmare inițiativei IRI cu scopul de a schimba situația în bine au fost demarate inițiative pilot în 2 sate din republica Moldova. În acest sens, pe parcursul anului 2017, 24 august și 11 noiembrie, au fost organizate 2 cursuri de formare pentru educatorii celor 2 sate selectate. Cursurile de formare au fost conduse de dna. Daniela State, Centrul Educațional „PRO DIDACTICA” din or. Chisinău, și au fost axate pe următoarele subiecte:

  • Parteneriat “familie – grădiniță” în vederea creșterii eficienței educației copiilor preșcolari.
  • Ce înseamnă predare interactivă?
  • Organizarea și desfășurarea jocurilor energizante în instituțiile preșcolare.
  • Pedagogizarea părinţilor pentru buna desfăsurare a calităţii educaţiei.
  • Managementul conflictului.

„Credeam că știm tot, dar după primele ore de training înțelegem că foarte multe avem de învățat”, au menționat educătorii instituției preșcolare „Guguță” din localitatea Gribova, raionul Drochia, urmare a celei de-a doua sesiunui de formare a educatorilor din cadrul proiectului „Educație Plus”.

În același timp, conștienți că de calitatea educației timpurii depinde nu doar calitatea personalului din instituție, dar și de resursele existente (jucării, materiale didactice, auxiliare etc.) menite să stimuleze dezvoltarea abilităților copiilor, IRI cu sprijinul LED Moldova a oferit celor 2 grădinițe partenere jucării și materiale educaționale în valoare de 20 000 lei/MDL.

Celor 2 grădinițe nu li s-a reînoit lotul de jucării de cel puțin 10 ani.

Activitatea face parte din cadrul proiectului „Educație Plus III” realizat de Institutul pentru Inițiative Rurale şi partenerii locali cu sprijinul Fundaţiei Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein (LED) în Moldova.

n 134

 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.

Gazduit pe amplica.md