Apel de participare - Crearea unei societăți inclusive prin intermediul artei

Ajută-ne să distribuim acest articol:

EDU-ART / Apel de participare – Crearea unei societăți inclusive prin intermediul artei – training condus de Roman BANARI [MD] și membrii comunității artistice din Moldova 

data limită: 9 noiembrie 2018

Zpațiu, str. Al. Șciusev 103, Chișinău

O societate inclusiva înseamnă o societate care respectă și valorifică fiecare membru al societății indiferent de vârstă, sex, rasă, religie, orientare sexuală sau posibile dizabilități, și care nu tolerează formarea unor prejudecăți ce ar dezavantaja acești oameni.

Noi te provocăm să participi la o serie de traininguri, care urmăresc sa atragă atenția participanților asupra problemelor discriminării și inegalității din societatea moldovenească, în care fiecare din noi poate fi victimă, de a dezvolta capacitatea participanților de a preveni și combate fenomenul discriminării prin diferite metode de lucru artistic (grafică, teatru / film, arhitectură etc.).

Te întrebi:
ce este discriminarea si cum sa intelegi ca esti discriminat/ă?
de ce este important sa luptam cu discriminarea?
ce metode există pentru a te opune discriminării tale personale și a celor din jur?
cum să sensibilizăm societatea privind problema discriminării prin mijloace artistice?

Vino să descoperim împreună metode alternative de comunicare și să-ți petreci timpul într-un cadru non-formal de învățare la următoarele training-uri:

16-17 noiembrie 2018: Lupta cu discriminarea pe criteriul de limbă vorbită și etnie prin intermediul artei grafice
Obiectivul general al acestui training va fi de a ajuta participanții să înțeleagă ce înseamnă în mod legal drepturile omului și în particular al minorităților etnice, modul în care drepturile minorităților – naționale, etnice, lingvistice și religioase – sunt încălcate dar și protejate în practica internațională și națională.

14-15 decembrie 2018: Lupta cu discriminarea pe criteriul de sex/vârstă prin intermediul teatrului
Obiectivul general al acestui training va fi de a familiariza participanții despre drepturile omului cu accentual pus pe drepturile persoanelor victime a fenomenului de discriminare pe criteriul de vârstă și sex, fiind elucidate formele de violare a drepturilor celora care invocă criteriul de vârstă sau sex ca formă a discriminării în acces la bunuri și servicii.

21-22 decembrie 2018: Includerea persoanelor cu necesitați speciale prin intervenții urbane
Obiectivul general al acestui training va fi de a familiariza participanții despre drepturile persoanelor cu necesitați speciale. Totodată vom analiza barierele infrastructurii sociale ca impediment în realizarea drepturilor persoanelor cu necesitați speciale și cum acestea pot fi înlăturate în vederea asigurării incluziunii sociale a acestei categorii de persoane.

Participarea la aceste treninguri oferă oportunitatea:
– de a obține cunoștințe despre diferite forme de discriminare și să-ți dezvolți un comportament de acceptare a diferențelor care există în societate,
– de a întâlni și a face cunoștință cu artiștii și lucrările lor realizate la tema discriminării,
– de a participa la ateliere de lucru artistic realizând lucrări noi,
– de a crește capacitatea de comunicare și exprimare liberă a opiniei,
– de a lucra în grup cu tineri din diferite domenii.

Metodele de lucru folosite în cadrul training-urilor:
– activități de rol;
– prezentari si discuții în grup;
– ateliere de lucru artistic.

În cazul în care ești student, tânăr artist sau ești în căutarea unor oportunități noi de participare culturală și dezvoltare personală te rugăm să completezi acest formular de participare.

data limită: 9 noiembrie 2018

vârsta participanților: 18-25 ani
Participarea la training este gratuită.
Cheltuielile legate de transport interurban și mese vor fi acoperite de organizatori.
Se va acorda prioritate studenților de la facultățile de artă, arhitectură și urbanism, management cultural, antropologie și sociologie.
Trainingurile se vor desfășura în limba română.

– – –

Roman BANARI [MD] este activist în domeniul dreptului omului și nediscriminare, precum și vicepreședintele CNTM. Roman este membrul expert pe participarea tinerilor în carul Salto Youth Participation & Information care are ca scop facilitarea și îmbunătățirea programului Erasmus+ al Comisiei Europne.

Alevina ROMANENCO [MD] este coordonator pentru programe de tineret și voluntariat la Asociația Oberliht. A studiat arhitectura la Moscova, este interesată în construcții ecologice și proiecte artistice comunitare. Prin lucrările sale recente, Alevtina explorează diferite tehnici de grafica, fiind totodată interesată de formele de reciclare și reutilizare. Între anii 2017-2018 a participat în calitate de voluntar EVS în Franța precum și la workcampuri și festivaluri privind dezvoltare durabila. În viitor planifica să-și dezvolte cunoștințele în domeniul educației non-formale și implicării tinerilor în viață comunitară.

Aliona Ciobanu [MD] și Anna Vasina [MD] sunt 2 designeri grafici cu o formare artistică în spate și un interes sporit către posterul tipărit și digital. Mai multe detalii puteți găsi pe pagina lor AA+

Alexandru Munteanu [MD] este membru-fondator și peședinte la Centrul de Urbanism la Chișinău. A absolvit masteratul în cardul Erasmus Mundus. În primul an a studiat despre Cooperare Internațională în Dezvoltarea Urbană la Universitatea Tehnică din Darmstadt, Germania. În anul doi a mers la Institutul de Urbanism din Grenoble, Franța. Aici a urmat specialitatea Urbanism, Habitat și Cooperare Internațională. După absolvirea universității a mers la Beijing pentru un stagiu de practică. La Beijing a lucrat cu organizația internațională Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, în sectorul transportului și dezvoltării durabile. A contribuit la organizarea atelierelor de lucru pentru și cu autoritățile chineze. A participat în realizarea studiilor și conceptelor de transport și dezvoltare durabilă pentru China și Beijing, în particular.

Edu-Art – educaţie artistică non-formală pentru o generaţie de tineri implicați social şi integrați din punct de vedere profesional

Proiectul urmărește să contribuie la formarea unei generații de artiști active din punct de vedere civic și pregătite din punct de vedere profesional, pentru a se realiza în plan național și internaţional.

Proiectul Edu-Art îşi propune să ofere tinerilor artişti suport metodologic şi practic pentru o activitate artistică într-o lume aflată în proces de transformare sub presiunea unor factori de ordin global (cerințele înalte de acces pe piața muncii și compeatitivitatea existenta în cîmpul artistic, migrația masivă pe plan internațional, precaritatea lucrului în domeniul culturii etc.) şi pregătirea acestora pentru realizarea profesională pe plan internaţional.

Edu-Art este un program organizat de Asociația Oberliht în colaborare cu Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, Facultatea Arte Plastice, și este susținut de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova. Scopul acestui program este de a introduce noi module educaționale în sfera educației artistice din Moldova și de a familiariza publicul cu noile tendințe în artă din Moldova și din regiune.




Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.