Curs teoretico-practic: Tehnici moderne de intervenții integrate în autism și alte dizabilități asociate

AO SOS AUTISM este un exemplu de buna practica in ceea ce priveste serviciile de terapie acordate copiilor cu autism, dar și servicii de consiliere pentru familiile acestora.

Vrei sa stii totul despre aceaste terapii si cum sa  ai solutii  la problemele strigente din comunitate?

Vrei sa profiti de o oportunitate de dezvoltare profesionala si sa-ti construiesti o cariera de success ?

Te invitam sa intri in echipa psihoterapeutilor comportamentali si bine cotati pe piata de servicii, pe care AO SOS AUTISM i-a format pana in prezent. Pentru a fi cel mai bun, invata de la cei mai buni!

Vei invata cum sa  interacționezi cu persoanele cu autism, precum si subtilitati tehnice de lucru.

Scopul cursului este de a va pregati pentru ocupatia de Psihoterapeut comportamental (CAEM Rev.2, cl.86.90)

Cursul este teoretico-practic, obiectivul cursului fiind acela de a oferi tuturor participanţilor tehnicile şi metodele practice de intervenţie asupra oricărei persoane cu autism, indiferent de particularităţile specifice ale acesteia.

 

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

certificat minister

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Locatia: Chisinau, Republica Moldova

Durata : Cursul va fi impartit in 2 module:

O sesiune de formare teoretica, de 70 ore de curs (4 weekenduri (sambata si duminica).

O sesiune de instruire practica, de 180 ore (aditionale la cursul de baza).

Metoda invatarii experientiale: 70% din timp va fi alocat aplicatiilor practice, iar lucrul in echipa va stimula creativitatea si va simula modul in care lucreaza echipa de lucru.

Ce vei invata la curs?

 

Tema1: Ce este autismul?

Introducere

Ce este autismul

Criteriile de diagnostic conform DSM V

Prevalenta autismului.

Prognostic in autism.

Rolul familiei în recuperarea copilului. Necesitătile familiilor în care este educat un copil cu autism.

Mituri autism.

Problemele de comportament (autostimulare, motivatie, atentie, stereotipii).

Interventia comportamentală timpurie intensivă (ICTI).

Componentele de bază a ICTI.

Eficienta ICTI.

Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA)  1 Parte

Introducere în Analiza Comportamentală Aplicată (ABA).

Ce este ABA.

Comportamentul, Stimuli, clasele de stimuli.

Selectarea si definirea comportamentelor.

Modelul conditionării operante.

 Definirea relatiei triple: SD-R-C

 

 

Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA)  2 Parte

Recompensa

Extinctia

Pedeapsa

Scheme de remunerare.

Definirea relatiei cvadriple: MO + SD-R-C.

Importanta motivatiei in terapie. Dezvoltarea motivatiei.  Pairing.

 

Tema 3: Strategii de instruire

Organizarea activitătii de învătare cu copilul.

Crearea identitatii si structurarea(organizarea) spatiului de lucru si viata la copilul cu autism.

Introducerea in strategiile de instruire

Învătarea comportamentelor noi:

Chaining (Secventa de răspunsuri înlăntuite).

Shaping (Modelarea).

Token

DTT , Promtul (Ajutorul).

NET

Colectarea datelor

Tema 4: Utilizarea tehnologiilor informationale în instruirea copiilor cu autism.

 

Tema 5 : Analiza functională a comportamentului.

Evidenta si colectarea datelor .

Mentinerea si generalizarea abilitătilor si a cunostintelor

 

Tema 6 :Comportamentul verbal (VB- Verbal Behavior).

Definirea comportamentului verbal.

Operantii verbali:

Mand ;

Ecoic;

Tact;

Intraverbal;

Trascriptie;

Raspunsul auditorului.

Dezvoltarea operantilor verbali, tehnici de lucru.

 

Tema 7 : Instrumente de evaluare

Instrumentele de evaluare : ABBLS-R, VB-MAPP

Descrierea instrumentelor de evaluare;

Modalitati de aplicare a instrumentelor;

Partile componente ale instrumentelor de evaluare.

 

Tema 8. Abordarea multisenzorială în caz de dislexie și dizgrafie

Tulburări de învățare.

Dislexia și disgrafia: noțiuni generale, testare.

Abordarea multisenzorială a dislexiei și disgrafiei.

 

Tema 9. Autodeservirea

Toilet training.

Dificultăti de somn.

Probleme ce tin de mâncare.

Activitati fizice.

Tema 10. Limbaje alternative de comunicare

Introducere  limbaje alternative de comunicare

Etapele de implimentare PECS

Importanta limbajelor alternative de comunicare ca instrument de stimulare a vorbii.

  

Traineri:

Tatiana Valica – Medic, Universitatea de Stat de Medicina si Farmacie Nicolae Testemitanu; Master în Educație Specială (specialitatea autism), Universitatea din Missouri – Columbia; Master în științe, Institutul de științe medicale, Universitatea din Toronto, Canada; Cursul de Analiza Comportamentală, Universitatea Clemson, SUA; Director clinic și Coordonator de programe ABA la AO Invingem Autismul, Moldova.

Viorica Ciolac – Psiholog, Master in ştiinţe sociale (Universitatea de Stat din Moldova), consultant independent, RBT, stundent online la course sequence ABA la Florida Institute of Technology (2016-prezent), supervizata de către W. Edwards(BCBA), experienta de lucru cu copii cu TSA peste 5 ani

Elena Vataman – Master in psihologie. Specializare in recuperarea si terapia copiilor cu autism (ABA). Membrul fondator al Asociatiei Obstesti pentru Interventie Timpurie in Autism; Tehnici moderne de lucru cu copilul autist ”Autism și Sindromul Down”, Iași; Curs Analiza Comportamentala Aplicata in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.

Constantin Druc - Master în psihologia muncii și organizațională, master în psihologia clinică cu experiență de lucru 5 ani, a activat în calitate de lector în cadrul Academiei Ștefan cel Mare; în curs de acreditare în calitate de Analist Comportamental (BCBA), Universitatea Clemson, Carolina de Sud, SUA; absolvent al cursului Evaluarea psihologica a copilului cu tulburare din spectrul autist, Help Autism, România, participant la Marafonul informațional în incluziune și corecție comportamentală pentru copiii cu autism, Sulamot, Izrail; absolvent al cursului Desability leaders of tomorrow, EASPD; absolvent al cursului PECS, Pyramid Educational Consultants, Romania.

Mariana Druc – master în psihologie, 4 ani de experiență în aplicarea Tehnicilor de intervenții în autism bazate pe Analiza Comportamentală Aplicată în calitate de psiholog la SOS Autism, absolventă a cursului PECS, Pyramid Educational Consultants, Romania, absolventă a cursului Evaluarea psihologica a copilului cu tulburare din spectrul autist, Help Autism, România, a participat la Marafonul informațional în incluziune și corecție comportamentală pentru copiii cu autism, Sulamot, Izrail.

Olga Guzun – expert trainer în autism, specialist în comunicare SOS Autism, co-autor al Ghidului metodologic ”Incluziunea educațională a copiilor cu tulburări din spectrul autist”, experiență în aplicarea testului M-CHAT (200 copii), absolventă al cursului Desability leaders of tomorrow, EASPD.

Cine poate participa la curs?

  • Orice persoana, cu studii superioare, care intelege ca invatarea este un proces continuu, iar ceea ce avem de valoare sunt dorinta noastra de a cunoaste mai mult! (psihologi, psihopedagogi, logopezi, asistenţi sociali, profesori, educatori, învăţători, studenţi, părinţi ai copiilor cu autism (dacă participă ambii părinţi, taxa va fi platită doar de către o singură persoană) etc.
  • Familiile participante la curs în cadrul cărora există un copil cu autism pot beneficia, în afara cursului, de servicii de supervizare.

Când si unde are loc?

Cursul va avea loc in perioada:

03 martie 2018 –  31 decembrie 2018

17 martie 2018 – 31 decembrie 2018

la sediul AO SOS AUTISM (strada Grenoble  nr. 191, cladirea 3, et.3, cab 4),  intre orele 9.00-17.00. Prezenta este obligatorie pe toata perioada de derulare a cursului.

Cât mă costă?

Pentru acest curs, AO SOS AUTISM are un numar de 15 locuri la pretul de 8000 lei/persoana-specialist si un numar de 10 locuri la pretul de 4500 lei/persoana –parinte .

Achitarea va avea loc în două tranșe: 50% până la începerea cursului și 50% până la sfârșitul acestuia.

Taxa acopera costurile de:

  • suport de curs in format electronic
  • certificat absolvire recunoscut de Ministerul Educatiei, Culturii și Cercetării din RM
  • materialele utilizate in formare.

 

Beneficiați de încă o reducere preferențială după cum urmează:

  • 100 lei reducere, daca veniti la curs împreuna cu un prieten. Va rugam sa ne comunicati numele dvs. si numele persoanei invitate pe mail [email protected] ca sa putem procesa aplicatia;
  • Pentru grupele mai mari de 4 persoane din partea unui angajator, taxele de participare se negociaza! In acest sens, va rugam sa ne trimiteti un email pe adresa [email protected] si sa precizati numarul de persoane care doriti sa participe la curs.

Cum mă înscriu?

  • Prima conditie pe care trebuie sa o indepliniti pentru a participa la acest curs este sa fiti absolvent al unei institutii de invatamânt superior.
  • Telefonati 068880988 pentru a va inscrie la curs.
  • Copiile urmatoarelor documente necesare in vederea incheierii contractului, achitarea taxei si eliberarii certificatului de absolvire a cursului, se vor prezenta în momentul încheierii contractului: 
  1. Buletinul de identitate;
  2. Certificat de casatorie (daca este cazul);
  3. Certificat de naştere;( in caz ca sunteti parinte de copil cu autism-certificatul de nastere a copilului, dovada diagnosticului-certificat medical, consultnata medicului)
  4. Copie dupa ultima diploma de studii;

Factura fiscala in original este, de regula, predata la sfarsitul cursului sau, la cererea dumneavoastra, va va fi expediata si prin email.

6.Achitarea taxei de participare se va efectua  la  una din filialele bancii Victoriabank. Datele noastre bancare  vor fi indicate in contract.

În cadrul cursului se vor putea achiziţiona cărţi de specialitate în care sunt descrise metode de intervenţie, pictograme si alte materiale didactice.

Pentru înscrieri și informatii suplimentare:

  • AO SOSAutism, Coordonator curs: Olga Guzun, administrator Centru Sos Autism, tel 068880988, email: [email protected]

Va asteptam cu drag!

 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.