Curs teoretico-practic: "Tehnici de interventii in autism" 18 iunie 2016 -27 noiembrie 2016

Ajută-ne să distribuim acest articol:

Anexa 5

AO “SOS AUTISM” organizeaza cursul "Tehnici de interventii in autism".

Scopul cursului: insusirea si dezvoltarea de catre participanti a tehnicilor si metodelor teoretice si practice de lucru cu copilul autist.

       

Traineri:

Alexandru Tarasov- Psiholog, Magistru in interventii psihosociale si psihoterapie  (Univ. I. Cuza, Iasi, Romania),  Magistru in sanatate publica si inovarea serviciilor de sanatate (Olanda),  domeniul de specializare: interventii comportamentale in autism,  BCaBA( Bucuresti), Membru acreditat al Societatii de Analiză Comportamentală din Marea Britanie, Curs Analiza Comportamentala Aplicata  in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.

Viorica Ciolac – Psiholog, Master in ştiinţe sociale (Universitatea de Stat din Moldova), Registered Behavior Technician (România).

Elena Vataman – Master in psihologie. Specializare in recuperarea si terapia copiilor cu autism (ABA). Membrul fondator al Asociatiei Obstesti pentru Interventie Timpurie in Autism; Tehnici moderne de lucru cu copilul autist ”Autism și Sindromul Down”, Iași; Curs Analiza Comportamentala Aplicata  in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.

Sabina Negru- Psiholog, Magistru in Psihologie, Lector la Universitatea de Stat din Moldova, Specializare in recuperarea si Terapia copiilor cu autism, cu ADHD, cu dizabilitati de invatare, cu Deficit de Limbaj, Applied Behavior Analysis (CARD, Virginia Office, USA), Curs Analiza Comportamentala Aplicata  in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.

Veronica Fala – Coordonator ABA, Master în Psohologie clinică Universitatea de Stat din Moldova, absolvent a cursului BCBA (Moscova).

-          durata cursului -6 luni

-          frecventa - 2 zile consecutiv/luna

-          ore/zi- 8 (sambata si duminica in intervalul 10.00-18.00).

-          in fiecare zi de curs vor fi  prezentari video cu tehnici practice de interventie.

-          tehnicile prezentate sunt cele consacrate international.

  (ABA ,TEACCH, PECS,  Give me five, Small Steps ).

-          lucru practic cu copii cu autism.

-          numar maxim participanti: doua grupe (una de limbă română şi alta de limbă rusă), cite 15 participanţi în fiecare.

-          taxa curs-6000 lei.( Plata se va efectua in cont doar dupa ce v-ati inscris si am confirmat participarea).

-          Participanţii înscrişi pînă la data de 10 iunie 2016 vor beneficia de reduceri (cursul va costa 5500 lei).

-          Vor exista mai multe metode de achitare: în doua rate a cîte 3300 lei; şi lunar cite 1300 lei/luna

 -    inscrieri pana pe 15 iunie 2016: 

date de contact:

0790 21 019- Anastasia
0688 78 788- Aliona
0688 80 988- Olga

adresa de mail: [email protected]

Locatia: Centrul de Resurse şi Abilitare SOS AUTISM, str. Grenoble 191, bloc 3, et 3

(statia terminus troleib.Nr.8, 17, 2 şi microbusele 185,102,108,117).

Pentru înregistrare la curs este necesare sa prezentaţi copiile urmatoarelor acte: buletinul, diploma de studii, adeverinta de la locul de munca daca este cazul.

La curs pot participa: psihologi, psihopedagogi, logopezi, profesori, educatori,medici, student.

Participantii vor primi diploma de participare vizata de Directia Generala de Educaţie Tineret si Sport Chisinau (DGETS),

E un curs teoretico-practic in care candidatul invata cum sa adapteze si sa aplice aceste tehnici de lucru la nivelul, varsta, capacitatea fiecarui beneficiar.

Cursul va fi impartit in 2 module:

O sesiune de formare teoretica, de 90 ore de curs.

O sesiune de instruire practica, de 120 ore (aditionale la cursul de baza), care se vor desfasura fie in Centrul de Resurse si Abilitare SOS Autism, fie la Puzzle Kids (care sunt unicele centre din Republica Moldova ce opereaza cu tehnici moderne de interventie in autism) sau la domiciliul persoanei cu autism (la alegerea lectorului care va superviza practica).

Modulele cursului teoretic:

Iunie 2016

Tema1: ce este autismul?

 

Introducere

Ce este autismul

Criteriile de diagnostic conform DSM V

Prevalenta autismului.

Prognostic in autism.

Rolul familiei în recuperarea copilului. Necesitătile familiilor în care este educat un copil cu autism.

Mituri autism.

Problemele de comportament (autostimulare, motivatie, atentie, stereotipii).

Interventia comportamentală timpurie intensivă (ICTI).

Componentele de bază a ICTI.

Eficienta ICTI.

Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA)  1 Parte

 

Introducere în Analiza Comportamentală Aplicată (ABA).

Ce este ABA.

Comportamentul, Stimuli, clasele de stimuli.

Selectarea si definirea comportamentelor.

Modelul conditionării operante.

 Definirea relatiei triple: SD-R-C

Iulie 2016

Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA)  2 Parte

 

Recompensa

Extinctia

Pedeapsa

Scheme de remunerare.

Definirea relatiei cvadriple: MO + SD-R-C.

Importanta motivatiei in terapie. Dezvoltarea motivatiei.  Pairing.

 

Tema 3: Strategii de instruire

Organizarea activitătii de învătare cu copilul.

Crearea identitatii si structurarea(organizarea) spatiului de lucru si viata la copilul cu autism.

Introducerea in strategiile de instruire

Învătarea comportamentelor noi:

Chaining (Secventa de răspunsuri înlăntuite).

Shaping (Modelarea).

Token

August 2016

Tema 3: Strategii de instruire

DTT , Promtul (Ajutorul).

NET

Colectarea datelor

Tema 4: Utilizarea tehnologiilor informationale în instruirea copiilor cu autism.

Septembrie 2016

Tema 5 : Analiza functională a comportamentului.

 

Introducere in analiza functionala

 Functiile comportamentului

Metode de analiza functionala

Etapele analizei functionale

Colectatea datelor

Octombrie 2016

Tema 6 :Comportamentul verbal (VB- Verbal Behavior).

 

Definirea comportamentului verbal.

Operantii verbali:

Mand ;

Ecoic;

Tact;

Intraverbal;

Trascriptie;

Raspunsul auditorului.

Dezvoltarea operantilor verbali, tehnici de lucru.

 

Tema 7 : Instrumente de evaluare

 

Instrumentele de evaluare : ABBLS-R, VB-MAPP

Descrierea instrumentelor de evaluare;

Modalitati de aplicare a instrumentelor;

Partile componente ale instrumentelor de evaluare.

Noiembrie 2016

Tema 8. Autodeservirea

 

Toilet training.

Dificultăti de somn.

Probleme ce tin de mâncare.

Activitati fizice.

Tema 9. Limbaje alternative de comunicare

 

Introducere  limbaje alternative de comunicare

Etapele de implimentare PECS

Importanta limbajelor alternative de comunicare ca instrument de stimulare a vorbii

Recapitulare şi  examinare cu test.

În cadrul cursului se vor putea achiziţiona cărţi de specialitate în care sunt descrise metode de intervenţie , pictograme si alte materiale didactice.

Pentru informatii suplimentare si pentru inscriere la acest curs, contactati-ne la adresa: [email protected],

Persoana de contact – Aliona Dumitras.





Ajută-ne să distribuim acest articol:
 

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.