AO “SOS AUTISM” organizeaza cursul "Tehnici de interventii in autism".
Scopul cursului: insusirea si dezvoltarea de catre participanti a tehnicilor si metodelor teoretice si practice de lucru cu copilul autist.
Traineri:
Alexandru Tarasov- Psiholog, Magistru in interventii psihosociale si psihoterapie (Univ. I. Cuza, Iasi, Romania), Magistru in sanatate publica si inovarea serviciilor de sanatate (Olanda), domeniul de specializare: interventii comportamentale in autism, BCaBA( Bucuresti), Membru acreditat al Societatii de Analiză Comportamentală din Marea Britanie, Curs Analiza Comportamentala Aplicata in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.
Viorica Ciolac – Psiholog, Master in ştiinţe sociale (Universitatea de Stat din Moldova), Registered Behavior Technician (România).
Elena Vataman – Master in psihologie. Specializare in recuperarea si terapia copiilor cu autism (ABA). Membrul fondator al Asociatiei Obstesti pentru Interventie Timpurie in Autism; Tehnici moderne de lucru cu copilul autist ”Autism și Sindromul Down”, Iași; Curs Analiza Comportamentala Aplicata in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.
Sabina Negru- Psiholog, Magistru in Psihologie, Lector la Universitatea de Stat din Moldova, Specializare in recuperarea si Terapia copiilor cu autism, cu ADHD, cu dizabilitati de invatare, cu Deficit de Limbaj, Applied Behavior Analysis (CARD, Virginia Office, USA), Curs Analiza Comportamentala Aplicata in Autism si alte tulburari de dezvoltare, Bucuresti.
Veronica Fala – Coordonator ABA, Master în Psohologie clinică Universitatea de Stat din Moldova, absolvent a cursului BCBA (Moscova).
- durata cursului -6 luni
- frecventa - 2 zile consecutiv/luna
- ore/zi- 8 (sambata si duminica in intervalul 10.00-18.00).
- in fiecare zi de curs vor fi prezentari video cu tehnici practice de interventie.
- tehnicile prezentate sunt cele consacrate international.
(ABA ,TEACCH, PECS, Give me five, Small Steps ).
- lucru practic cu copii cu autism.
- numar maxim participanti: doua grupe (una de limbă română şi alta de limbă rusă), cite 15 participanţi în fiecare.
- taxa curs-6000 lei.( Plata se va efectua in cont doar dupa ce v-ati inscris si am confirmat participarea).
- Participanţii înscrişi pînă la data de 10 iunie 2016 vor beneficia de reduceri (cursul va costa 5500 lei).
- Vor exista mai multe metode de achitare: în doua rate a cîte 3300 lei; şi lunar cite 1300 lei/luna
- inscrieri pana pe 15 iunie 2016:
date de contact:
0790 21 019- Anastasia
0688 78 788- Aliona
0688 80 988- Olga
adresa de mail: [email protected]
Locatia: Centrul de Resurse şi Abilitare SOS AUTISM, str. Grenoble 191, bloc 3, et 3
(statia terminus troleib.Nr.8, 17, 2 şi microbusele 185,102,108,117).
Pentru înregistrare la curs este necesare sa prezentaţi copiile urmatoarelor acte: buletinul, diploma de studii, adeverinta de la locul de munca daca este cazul.
La curs pot participa: psihologi, psihopedagogi, logopezi, profesori, educatori,medici, student.
Participantii vor primi diploma de participare vizata de Directia Generala de Educaţie Tineret si Sport Chisinau (DGETS),
E un curs teoretico-practic in care candidatul invata cum sa adapteze si sa aplice aceste tehnici de lucru la nivelul, varsta, capacitatea fiecarui beneficiar.
Cursul va fi impartit in 2 module:
O sesiune de formare teoretica, de 90 ore de curs.
O sesiune de instruire practica, de 120 ore (aditionale la cursul de baza), care se vor desfasura fie in Centrul de Resurse si Abilitare SOS Autism, fie la Puzzle Kids (care sunt unicele centre din Republica Moldova ce opereaza cu tehnici moderne de interventie in autism) sau la domiciliul persoanei cu autism (la alegerea lectorului care va superviza practica).
Modulele cursului teoretic:
Iunie 2016 |
Tema1: ce este autismul?
Introducere Ce este autismul Criteriile de diagnostic conform DSM V Prevalenta autismului. Prognostic in autism. Rolul familiei în recuperarea copilului. Necesitătile familiilor în care este educat un copil cu autism. Mituri autism. Problemele de comportament (autostimulare, motivatie, atentie, stereotipii). Interventia comportamentală timpurie intensivă (ICTI). Componentele de bază a ICTI. Eficienta ICTI. Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA) 1 Parte
Introducere în Analiza Comportamentală Aplicată (ABA). Ce este ABA. Comportamentul, Stimuli, clasele de stimuli. Selectarea si definirea comportamentelor. Modelul conditionării operante. Definirea relatiei triple: SD-R-C |
Iulie 2016 |
Tema 2 : Analiza Comportamentala Aplicata (ABA) 2 Parte
Recompensa Extinctia Pedeapsa Scheme de remunerare. Definirea relatiei cvadriple: MO + SD-R-C. Importanta motivatiei in terapie. Dezvoltarea motivatiei. Pairing.
Tema 3: Strategii de instruire Organizarea activitătii de învătare cu copilul. Crearea identitatii si structurarea(organizarea) spatiului de lucru si viata la copilul cu autism. Introducerea in strategiile de instruire Învătarea comportamentelor noi: Chaining (Secventa de răspunsuri înlăntuite). Shaping (Modelarea). Token |
August 2016 |
Tema 3: Strategii de instruire DTT , Promtul (Ajutorul). NET Colectarea datelor Tema 4: Utilizarea tehnologiilor informationale în instruirea copiilor cu autism. |
Septembrie 2016 |
Tema 5 : Analiza functională a comportamentului.
Introducere in analiza functionala Functiile comportamentului Metode de analiza functionala Etapele analizei functionale Colectatea datelor |
Octombrie 2016 |
Tema 6 :Comportamentul verbal (VB- Verbal Behavior).
Definirea comportamentului verbal. Operantii verbali: Mand ; Ecoic; Tact; Intraverbal; Trascriptie; Raspunsul auditorului. Dezvoltarea operantilor verbali, tehnici de lucru.
Tema 7 : Instrumente de evaluare
Instrumentele de evaluare : ABBLS-R, VB-MAPP Descrierea instrumentelor de evaluare; Modalitati de aplicare a instrumentelor; Partile componente ale instrumentelor de evaluare. |
Noiembrie 2016 |
Tema 8. Autodeservirea
Toilet training. Dificultăti de somn. Probleme ce tin de mâncare. Activitati fizice. Tema 9. Limbaje alternative de comunicare
Introducere limbaje alternative de comunicare Etapele de implimentare PECS Importanta limbajelor alternative de comunicare ca instrument de stimulare a vorbii |
Recapitulare şi examinare cu test.
În cadrul cursului se vor putea achiziţiona cărţi de specialitate în care sunt descrise metode de intervenţie , pictograme si alte materiale didactice.
Pentru informatii suplimentare si pentru inscriere la acest curs, contactati-ne la adresa: [email protected],
Persoana de contact – Aliona Dumitras.
Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Utilizaţi informaţia din acest articol pe propriul risc.